cptKangaroo schreef:Probeer die Xmedia Recode eens, meon -- ik ben ook van Handbrake overgeschakeld en die is nog wat handiger (en ook met gpu encoding).
In Handbrake kan ik "x265 NVenc" kiezen, dus hardware-encoding kan daar ook gewoon. 't Zijn beiden uiteindelijk gewoon wrappers rondom ffmpeg, dus 't gaat enkel om de usability van het programma en Handbrake voldoet. Ik gebruik het om proxy-files te renderen van videobestanden om te monteren. Adobe Media Encoder gaat soms de mist in als je een allegaartje aan input krijgt.
Er zijn echter maar weinig applicaties die ik als "essentials" benoem. Bijna alle applicaties gebruik ik om een specifieke reden, dus mijn lijstje van essentials zijn niet die van jou.
Zo heb ik geen nood aan een photobrowser of viewer (ik gebruik ingebouwd van Windows of Adobe Lightroom), geen PDF-reader (Elke Chromium-browser kan PDF's lezen), ik probeer zo veel mogelijk webbased tools te gebruiken - die kan ik letterlijk overal en altijd benaderen.
Geen fotobewerkingstools meer dus, maar gewoon
https://pixlr.com/e/ .
7-zip heb je pas nodig als je specifieke archieven krijgt, zip-support zit gewoon in Windows.
CCleaner zou ik zeker vermijden, bij ons op het werk wordt het
zelfs gezien als malicious.
Ik besef dat er toch 1 tool is die ik letterlijk tientallen keer per dag gebruik, en dat is
www.getsharex.com , open source screenshot-tool, flink stukje krachtiger dan Windows Snipping tool of Windows Snip & Sketch. Anderen zullen Greenshot aanbevelen, ook open source, maar geef mij toch maar ShareX.