Inderdaad, niet te snappen dat ze pas vanaf vrijdag maatregelen laten ingaan.Pengu schreef:Alles staat in de fik, het water staat klaar maar we gaan het maar vanaf vrijdag inzetten.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Echt niet meer normaal dit. Ziekenhuizen gaan dus crashen, zijt maar allemaal extra voorzichtig als ge de baan op moet, een klusje doet of iets dat gevaarlijk kan zijn. De kans dat ge niet of moet wachten op hulp wordt met de dag groter. Maar we blijven allemaal lekker verder doen en neuten over scholen en de economie. Dat er mensen doodgaan of dat er misschien vreselijke keuzes gaan moeten gemaakt worden gaat er bij sommigen echt niet in.
Misschien heel erg onethisch maar het zou geen slecht idee zijn om een lijst op te stellen van alle non believers, de mensen die zich geen bal aantrekken en complotdenkers zodat zij alvast op de laatste plaats komen als ze verzorging nodig hebben!
Non-believers zijn er legio, helaas.
Een lijst om deze groep op de laatste plaats te zetten voor zorg, roept vragen op inderdaaad.
Ik ben wel voorstander van het feit om overtreders van maatregelen
1. wel, naast een boete, de ziekenhuisfactuur integraal te laten betalen
2. en 2 als er echt keuzes moeten gemaakt worden bij capaciteitsoverschrijding, de niet nalevers zeker te excluderen van zorg. Het zou walgelijk zijn dat er mensen zijn die alle spelregels gevolgd hebben weerom, voor de hoeveelste keer ?, de dupe zijn van diegenen die aan alles hun voeten vegen. Als we op een punt komen dat er keuze moeten gemaakt worden zou ik inderdaad niet aarzelen om deze laatste groep de gevolgen van hun eigen daden te laten ondergaan.
Ze ook eens laten meedraaien op een covid-afdeling, is geen slecht idee.
Ik heb hier al herhaaldelijk oproepen gedaan aan non-believers om met mij eens mee te komen naar het ziekenhuis maar de respons blijft angstwekkend laag ... Nochtans zijn er velen die hier wel prediken hoe het moet aangepakt worden en hoe ridicuul de huidige maatregelen wel zijn voor een gewoon griepje.
Dus geinteresseerden om eens een ervaringsweek mee te maken, geef gerust een sein. Eens kijken hoe groot de scepsis nadien nog zal zijn ofte hoe scherp de pen nog zal zijn ...
En voor diegenen die spreken van een totalitaire staat: daar word je opgepakt voor zaken waar je niets kunt aan doen zoals ethnische afkomst, seksuele geaardheid, geloof, etc. zonder dat je een gevaar voor de samenleving volgt.
Covid regels overtreden is gevaar induceren voor de gezondheid van anderen en de samenleving. Maar blijkbaar wordt dit allemaal al als vrij normaal beschouwd. Zolang ik maar mijn zin kan doen, kan de rest de p*t op. Da's pas een humane houding niet waar
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)