Ik heb voor een aantal dingen port forwarding ingesteld op de Fritzbox 6890. Als ik van buitenaf connecteer op mijn fixed ip werkt dit.
Als ik echter vanop de lan connecteer naar het publieke fixed ip van de fritzbox lukt dit niet. Ik krijg dan ICMP type 3 "destination unreachable", code 13 "communication administratively filtered" responses terug.
Dit is waarschijnlijk de firewall van de fritzbox die de verbinding blokkeert.
Er zijn echter geen filters actief, geen whitelist/blacklist, geen parental controls, ...
Ik heb de fritzbox manueel geupdate naar 7.21, dat heeft niet geholpen.
Als ik nu de 4G fallback verbinding uitschakel, dan werkt het wel! Mijn hypothese is dan dat de fritzbox dit ten onrechte probeert te routen langs de 4g interface (heeft immers hetzelfde ip adres als de dsl interface), maar dat dit wordt gedenied zolang de fallback niet overgeschakeld is.
Ik heb een ticketje gemaakt, o.a. gevraagd of er misschien iets binnenkomt via acs.edpnet.be dat dit zou kunnen veroorzaken, maar ik heb niet de indruk dat de (level 2) helpdesk mijn probleem begrijpt
![Sad :sad:](./images/smilies/icon_sad.gif)
Zijn er hier nog mensen met een VDSL Pro abonnement? (Fritzbox 6890 + fixed ip + 4g failover).
Als je geen port forwarding gebruikt kan je het ook testen door de fritzbox interface via internet aanzetten: Internet > Permit Access > FRITZ!Box Services > Internet access to the FRITZ!Box via HTTPS enabled