Hier kan je de installer downloaden, een image is ook beschikbaar.
Enkele aandachtpuntjes:
* Voor zover ik kan nagaan is deze firmware geschikt voor alle 510 modellen, met ingebouwde hub, en ook de versie met USB poort.
* Reset je modem naar de standaardwaarden vooraleer je gaat upgraden.
* Connecteer de modem rechtstreeks op je netwerkkaart van je PC.
* Op het einde van de upgrade procedure vraagt de webinterface naar een username/paswoord. Soms wil hij niets aanvaarden, kies dan gewoon cancel, en reboot de modem, daarna kan je zonder problemen aan de webinterface. (wel nog even je paswoord dan veranderen!)
* Configuratie van je ADSL account gaat via een wizard, neem wel even PPPoA ipv de standaard PPPoE.
Ik heb zonet m'n Speedtouch geupgrade, en heb al enkele bemerkingen:
* Soms wil het ethernetlampje niet branden, even de kabel eruit halen, en dan er terug insteken, dan brandt het lampje wel. Connectie over de ethernetpoort is nooit een probleem, het is enkel het lampje dat niet brandt.
* De webinterface is helemaal veranderd, en werkt zéér intuïtief. NAT portmappings werken nu via een kleine wizard, héél gemakkelijk.
* De snelheid van de webinterface is er iets op achteruit gegaan, maar storend is het niet.
* En het belangrijkste van allemaal : De ADSL modem is nóg sneller geworden! Op m'n 4096/512 Scarlet ADSL verbinding haal ik nu 431kbyte/s en 51kbyte/s!!! Dat is sneller dan met de vorige firmware!
Mocht er toch iets misgaan, de vorige firmware vind je op speedtouch.nl
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)