Ik heb mijn ADSL Go opgezegd ...en nieuwe besteld

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik heb zojuist m'n 2 jaar oude Skynet ADSL Go+Power opgezegd, en meteen een nieuwe Belgacom ADSL Go besteld :-)

Waarom? Omdat er nog tot eind September een actie loopt waarbij het gratis is tot het einde van 2005 -- dus 3 maand gratis wat neerkomt op een besparing van 40*3=120 € en dat maakt het abonnement dus eigenlijk 30€/maand voor het jaar dat ge eraan vastzit -- met het oog op de leechtruc is dat toch nie slecht :wink:

Waarschijnlijk moet deze actie de leuke aanbiedingen van Tele2 en Euphony een beetje dempen, maar ik wou vooral van die Power optie vanaf die z'n prijs al lang absoluut niet meer waard is -- één [gratis] telefoontje naar de administratieve dienst van Belgacom was voldoende (direct verbonden, en erg vriendelijk en behulpzaam -- waarvoor dank want ik had veel meer tegenspartelen verwacht nadat een eerst mail onbeantwoord bleef :-) )

Wel spijtig dat ik blijkbaar een nieuwe login moet krijgen (emailadressen vervallen ook) en waarschijnlijk een vijftal dagen zonder internet ga moeten zitten -- toch wel vreemd, vind ik, aangezien het volledig interne zaak is bij Belgacom, en de Power optie upgrade destijds bijna ongemerkt ging :roll: Maar me toch happy now :-D
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Proficiat!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

cptKangaroo schreef:Ik heb zojuist m'n 2 jaar oude Skynet ADSL Go+Power opgezegd, en meteen een nieuwe Belgacom ADSL Go besteld :-)
Dat dit mogelijk is voor een klant welke een GO en Power abonnement heeft vind ik wel raar.
'k Zal deze thread zeker in het oog houden, hopelijk komt dit tot een happy-end. :-D

(zeker de reglementering dienaangaande goed doorgenomen?)
Afbeelding
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Daarom dat die pipo's mij onlangs belden met de vraag of ik mijn abonnement wou verlengen voor een jaar. Ik zou dan 20 euro korting krijgen op mijn volgende factuur. Ik had eerst gezegd dat ik nog een dagje erover ging nadenken en toen belden ze me de volgende dag met dezelfde vraag natuurlijk.

Eigenlijk vind ik dit nu eens boerebedrog zie, ben eigenlijk redelijk pist off. Nieuwe klanten krijgen 3 maanden voor niet maar oude klanten die ze op deze manier dan een verlenging aansmeren vind ik echt niet meer kunnen. Ik kan waarschijnlijk maar bitterweinig doen en zit weer vast voor een jaar maar ik ga volgend jaar veranderen verdomme! Dat ze eens ferm mijn kl*** kussen.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

De vraag is dan: zou jij van provider wisselen voor deze "klootactie" ? Nee, dus hebben ze niks verloren, alleen maar minder verlies gespaard.

Providers kunnen dergelijke "langdurige klant"-onvriendelijke acties blijven doen als niemand er wat aan doet. Klagen doet iedereen maar acties ondernemen niet.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Da's inderdaad maar een smerig trukske, Pengu -- ik postte deze topic om anderen erop te wijzen maar jammer dat ik de promo nu pas gezien.

Blue-Sky: 't madammeken aan de telefoon heeft de Go+Power meteen opgezegd, en ik heb het nog speciaal gevraagd of dat geen probleem was met die Power optie (die pas vanaf Februari actief was), en dat maakte niets uit -- tenzij men mij nog nen toer lapt, natuurlijk :?

Misschien vallen er binnenkort nog wel leuke promos te rapen als men overschakelt naar ADSL2 ?
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

dan mag je nog eens opzeggen :)
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

@cptKangaroo : Hopelijk heb je hen gezegd dat die Power optie niet veel soeps is! :lol: mss zullen ze dan wakker worden en die Power nog es onder handen nemen, want dat mag iets beter zenne. :twisted:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
roo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2005, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

--snip--

Misschien vallen er binnenkort nog wel leuke promos te rapen als men overschakelt naar ADSL2 ?[/quote]


Je zit wel eerst terug voor een jaartje vast met je 'nieuw' abbo bij Skynet denk ik
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

patje schreef:@cptKangaroo : Hopelijk heb je hen gezegd dat die Power optie niet veel soeps is! :lol: mss zullen ze dan wakker worden en die Power nog es onder handen nemen, want dat mag iets beter zenne. :twisted:

Ze schijnen af en toe terug te bellen met een enquete ("Bent u goed geholpen", enz), dus 'k zal het er dan eens inpeperen :-)


patje schreef:Je zit wel eerst terug voor een jaartje vast met je 'nieuw' abbo bij Skynet denk ik

Inderdaad, maar 'k vraag me af of het nog veel goedkoper zou kunnen? The way I see it: 3400/256 lijn met 100GB/maand leechen van de newsserver voor 30€ is toch al erg leuke deal :wink: Maar toch hopen dat ADSL2 de markt eindelijk wat openbreekt.
roo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2005, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

BTW...ivm je mail...dat kan je oplossen als je iemand kent die Skynet heeft. Laat hem/haar een mailaccount bijmaken voor jou..dan delete je jouw aliassen en maak je ze dadelijk terug aan in de nwe mail acc :)

Ik ben bij Realdsl en heb nog steeds mijn mail bij Skynet ;)
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Pengu schreef:Daarom dat die pipo's mij onlangs belden met de vraag of ik mijn abonnement wou verlengen voor een jaar. Ik zou dan 20 euro korting krijgen op mijn volgende factuur. Ik had eerst gezegd dat ik nog een dagje erover ging nadenken en toen belden ze me de volgende dag met dezelfde vraag natuurlijk.

Eigenlijk vind ik dit nu eens boerebedrog zie, ben eigenlijk redelijk pist off. Nieuwe klanten krijgen 3 maanden voor niet maar oude klanten die ze op deze manier dan een verlenging aansmeren vind ik echt niet meer kunnen. Ik kan waarschijnlijk maar bitterweinig doen en zit weer vast voor een jaar maar ik ga volgend jaar veranderen verdomme! Dat ze eens ferm mijn kl*** kussen.


Eerlijk gezegd ben ik het uit het oog van de algemene consument niet eens met deze uitspraak. Als jij 2 jaar geleden een auto Fard Facus bvb ";)" koopt aan xxxx euro en die afbetaald aan xx€ /maand, dan ga jij nu toch ook niet zeuren dat diezelfde fard facus nu maar xxxy€ kost en minder af te betalen is ?? Dat is voor mij net hetzelfde met ADSL.

Wat jullie dus zeggen, is dat een ISP ofwel steeds verlies moet lijden door een ENORM verlies van inkomsten te doen door ALLE promo's ook aan hun bestaand cliënteel te geven, OF !!! helemaal geen promo's meer doen dan? Ik snap dit niet hoor, dit is toch uitermate normaal, of niet soms ? Zet jezelf eens in hun schoenen en vraag je af of jij dat zou doen zo ff snel uw bestaande klanten 3maand gratis geven omdat "potentiële" klanten 3 maanden gratis kunnen krijgen ??? dacht het niet !!

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik begrijp dat ook niet ... Ik ga toch ook niet klagen bij m'n pc-boer omdat dezelfde processor die ik een jaar geleden gekocht heb, nu nog maar de helft kost??
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Neen het is idd niet hetzelfde, maar als Telenet klant vind ik nu ook wel dat er voor de klanten iets te weinig gedaan wordt.
Is 'n beetje hetzelfde als proximus & Base ... bij Proximus krijg je af & toe gratis smsjes enzo ... bij Base heb ik nog niet veel gezien.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Qua mail :: ik heb net alles op m'n gmail gezet, dus ik denk dat ik de skynet mailaccountjes ga laten, anders is't over een jaar misschien weer veranderen.

Ik denk dat ze Pengu net voor deze promo een jaartje extra hebben doen tekenen voor een éénmalige korting van 20€ (?) Dus dan zou ik ook serieus vloeken :?

Na twee jaar (en waarschijnlijk langer) zijn de prijzen eigenlijk nog steeds hetzelfde in Belgie (bij de grote ISPs toch) -- 't zou leuk zijn om daarvan eens een vergelijking met het buitenland te zien.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

selder schreef:Ik begrijp dat ook niet ... Ik ga toch ook niet klagen bij m'n pc-boer omdat dezelfde processor die ik een jaar geleden gekocht heb, nu nog maar de helft kost??


Een vergelijking maken tussen telecomdiensten en auto's, computers, whatever, is appelen met peren vergelijken. Alles verslijt maar een internetabonnement niet. Zolang de prijzen niet zakken blijft de waarde van het internetprodukt gelijk.

X-2datop schreef:Wat jullie dus zeggen, is dat een ISP ofwel steeds verlies moet lijden door een ENORM verlies van inkomsten te doen door ALLE promo's ook aan hun bestaand cliënteel te geven, OF !!! helemaal geen promo's meer doen dan? Ik snap dit niet hoor, dit is toch uitermate normaal, of niet soms ? Zet jezelf eens in hun schoenen en vraag je af of jij dat zou doen zo ff snel uw bestaande klanten 3maand gratis geven omdat "potentiële" klanten 3 maanden gratis kunnen krijgen ??? dacht het niet !!


Ik ben misschien een potentiële overstapper? En daarom vind ik dat als een abonnement wordt verlengt dezelfde promo zou moeten krijgen als bij nieuwe klanten. Ik teken tenslotte ook weer in voor 12 maanden!

Ik heb trouwens 20 euro korting gekregen waar 10 euro voor telefonie ingerekend zit en 10 euro voor het ADSL-abonnement. Dus ik krijg eigenlijk maar 10euro korting voor mijn verlenging van het ADSL-abonnement!
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dat ze misschien eens al die winst op een hoopje gooien en België verlossen van die f*** limieten :D *wakes up*
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Grappig feit: in België vinden ze je gek als je die mentaliteit hebt (als iets goedkoper wordt nadat je het gekocht hebt, je gerechtigd voelen op korting), in Nederland vinden ze je gek als je niet die mentaliteit hebt.

Mijn mening is dat de meeste dingen zowiezo goedkoper worden en je ook kan wachten als je die korting belangrijk is. Zeker in de computerwereld.
plextor
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2005, 15:45

Ben ook een Skynet user... hoe kan je zien hoelang je contract nog loopt?

Heb ook 2 maanden "gratis" gekregen; moet je die bij de 12 maanden bijtellen of tellen die ook mee voor loopduur?
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Jarenlang klant geweest bij skynet ....

Vergeet niet dat we bij de eerste klanten waren van adsl, 8000fr voor modem, aansluitkosten ed waren redelijk hoog, en NIEKS gratis.
Het ergert mij ook als ze nu 4 maanden gratis bijsmijten.

Nu krijg je als klant gratis om 2 maanden CD te downloaden, da's wel leuk maar ik als eerste klant kon dat niet omdat de facturatie appart naar skynet, en grootste deel op telefoonfactuur stond.Ik vroeg om dat te veranderen zodat ik ook es kon cd downloaden en antwoord was :

Meneer dat zal je 6.20€ administratie kosten......

Begrijpen wie da kan? Mijn fout da zij hun bedrijfsstructuur veranderen, mijn fout dat ik ook es wil een (als klant rechthebbend op) cd krijgen?

Direct veranderd van provider in die week

Dat was mijn reactie, hoop dat er nog volgen die de 2 geldwolven es een lesje leren, dat ze es beseffen dat zonder ons de vaste klanten ze nieks zijn......
Gebruikersavatar
Witchez
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 nov 2002, 10:52
Locatie: Waarloos, België
Contacteer:

spacekiek schreef:Neen het is idd niet hetzelfde, maar als Telenet klant vind ik nu ook wel dat er voor de klanten iets te weinig gedaan wordt.
Is 'n beetje hetzelfde als proximus & Base ... bij Proximus krijg je af & toe gratis smsjes enzo ... bij Base heb ik nog niet veel gezien.

Bij Base betaal je dan ook veel minder, dus zij geven u zogezegd meteen uw gratis smsen/minuten..


Wij zijn ook al jarenlang klant bij Skynet, modem kostte indertijd inderdaad nog 8000BEF enzo..
Ik vind inderdaad dat ze voor de trouwe klant ook iets mogen doen, korting/jaar klant of extra services.. Liever zoiets dan met Nieuwjaar een memorystick te krijgen :-)
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
plextor
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2005, 15:45

plextor schreef:Ben ook een Skynet user... hoe kan je zien hoelang je contract nog loopt?

Heb ook 2 maanden "gratis" gekregen; moet je die bij de 12 maanden bijtellen of tellen die ook mee voor loopduur?


Weet niemand dit?

Als je abonnement na een jaar afloopt, moet je dan weer minstens een jaar klant blijven of kan je maandelijks opzeggen?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

13.2.2. Als de Klant het Contract, om eender
welke reden, wenst op te zeggen voor het
einde van het eerste jaar, heeft Belgacom
recht op een vergoeding wegens de
vroegtijdige verbreking van het Contract. Deze
verbrekingsvergoeding wordt vastgelegd op
vijftig procent (50%) van het verschuldigde
maandelijkse bedrag tot de normale
vervaldatum van het Contract.

13.2.3. Na het eerste jaar kan de Klant het
Contract op eender welk moment opzeggen,
door zijn opzegging vijftien (15) dagen op
voorhand schriftelijk via aangetekende post
mee te delen.

http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... net_nl.pdf voor de volledige versie :-)

Next time, use http://www.google.be/search?hl=nl&q=sky ... ggen&meta= (3de link geeft deze PDF al weer)
plextor
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2005, 15:45

bedankt NickG,

Het grootste probleem was/is voor mij die 2 maanden gratis in het begin... tellen die mee voor het eerste jaar of niet...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik snap niet waarom providers zo klanten proberen lokken?

Ik zou de bestaande klanten belonen... da's pas klantenbinding!
Je weet dat als je bvb er 2 jaar bijbent, je dan al is een maand gratis kan krijgen, of wat korting.

Op de huidige manier doen ze alleen maar aan klant-hopping. (ok, die paar extra klanten daar winnen ze natuurlijk dik aan, want ze hebben meer omzet, zonder er meer voor te moeten betalen)

Soit, op zo'n manier zou ik geen bedrijf willen leiden, en zo'n imago zou'k zeker niet willen creeëren als bedrijfsleider.

greetz,

Nob
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

And 23 f**king days later heeft Belgacom eindelijk ontdekt hoe je iemand van Belgacom ADSL Go naar Belgacom ADSL Go laat overstappen! :|

Ik vermoed dat het opzettelijk trager ging omdat ik wou profiteren van die 'gratis tot 2006' promotie, so this means war! :-) Volgens mijn login formulier heb ik recht op een gratis router en een dag internetopleiding, dus die ik ga ik dan ook opeisen -- en uiteraard hoop ik dat de leechtruc nog steeds marcheert zodat ik den oorlog nog kan winnen 8)

...maar eerst een weekendje bijnetten (zie figuur 1) :wink:
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

EDIT :: foutje :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”