Deze maand iets fantastische meegemaakt.
Dus omdat Wigo business aangepast wordt naar klik verlies ik mijn 500/40 mbit en ga ik naar 300/30. Ze converteren iedereen automatische naar 1GBIT maar als het niet kan dan smijten ze u gewoon naar 300/30... Als je belt naar Telenet is het ook niet mogelijk om mij terug 500/40 te geven... Als je vraagt hoelang dit kan duren kan er niet geantwoord worden. Hun systeem laat dat niet toe.
Pfff en bij Proximus krijgde nog minder dus ben goed gescheten...
Telenet business?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
"niet kunnen" is dikke zever. Wellicht haal je nu 'maar' 300/30 meer omdat je modem of de node op straat het niet aankan.
Ik zou de technische dienst contacteren en voorleggen dat je de geadverteerde snelheid van het abonnement niet haalt. Er zou dan een modemswap voorgesteld moeten worden (was toch in mijn geval zo), wellicht naar een CV8560E of een andere modem die DOCSIS 3.1 ondersteunt.
Let wel: als je een CV8560E aangeboden krijgt, dan kan je nog max. 2 publieke IPv4-adressen krijgen: één voor de modem, één voor een toestel wat in MAC Passthrough staat en waarvan het MAC-adres via Mijn Telenet opgegeven moet zijn.
Da's de reden waarom ik voorlopig nog zoveel mogelijk probeer van te houden aan mijn CV7160E (maar da's 'maar' een DOCSIS 3.0) en ik geen speedboost laat activeren wegens verplichte swap om dit mogelijk te maken.
Ik zou de technische dienst contacteren en voorleggen dat je de geadverteerde snelheid van het abonnement niet haalt. Er zou dan een modemswap voorgesteld moeten worden (was toch in mijn geval zo), wellicht naar een CV8560E of een andere modem die DOCSIS 3.1 ondersteunt.
Let wel: als je een CV8560E aangeboden krijgt, dan kan je nog max. 2 publieke IPv4-adressen krijgen: één voor de modem, één voor een toestel wat in MAC Passthrough staat en waarvan het MAC-adres via Mijn Telenet opgegeven moet zijn.
Da's de reden waarom ik voorlopig nog zoveel mogelijk probeer van te houden aan mijn CV7160E (maar da's 'maar' een DOCSIS 3.0) en ik geen speedboost laat activeren wegens verplichte swap om dit mogelijk te maken.
Computer(k)nul