Help, hoe verander ik mijn dynamisch ip addres ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
yprovost
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 18:38

Beste forum leden, zoals in de topic vermeld wil ik mijn dynamisch ip veranderen.
Ik heb al meerdere malen gebeld naar Proximus maar sturen mij telkens verkeerd door.
Ik heb 3 verschillende mails gehad maar telkens niet wat ik zoek.
Ik heb mijn router al afgezet/reset maar mijn ip blijft het zelfde.

Jullie zullen zich vragen waarom ?
Ik ben geband op een game en zolang ik geen nieuw ip heb kan ik niet meer spelen op dat gamespel.
Liefst gebruik ik geen vpn omdat dit zonder vpn toch moet gaan ?


Met vriendelijke groeten!
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Je modem resetten of uitzetten/aanzetten gaat niet veel helpen.

Je modem uitzetten voor een lange tijd gaat wel helpen.... maar hoe lang geen idee: een paar uur/ een paar dagen....
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik dacht dat het bij Proximus 36u was, maar dat is nog vanuit de ADSL2 tijd dat dit me bij is gebleven.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Dat is al lang niet meer dat je ip verandert om de 36 uur......
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Ja kom... lid geworden om zo 'n vraag te stellen...

Een game ban krijg je niet zomaar. En als de ban niet terecht is, leg dan je case voor bij de uitbater van de game.

Lijkt erg op "foefelare" ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

En tegenwoordig zijn ze gelukkig al slimmer dan puur een IP-ban.
yprovost
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 18:38

didi79 schreef:Ja kom... lid geworden om zo 'n vraag te stellen...

Een game ban krijg je niet zomaar. En als de ban niet terecht is, leg dan je case voor bij de uitbater van de game.

Lijkt erg op "foefelare" ...
Hey didi79 of de ban nu terecht of onterecht is dat vraag ik toch niet ?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Maar daarmee bevestig je wel dat ze terecht is. :nono:

Draai in 't vervolg niet rond de pot en zeg waar het op staat: welke game, reden van ban, jouw beweegredenen om te cheaten ;-) :roll:
Laatst gewijzigd door philippe_d op 30 okt 2020, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fullqute verwijderd
yprovost
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 18:38

Modbreak:
ongewenste fullquote uit vorige post verwijderd
quote="didi79"]
yprovost schreef:
didi79 schreef:Ja kom... lid geworden om zo 'n vraag te stellen...

Een game ban krijg je niet zomaar. En als de ban niet terecht is, leg dan je case voor bij de uitbater van de game.

Lijkt erg op "foefelare" ...
Hey didi79 of de ban nu terecht of onterecht is dat vraag ik toch niet ?
Maar daarmee bevestig je wel dat ze terecht is. :nono:

Draai in 't vervolg niet rond de pot en zeg waar het op staat: welke game, reden van ban, jouw beweegredenen om te cheaten ;-) :roll:[/quote]
Maar dit is toch niet de vraag die ik stel ondanks de ban terecht of onterecht is. Duidelijk dat ik van jouw geen hulp zal krijgen maar ik heb dan liever dat je volgende keer niet reageert als je van de topic gaat afwijken :)
Laatst gewijzigd door philippe_d op 30 okt 2020, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: fullqute verwijderd
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Modem een weekje uitzetten.
Met een beetje geluk staat de lease time maar op een week ingesteld.

En met een beetje pech heb je CGNAT, dan helpt niets, en zijn er nog vele mensen samen met jou verbannen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

yprovost schreef:Maar dit is toch niet de vraag die ik stel ondanks de ban terecht of onterecht is. Duidelijk dat ik van jouw geen hulp zal krijgen maar ik heb dan liever dat je volgende keer niet reageert als je van de topic gaat afwijken :)
Dit is een Forum waar doorwinterde internet gebruikers anderen proberen te helpen.
Het is dan ook volstrekt normaal dat er vragen gesteld worden naar de achtergrond van een probleem.

Met jouw defensie houding als nieuw forumlid zal je hier geen vrienden maken, en ook geen oplossing vinden voor je probleem :-(
Waarom niet gewoon eerlijk antwoorden?
blaatpraat schreef:Modem een weekje uitzetten.
Met een beetje geluk staat de lease time maar op een week ingesteld.
Het laten vervallen van de leasetime is geen garantie op een ander IP. Een DHCP server kan perfect een lijst bijhouden van MAC adressen met hun laatst gekend IP adres, en hetzelfde IP adres terug toe te kennen indien het nog vrij is...

Nu, on topic.
Ik ben zelf geen gamer (65+ :wink: ), maar ik neem aan dat je dit game speelt op één bepaald toestel ?
Als je met dit toestel (vb PC) een PPPoE sessie opbouwt, dan zal deze PC een eigen publiek IPv4 adres krijgen (en vanzelfsprekend een ander IP adres dan het gebande router IP).

Windows 10 als voorbeeld:
  • - ga naar Netwerk en Internet instellingen
    - open het Netwerkpicogram in de taakbalk en druk op Inbelverbinidngen > Een nieuwe verbinding tot stand brengen.
    - kies "Verbinding met internet maken" (een breedband of inbelverbinding met internet maken) > Volgende.
    - Je krijgt een bericht "deze computer heeft al een internetvebinding", druk op "toch een nieuwe verbinding maken".
    - Je krijgt een bericht "wilt u een bestaande verbinding gebruiken?, druk op "neen, ik wil een nieuwe verbinding maken".
    - Je krijgt een bericht "hoe wilt u een verbinding maken", druk "breedband, PPPoE"
    - Vul nu jouw Proximus logon in (vb fx123456@PROXIMUS) en je PPPoE paswoord (8 characters)
    - Geef de verbinding een naam (vb "Proximus PPPoE") en druk op "Verbinden"
Om de volgende keer de PPPoE verbinding te maken, druk op het Netwerkprictogram, en druk op "Proximus PPPoE" om opnieuw te verbinden met een nieuw IP adres.

Success.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
yprovost
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 18:38

[mod=gelieve de forumregels te volgen
fullquotes zijn hier ongewenst (en nutteloos)]
philippe_d schreef:
yprovost schreef:Maar dit is toch niet de vraag die ik stel ondanks de ban terecht of onterecht is. Duidelijk dat ik van jouw geen hulp zal krijgen maar ik heb dan liever dat je volgende keer niet reageert als je van de topic gaat afwijken :)
Dit is een Forum waar doorwinterde internet gebruikers mekaar proberen te helpen.
Het is dan ook volstrekt normaal dat er vragen gesteld worden naar de achtergrond van een probleem.

Met jouw defensie houding als nieuw forumlid zal je hier geen vrienden maken, en ook geen oplossing vinden voor je probleem :-(
Waarom niet gewoon eerlijk antwoorden?
blaatpraat schreef:Modem een weekje uitzetten.
Met een beetje geluk staat de lease time maar op een week ingesteld.
Het laten vervallen van de leasetime is geen garantie op een ander IP. Een DHCP server kan perfect een lijst bijhouden van MAC adressen met hun laatst gekend IP adres, en hetzelfde IP adres terug toe te kennen indien het nog vrij is...

Nu, on topic.
Ik ben zelf geen gamer (65+ :wink: ), maar ik neem aan dat je dit game speelt op één bepaald toestel ?
Als je met dit toestel (vb PC) een PPPoE sessie opbouwt, dan zal deze PC een eigen publiek IPv4 adres krijgen (en vanzelfsprekend een ander IP adres dan het gebande router IP).

Windows 10 als voorbeeld:
  • - ga naar Netwerk en Internet instellingen
    - open het Netwerkpicogram in de taakbalk en druk op Inbelverbinidngen > Een nieuwe verbinding tot stand brengen.
    - kies "Verbinding met internet maken" (een breedband of inbelverbinding met internet maken) > Volgende.
    - Je krijgt een bericht "deze computer heeft al een internetvebinding", druk op "toch een nieuwe verbinding maken".
    - Je krijgt een bericht "wilt u een bestaande verbinding gebruiken?, druk op "neen, ik wil een nieuwe verbinding maken".
    - Je krijgt een bericht "hoe wilt u een verbinding maken", druk "breedband, PPPoE"
    - Vul nu jouw Proximus logon in (vb fx123456@PROXIMUS) en je PPPoE paswoord (8 characters)
    - Geef de verbinding een naam (vb "Proximus PPPoE") en druk op "Verbinden"
Om de volgende keer de PPPoE verbinding te maken, druk op het Netwerkprictogram, en druk op "Proximus PPPoE" om opnieuw te verbinden met een nieuw IP adres.

Success.
[/mod]
Hey Philippe dankje wel voor de reactie.
Ik ga morgen alvast aan de slag met je tips :)
Op je antwoordt van didi heb ik ook nooit gelogen of de ban onterecht of terecht is gaat mijn probleem toch niet verder helpen ? Hij heeft niet eens een alternatief voorgesteld hoe ik dit probleem kan oplossen. Het enige wat ik ervan kon afleiden was negatief.
Ik heb dan liever dat je niet reageert, andere mensen die gereageerd hebben, hebben wel hun feedback gegeven waarvoor hartelijk dank! :)
Laatst gewijzigd door yprovost op 30 okt 2020, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

philippe_d schreef:Ik ben zelf geen gamer (65+ :wink: )
Onterechte connotatie, er zijn er genoeg van die leeftijd die van een goede game kunnen genieten ;)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als ik mijn B-Box reset zie ik toch dat mijn IP adres verandert.
yprovost
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2020, 18:38

jackho schreef:Als ik mijn B-Box reset zie ik toch dat mijn IP adres verandert.
Als u de b-box reset en naar https://whatismyipaddress.com/ surft dan hebt u een nieuw ip ?

Ik heb 10 minuten geleden mijn b-box gereset door middel van de reset knop 50 seconden in te duwen zonden succes.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je hebt gelijk dit lukt bij mij nu ook niet meer enkele maanden geleden lukte dit wel nog!
Ik zie wel dat mijn IPv6 adres anders is als ik de B-Box3 reset maar mijn IPv4 is de zelfde gebleven.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”