Wtf hoe flikken ze dat?
Vandaag melding op smartphone, blijk ik in Google Presentaties een Russische bestand binnen gekregen te hebben.
Google presentaties vraagt ook direct toegang tot contacten (geweigerd)
Is dat een nieuwe manier van spammen of info te verzamelen?
Er staat een link in naar website (Intrex.club) die maar 4 dagen oud is, dus zeker erg verdacht.
Rapport website
Is dat een nieuwe vorm van spam?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb ook al 2x phishing/spam gehad welke verstuurd werd via Google Forms...
Als de phishers legitieme tools beginnen te gebruiken wordt het wel als maar moeilijker om deze te identificeren en te blokkeren...
Als de phishers legitieme tools beginnen te gebruiken wordt het wel als maar moeilijker om deze te identificeren en te blokkeren...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Hier vandaag een melding via mijn dagelijks account. Met de leaks die er vorig jaar zijn geweest hebben ze massa's bestaande Gmail adressen ter beschikking. Ik lig er alvast niet van wakker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Dit heeft ik dacht ik te maken met dat je in uw instellingen toegelaten hebt om calendar uitnodigen te krijgen van mensen die niet in uw adresboek zitten.
-
- Plus Member
- Twitter: IkTjilp
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
Tegenwoordig zijn er ook mails met een Word-document met daarin een link die je wil doen inloggen in Office 365. Uiteraard een fake link. Naar het schijnt dien je 2 keer je wachtwoord in te voeren. Eerste keer is fout zodat je zeker juiste adres zal ingeven.
Opletten geblazen dus en mocht je het toch hebben gedaan meteen wachtwoord aanpassen en melden aan de beheerder van Office als je dat niet zelf bent.
Opletten geblazen dus en mocht je het toch hebben gedaan meteen wachtwoord aanpassen en melden aan de beheerder van Office als je dat niet zelf bent.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.
Zorg goed voor jezelf en de mensen om je heen.