RealDSL - Limburg - ervaring

Plaats reactie
mackey
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2005, 16:55

Zijn hier mensen die RealDSL hebben en in Limburg wonen. Indien ja, wat zijn de gehaalde snelheden ? Heet u last van downtime ? Zou u opnieuw voor RealDSL kiezen!

Voor het moment twijfel ik tussen RealDSL en Versatel want ik ben op zoek naar een FUPke!

Thx!

mackey, fxp rulez!
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

hmmm, surf es wat rond op dit forum...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

eerlijk ik zou het terug nemen .. ik vind dat ze wel proberen.. wat voor mij het belangrijkste, wel in de veronderstelling als je probeert dat het zal lukken en dat zulke zaken niet blijven aanhouden.

dit statisch ip is gewoon iets wat ik al heeeeeeeeeeeeeel erg lang wou.. en het is betaalbaar dus

heb juist een testje gedaan en ik haal 100kb/s download dus ja blijkbaar in de ochtend is het wat trager maar 100kb/s is toch nog mooi vind ik.. de upload stream is 50kb/s en dat is het belangrijkste voor mij .. spijtig dat het geen 1mbit upload is .. :/ download vind ik niet zo erg belangrijk dus.. zolang het maar tussen 1mbit - 2mbit ligt ben ik tevreden.

maar wou het wel melden aangezien er mensen blijkbaar last van hadden en wou daarbij bevestigen dat het in antwerpen blijkbaar ook voorvalt
mackey
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2005, 16:55

ok, thx

Als het af en toe uitvalt vind ik niet erg. De vraag is enkel hoe lang het uitligt.

Bij cheapass.be, sub-company van realroot/realadsl liggen de web servers soms het hele weekend uit.

Blijkbaar werken ze daar maar van 9.00 tot 17.00 en is er geen weekenddienst.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

mackey schreef:ok, thx

Als het af en toe uitvalt vind ik niet erg. De vraag is enkel hoe lang het uitligt.

Bij cheapass.be, sub-company van realroot/realadsl liggen de web servers soms het hele weekend uit.

Blijkbaar werken ze daar maar van 9.00 tot 17.00 en is er geen weekenddienst.


is misschien maar een minuut maar ik vind het erg :p ge word het niet echt gewaar maar ik wel..

als je alleen maar zaken doet zoals surfen enz..
doolbyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 sep 2005, 10:58

Die cheapass server ligt dus al aan hele tijd down.

Geen goede basis om een professionele site uit te bouwen.

Waar gaat dit eindigen...
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Dat de site down is, is voor mezelf niet zo erg, maar ik kan al heel de dag niet aan mijn mails. Een paar dagen geleden was hetzelfde voorgevallen en veel van de mails heb ik gewoon nooit ontvangen.

Totaal onbetrouwbaar dus en met de ervaring die ik tot nu heb zou ik niet opnieuw voor RealDSL kiezen voordat ze hun netwerk op orde krijgen.
cL
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:51

Ik kan ook al uren niet aan mijn mail, hopelijk duurt het niet tot maandag :(

Hoe is dat nou eigenlijk mogelijk als hostingprovider... :?
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Dit is gewoon belachelijk aan't worden.
Hoog tijd om een andere pop3-server op te zoeken en mijn mailadressen aan te passen *zucht*
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

doolbyd schreef:Die cheapass server ligt dus al aan hele tijd down.

Geen goede basis om een professionele site uit te bouwen.

Waar gaat dit eindigen...


ik gebruik geen hosting ik host het zelf dus zou het niet kunnen zeggen maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:
doolbyd schreef:Die cheapass server ligt dus al aan hele tijd down.

Geen goede basis om een professionele site uit te bouwen.

Waar gaat dit eindigen...


ik gebruik geen hosting ik host het zelf dus zou het niet kunnen zeggen maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..


Mijn hosting zit ook ergens anders...

Maar de gratis domeinnaam zit uiteraard bij hun.
Maar die heeft al meer down geweest dan wat anders.
Maarja tzal er hopelijk alleen maar op vooruitgaan
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Ofloo schreef:maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..

Als Cheapass niet (van) RealDSL is, waarom staat de FTP en pop3 info dan op hun statuspagina? En waarom is de helpdesk van Cheapass dan dezelfde als die van RealDSL? En waarom is de loginnaam bij Cheapass dezelfde als die van RealDSL?

Mails die gisteren na 15u00 zijn verstuurd naar mijn adres (via alias naar de cheapass mailbox) zijn tot nu toe niet toegekomen noch gebounced ('k heb zelf een paar mails naar dat adres vanuit gmail verstuurd). Misschien komen ze alsnog binnen, maar van een paar dagen geleden mis ik nog steeds mails, toen lag de server ook plat.

edit: Het kan aan mijn forwardservice liggen die mails niet doorzendt wanneer die een mailserver meermaals niet vindt, dat krijg je wanneer de pop3 server meer dan 12 uur plat ligt.
Laatst gewijzigd door Perkele 01 okt 2005, 17:40, in totaal 3 gewijzigd.
cL
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:51

Bij mij zijn de mails die tijdens de downtime zijn toegekomen niet verdwenen, ik heb nog alles binnengekregen van gisteren.
Suratrat
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 aug 2005, 12:45

Hier bij mij in Lanaken ligt de downloadsnelheid rond de 300-330 kBps en upload rond de 50-60 kBps. Nog maar 1 keer een downtime gemerkt en die was snel opgelost.

Mijn domein heb ik nog niet geactiveerd, blijkbaar zijn er daar nog wat downtimes aanwezig. Gelukkig heb ik een externe mailserver die betrouwbaar is.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Perkele schreef:
Ofloo schreef:maar cheappass is niet realdsl .. dus.. ze zijn er klant ja.. misschien moeten ze maar es veranderen van hosting provider ..

Als Cheapass niet (van) RealDSL is, waarom staat de FTP en pop3 info dan op hun statuspagina? En waarom is de helpdesk van Cheapass dan dezelfde als die van RealDSL? En waarom is de loginnaam bij Cheapass dezelfde als die van RealDSL?

Mails die gisteren na 15u00 zijn verstuurd naar mijn adres (via alias naar de cheapass mailbox) zijn tot nu toe niet toegekomen noch gebounced ('k heb zelf een paar mails naar dat adres vanuit gmail verstuurd). Misschien komen ze alsnog binnen, maar van een paar dagen geleden mis ik nog steeds mails, toen lag de server ook plat.


idd, volgens mij is dat gewoon een onder of sub bedrijfje van RealDSL
als ge cheapass.be pingt dan krijgt ge 83.217.xx.xx, wat toch op RealDSL wijst ... of zitk fout :-)

Al heeft het wel een ander adresdan RealDSL

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

www.registratie-domein.be staat wel op naam van Realroot en is hetzelfde als cheapass.be, je kan er zelfs inloggen met dezelfde login en beide sites staan op dezelfde server.

Maak er maar eens een helpticket aan, je krijgt antwoord van de cheapass helpdesk.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Perkele schreef:www.registratie-domein.be staat wel op naam van Realroot en is hetzelfde als cheapass.be, je kan er zelfs inloggen met dezelfde login en beide sites staan op dezelfde server.

Maak er maar eens een helpticket aan, je krijgt antwoord van de cheapass helpdesk.


Inderdaad dat wist ik niet !
Waarom ze deze site niet opgeven als registratie en hosting site snap ik niet goed.

Met die cheapass komen ze in mijn oven zeeeer onprofessioneel over...
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

prodata schreef:Waarom ze deze site niet opgeven als registratie en hosting site snap ik niet goed.

Met die cheapass komen ze in mijn ogen zeeeer onprofessioneel over...

Cheapass is een geregistreerde agent, registratie-domein.be niet.

Een hosting waarvan de servers regelmatig meerdere uren plat liggen zou ik niet professioneel durven noemen.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Perkele schreef:
prodata schreef:Waarom ze deze site niet opgeven als registratie en hosting site snap ik niet goed.

Met die cheapass komen ze in mijn ogen zeeeer onprofessioneel over...

Cheapass is een geregistreerde agent, registratie-domein.be niet.

Een hosting waarvan de servers regelmatig meerdere uren plat liggen zou ik niet professioneel durven noemen.


Ik bedoelde eerder met mijn opmerking waarom zij zo'n belachelijke look'n feel hebben gekozen...
Ja inderdaad dat is echt niet professioneel.
Ik host zelf achter mijn realDSL connectie 2 site's (kleine) en die zijn al meer UP geweest (zelfs met de disconnect problemen) dan cheapass

goed bezig zou ik dan zegge.
Ik denk niet dat men daar redundent webhosten kent...
of meerdere IP providers...
wmostrey
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 maa 2005, 12:18

We hebben inderdaad problemen gehad met een van de servers waarop de RealDSL klanten gehost staan. Sinds gisteren zijn die problemen van de baan en kunnen we een gezonde uptime garanderen. Laat hier zeker iets weten indien er zich nog problemen zouden voordoen.
mackey
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2005, 16:55

En het is weer down!

Cheapass kan je zeker niet gebruiken voor profesionele toepassingen. Ik ga zeker voor Versatel kiezen want het is altijd REAL gezeik!
JurgenP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005, 12:17

Ben sinds een maand klant bij RealDSL. Alles gaat vlot tot nu toe...

Gebruik wel geen mail en andere zaken van RealDSL omdat ik zelf mijn mail server host.
Gebruikersavatar
nengast
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 sep 2005, 08:52

mackey schreef:En het is weer down!

Cheapass kan je zeker niet gebruiken voor profesionele toepassingen. Ik ga zeker voor Versatel kiezen want het is altijd REAL gezeik!

ZEER verstandige beslissing!
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

RDSL never again!
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”