V5 decoder: Na verhuis onmogelijk om oude opnames te bekijken of zelfs te wissen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Op 23/06/2020 zijn we verhuisd van Dilbeek (Vlaams Brabant) naar Lincent (provincie Luik) waar we een villaatje gekocht hebben.
De Proximusverhuis (TV + Internet Comfort) was maandenlang op voorhand aangevraagd en voorzien op 30/06/2020 maar is natuurlijk niet doorgegaan...
We hebben daags voordien en de dag zelf nog gebeld om ons te verzekeren dat de verhuis wel degelijk gepland was: "Jawel Meneer, onze technieker komt op 30/06 tussen 8:30 en 12:30..."
Op 30/06 niemand gezien, naar Proximus gebeld: "Sorry Meneer, ik zie niks gepland voor 30/06, we bellen u eerstdaags terug..."
WTF????
De hele maand juli niks gezien of gehoord van Proximus, vermits we (ik en mijn vriendin) voornamelijk telewerken hadden we expliciet internet nodig.
We hebben dan naar mijn GSM abonnement (2-3GB data of zoiets) gebruikt voor tethering.
Na een week (23/06-30/06) zaten we hier al ver boven (+44€ !) en vermits geen nieuws van Proximus moest er snel een andere oplossing komen.
Op 1/07/2020 gebeld naar Voo (coaxprovider): "Geen probleem Meneer, technieker komt morgen langs voor installatie"
's Anderendaags om 7:30 was de Voo-technieker aan de deur en 2 uur later hadden we internet, TV èn vaste telefonie...
Nochtans was de originele ondergrondse coaxkabel vanaf de verlichtingspaal aan de overzijde van de straat tot in de garage defect (geen signaal) en heeft de technieker een volledig nieuwe bovengrondse coax geplaatst over de straat tot in de living.

Rond 1/08/2020 teruggebeld naar Proximus met de bedoeling om serieus woedend te roepen en te tieren over hun slechte/onbestaande service en terugbetaling te eisen (de maandelijkse betalingen liepen ondertussen verder), zoniet al mijn abonnementen te annuleren.
Val ik daar op een zekere Sandy van de Proximus helpdesk in Brugge. Wat een prachtpersoon!
Direct een afspraak met een technieker een paar dagen later en terugbetaling van alle factuurkosten tussen 23/06 en 1/08!
Installatie perfect afgerond met na een paar dagen 100/30MB profiel.

Laatste probleem: Al mijn 'oude' opnames van vòòr 23/06 zijn niet te bekijken/wissen, dus onbereikbaar.
De vrije schijfcapaciteit is met nieuwe opnames zwaar gedaald et ik zie niet hoe de schijf te formateren/initializeren...

Wat moet ik doen?

PS: We hebben voor het ogenblik twee internet/TV abonnementen maar het (ongebruikte) Voo-abonnement gaat eerstdaags geannuleerd worden (met overdracht van ons vast telefoonnummer naar Proximus).
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 feb 2007, 16:26
Locatie: Lincent/Lijsem
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Turbokeu schreef:Laatste probleem: Al mijn 'oude' opnames van vòòr 23/06 zijn niet te bekijken/wissen, dus onbereikbaar.
De vrije schijfcapaciteit is met nieuwe opnames zwaar gedaald et ik zie niet hoe de schijf te formateren/initializeren...

Wat moet ik doen?
Niemand die weet hoe ik deze "onbereikbare" oude opnames van vòòr de verhuis zou kunnen verwijderen?
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Normaal gezien worden alle opnames gewist als je een decoder aan een andere lijn aansluit. Zo was het toch bij mij vroeger. Bij u is dit wissen van de vorige opnames niet uitgevoerd. U zou kunnen proberen uw decoder te ontkoppelen van uw lijn om daardoor dit opnieuw te proberen.
Voor dat ontkoppelen van je decoder diende je vroeger het nr 0800 99696 te bellen en de instructies op te volgen. Na het ontkoppelen van je decoder kan je die opnieuw koppelen.
Geen idee of het werkt, maar je kan het maar proberen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Kan je hem niet volledig resetten?
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... etten.html

EDIT: zie nu dat een reset geen impact heeft op de opnames...
Je kan het altijd eens proberen, lukt het niet. Gewoon bellen naar technische dienst van Proximus?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”