POI bijhouden op android

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik zoek een oplossing om een 700-tal locaties te kunnen bijhouden en er eenvoudige naartoe te kunnen navigeren dmv een Android-smartphone.

Via Google maps loopt dit niet lekker. Je kan wel de locaties in een lijst bijhouden en elke plaats van een label voorzien, maar je kan niet eenvoudig op dit label zoeken. (of ik gebruikt het verkeerd, dat kan ook)

Ik kwam POI pocket tegen en dit lijkt wel te doen wat ik wil, maar hun prijzenpolitiek is me niet duidelijk: als ik eerst licentie koop voor 500 en nadien uitbreid naar 1500 of 5000, wordt het bedrag van de licentie voor 500 dan in mindering gebracht? Ik heb al gemaild, maar krijg geen antwoord.
Voordeel is dat je de locaties ook via een website (en dus computer) kan beheren. Nadeel is dan weer als de ontwikkelaar er mee ophoudt, dat het dan ook niet meer zal werken.

Zijn er nog andere alternatieven?
(ik kan ook gewoon een lijst in Outlook aanmaken en voor elke locatie daar een adres ingeven, maar dat zijn dan niet de exacte gps-coördinaten, niet elke locatie heeft een adres)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Elk programma dat GPX kan importeren om te navigeren zou volstaan. Op PC kan je bv. Basecamp (Garmin, free download) gebruiken om waypoints (poi) te creëren. Deze kan je importeren in bv. Locus Map (gratis Android).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

jorisx schreef: Ik heb al gemaild, maar krijg geen antwoord.
Dan ga je het toch niet bij hun kopen?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Vandaar dat ik hier ook naar alternatieven kom vragen eh
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Misschien eens googelen op 'poi editors (voor PC)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Niemand een goede oplossing voor dit probleem?

POI editor via PC kan je wel files aanmaken, maar in welke software op de android smartphone zal je deze dan kunnen inladen/gebruiken?
Het zou makkelijk zijn dat de uiteindelijke navigatie via een door Android Auto-ondersteunde app kan gebeuren.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb zo eens een lijstje POI's voor een vakantie aangemaakt op Google Maps. Deze geexporteerd naar een KMZ file en dan met GPSbabel omgezet naar een OV2 bestand. Deze kan je binnentrekken in mydrive.tomtom.com (eerst account aanmaken uiteraard) en deze POI's komen dan beschikbaar in de TomTom app op Android wanneer je daar met dezelfde account bent ingelogd.

Als je uw lijst verder wil updaten kan je bvb. op mydrive.tomtom.com bijkomende POI's aanmaken, deze komen dan ook in uw TomTom app.

Je zou ze ook kunnen omzetten naar een GPX en deze dan binnentrekken op OSMand, maar als het over autonavigatie gaat is TomTom toch superieur.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

jorisx schreef:Niemand een goede oplossing voor dit probleem?
Ik zal het nog eens herhalen :wink:
Basecamp op PC (free download van Garmin). Je kan daar gratis OSM kaarten inladen.
Waypoints maken.
Export als GPX.
Op Android in Locus map (free) GPX importeren. Kaart kan offline OSM of online Google/OSM.... zijn.
Waypoint (POI) kiezen > Navigate > navigatie app naar keuze (intern Locus, Waze....)

Indien geen goede oplossing, waarom niet?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ging er verkeerdelijk vanuit dat Locus Map nog een extra navigatie-app was, maar je kan van daaruit perfect naar google maps of Waze sturen om te navigeren.
Bedankt voor de tip!!

Je kan ook op de pc via Google maps exporteren naar kml/kmz, dan heb je geen basecamp nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”