IT-jargon zaait verwarring op kantoor

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Yoko
Member
Member

De meeste werknemers op kantoor geraken wanhopig in de war door het jargon van het IT-personeel, zo blijkt uit een recent onderzoek van Computer People. Hoe herkenbaar. Het Britse IT-adviesbureau deed een peiling bij duizend werknemers om na te gaan hoe de communicatie tussen IT'ers en hun niet-IT-collega's kan worden verbeterd.

Meer dan de helft van de ondervraagden (56%) heeft het gevoel dat diegenen die hen op computervlak zouden moeten ondersteunen gewoon een andere taal spreken. Bovendien geeft 40% aan dat hun IT-staff zich onvoldoende bewust is van de chaos die hun technisch Bargoens in de bedrijfsomgeving teweegbrengt.

Uit het onderzoek bleken dat termen als 'bandbreedte', 'html', 'hostname' en 'ip-adres' voortdurend worden gebruikt tegenover collega's die zich weinig of niets bij dergelijke begrippen kunnen voorstellen. Uit het onderzoek kwamen gelukkig ook enkele remedies voor dit probleem aan het licht. Eerst en vooral moeten de computerdeskundigen er voortdurend over waken dat ze de kennis van hun collega's niet overschatten zodat ze bij hun uitleg eenvoudige, duidelijke woorden gebruiken. De meerderheid, (69%) van de ondervraagden, gaf toe dat vooral door het werken met vergelijkingen veel kan worden verduidelijkt. Computerleken komen sneller tot inzicht wanneer men software- en hardwareproblemen uitlegt aan de hand van analoge beelden over de werking een auto of de structuur van een verkeersnet.

Lees meer : De Standaard
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

tja ik heb da meestal als ze over voetbal spreken :p
gambit
Member
Member

Ofloo schreef:tja ik heb da meestal als ze over voetbal spreken :p
lol...Probeer buitenspel maar es uit te leggen :-D
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Probeer ook maar eens "draadloos internet" uit te leggen, ze snappen niet dat het niet gewoon als de radio werkt: een antenne, altijd en overal ontvangst.

Waar is dat PC rijbewijs ook alweer ?
amj2005
Member
Member

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 01 okt 2005, 15:12, in totaal 1 gewijzigd.
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.

-Sadi, "Gulistan"
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik moet amj2005 en Phuncz gelijk geven, als je met een computer werkt moet je op z'n minst noties hebben van waar je mee bezig bent.

Je rijdt toch ook niet met een wagen, zonder te weten wat "ontkoppelen" is, of "oliepeil"?
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

meon schreef:Ik moet amj2005 en Phuncz gelijk geven, als je met een computer werkt moet je op z'n minst noties hebben van waar je mee bezig bent.

Je rijdt toch ook niet met een wagen, zonder te weten wat "ontkoppelen" is, of "oliepeil"?
Spijtig genoeg zijn er redelijk wa mensen dat het gewoon niet willen kennen, ook al bezigen ze het bijna elke dag. Mijn va is zo'n geval ... :P

Voor hem zou windows nog eenvoudiger moeten, maar hij is wel bezig van : "'k zou graag is overstappen naar Linux" :twisted:

Ze zouden zo'n PC rijbewijs als verplichte bijscholing moeten geven, want er zijn toch nog weinig mensen die helemaal geen pc gebruiken ...

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gambit schreef:
Ofloo schreef:tja ik heb da meestal als ze over voetbal spreken :p
lol...Probeer buitenspel maar es uit te leggen :-D
dat weet ik nu ongeveer toch..
Plaats reactie