Corona en ongelimiteerd download

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Janic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jan 2011, 19:16
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Proximus heft downloadlimieten op en sluit winkels vanaf maandag
Hoewel het (nog) niet moet van de overheid, gaan de ongeveer honderd Proximus-shops vanaf maandag dicht. Dat meldt het bedrijf. Het telecombedrijf heft ook de downloadlimieten op voor alle residentiële klanten met vast internet.
Klanten kunnen nog steeds een afspraak maken of digitaal spreken met de verkoopmedewerkers, zegt het bedrijf. De opheffing van de downloadlimieten moet klanten dan weer helpen om zonder zorgen thuis te studeren of werken. Zorgpersoneel krijgt bovendien 10 GB extra mobiele data. Café- en restauranthouders geeft Proximus een maand korting op producten die ze tijdelijk niet gebruiken.

https://www.hln.be/internet/proximus-he ... ~ae12d7c0/

Toch netjes van Proximus.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Ongelimiteerd downloaden dat bestaat bij geen enkele provider.
Elke provider heeft een FUP (Fair Use Policy) wel ergens in de kleine lettertjes staan.

Ik weet bij EDPnet dat er ook zoiets is, destijds bij diverse *ongelimiteerde* download marketing praatjes van providers gevolgd en getest.
Uiteindelijk krijg je na x aantal volume een mail dat je volume verbruik hoger is dan de gemiddelde en dat je op lagere snelheid word geplaatst volgens die FUP.

En technisch gezien ook normaal. Als iedereen als een gek de kraan laat open staan van het water komt er een moment dat er bij de andere geen water meer uitkomt. Om die situaties te vermijden doen ze dat dus. Al zijn er bedrijven waar men daar iets strenger is dan bij anderen. Maar we moeten allemaal rekening houden met elkaar. Aan alles is een limiet dus ongelimiteerd is een utopie.
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

PleXuS schreef:Ongelimiteerd downloaden dat bestaat bij geen enkele provider.
Elke provider heeft een FUP (Fair Use Policy) wel ergens in de kleine lettertjes staan.

...
EDPnet heeft geen limiet/kleine lettertjes dacht ik toch?
:banana:
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Uloga schreef:
PleXuS schreef:Ongelimiteerd downloaden dat bestaat bij geen enkele provider.
Elke provider heeft een FUP (Fair Use Policy) wel ergens in de kleine lettertjes staan.

...
EDPnet heeft geen limiet/kleine lettertjes dacht ik toch?
Ik had eens meer dan 10 jaar geleden en website geupload op server, en die had ongelimiteerde trafiek zonder kleine lettertjes in het contract. Tot hun gehuurde servers alarmsignalen gaven door de heavy traffic van mijn website. Ze hebben bij hun leverancier de traffic telkens extra betaald maar hebben mij wel een bericht gezonden dat het contract met ons niet verlengd zou worden wegens teveel traffic dat hun aanstaat.

Op alles staat er wel degelijk een limiet, maar wat is een zeer hoog limiet en wat is een te laag limiet voor 2020 he :beerchug:
efari
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 sep 2015, 21:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

da's wel 10 jaar geleden. hoogstwaarschijnlijk is nu die FUP nu veel losser.

datgezegd: onlangs kwam de technieker m'n nieuwe fiberlijn installeren, en die zei dat
officieel, de providers door wetgeving verplicht worden om een limiet of FUP aan te bieden (en dus geen écht ongelimiteerd toe te laten). Er moet een wettenlijk kader zijn om grootverbruikers te kunnen afsluiten/vertragen.

(waarschijnlijk dan gericht op mensen met seedboxes, die 24/7 aan volle snelheid illegale dingen zitten te seeden.)

maar ja, zegt die technieker dat gewoon, of is dit waar? heb ik niet gechecked.

anyway, dit is wat EDPnet zegt:
Biedt edpnet echt ongelimiteerde trafiek aan?
Waar onze concullega’s uw snelheid verlagen na een bepaald verbruik, stelt edpnet vooraf geen limieten voor ‘onbeperkt internet’. Wij zijn – al zeggen we het zelf – heel genereus met dataverbruik.

In onze voorwaarden (artikel 7.11) leest u dat edpnet een Fair Use Policy (FUP) toepast. In de praktijk gebeurt dat zelden, en alleen bij extreem zwaar verbruik.

Onze helpdesk verzoekt u dan vriendelijk om het even zachtjes aan te doen. Surft en downloadt u lustig verder, dan beperken wij tijdelijk uw internetsnelheid. Zo garanderen wij de kwaliteit van ons netwerk en het surfplezier voor al onze klanten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”