Openstreetmap wandeling

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Openstreetmap is echt een zaligheid om wandelingen te doen of te plannen.
Maar ik krijg alleen een "A to B" wandeling en niet - zoals bij GoogleMaps - een wandeling met 10 punten om zo een zelf gekozen lus ofzo te maken.

Iemand tips?
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Ik gebruik http://brouter.de/brouter-web. Gebruikt de OSM kaarten.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
tizzen33
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 15 keer

Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Om een wandelig te plannen gebruik je inderdaad best zo'n online planner.

Als app op Android gebruik ik "Magic Earth". Die werken met openstreetmap kaarten en daar kan je ook waypoints toevoegen. Ik gebruik het zowel om te wandelen/fietsen als om met de auto te navigeren.

Magic Earth is de Route66 van vroeger (voor de mensen die nog navigatie op hun pda enzo gebruikten, die kennen dat nog wel).

Ow ja, leuke bonus: gratis, GSF INdependent (dus google kijkt niet mee), geen reclame, beloven van niets te loggen en van je bij te houden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik werk met Basecamp samen met Garmin GPS. Je kan dat programma ook met OSM-kaarten gebruiken.

Er is enorm veel online te vinden van wandelingen zonder dat je zelf een traject moet maken. Natuurpunt heeft er bvb heel veel en ook GR-paden zijn te vinden. Die wandelingen zijn al samengesteld door mensen die de buurt kennen en zijn dus beter dan louter iets op basis van een kaart samenstellen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

I tend to diasgree.
Als de kinderen aan het zwemmen zijn waren (corona :)) tijdens de zwemles, wil ik weten welke paadjes daar zijn om de benen te strekken.
Niet van daaruit nog eens 5-10 minuten fietsen of met de auto naar een opgestelde wandeling, zo lang duurt de les nl niet.

Dus dan is openstreetmap een welkome gast om te zoeken hoe ik het snelst aan een bospad etc raak.
Als ik wil weten aan welke kant van de Nete dat er op dit of dat stukje een wandelpad is, kom ik er niet met GR-paden of Natuurpunt.
In de Kesselse heide kan je ocharma een (Natuurpunt) wandeling maken van 4km. Het is net interessant om via openstreetmap te zien hoe je heel het Nete-stuk (Netekanaal, Kleine Nete) dat er vlakbij ligt kan combineren met de Kesselse heide en waar je de Nete kan oversteken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Op OSM staan zowat alle paadjes, zeker in België.

Als het voor zo'n korte wandelingen zijn is Basecamp misschien overkill. Anderzijds is het niet verplicht om een GR volledig af te lopen :)
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”