teleruptoren vervangen door z-wave modules

Plaats reactie
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Ok, na deze stap tijd voor de volgende om mijn huisje iets "smarter" te maken.

Ik wil een aantal van mijn teleruptoren vervangen door z-wave modules. De schakelaars en bedrading wil ik hergebruiken, zou onnozel duur zijn om alle schakelaars ook nog eens van z-wave zenderkes te voorzien :nono:

Ik vond deze DIN module: https://www.store.zwavecenter.com/index ... ct_id=1061

top: 10 aparte inputs, 10 kanalen
€ 239.90, dus een kleine € 24 per kanaal dat ik zou vervangen, çava. Met aparte modules in een DIN behuizing zit ik snel aan het dubbele (al zou ik de prijs kunnen drukken met double switch z-wave modules).
(free shipping vanaf € 249.90, dus ik leg misschien nog iets van € 10 erbij in het winkelkarretje :p )

Of kennen jullie nog goedkope(re) opties ?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Niet onbelangrijk: max10A voor alles samen (dus niet per kanaal !)
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

devastator schreef:Niet onbelangrijk: max10A voor alles samen (dus niet per kanaal !)
Klopt, maar alleen als je de module als "voeding" gebruikt. Ik hoef er niet al mijn verlichting mee te poweren. Er zitten relais in die 230V kunnen schakelen, dus een paar honderd W gaat zo'n relais wel kunnen trekken.
't Is trouwens allemaal LED verlichting, dus ik geraak nooit aan hoge wattages. Aan 2300W geraak ik niet, zelfs met alle lichten aan. En in de praktijk liggen nooit alle lichten tegelijk aan.
Dus als ik het zou doen, dan zou het nog geen probleem zijn. Maar goed, ben dus niet van plan om de module als "voeding" te gebruiken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik heb de dubbel switch modules van Zwave center. Erg tevreden van hen.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

MClaeys schreef:Ik heb de dubbel switch modules van Zwave center. Erg tevreden van hen.
Ik heb al 2 Fibaro dimmers in euFIX behuizing. Ook heel tevreden van. Maar als je er meer nodig hebt, wordt het snel duur.
5x deze komt al op € 325
én ze nemen ook meer plaats in. Daarom dat ik op zoek ben naar betaalbare oplossing met meer kanalen
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dit is bij mij jaren geleden en dat was kostelijk inderdaad. Het was meer om te melden dat de service van Zwavecenter dik ok is, support denkt ook goed mee als er iets mis is :). Ik zou het nu sowieso anders aanpakken waarschijnlijk, alhoewel ik plaats genoeg heb ik men kast.
Ik was overigens mis, het zijn niet de dubbel switchen maar allemaal dimmers (heb lang getwijfeld tussen de 2). En de rolluik modules en enkele RGBW modules.
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”