Ik zit met een lastig netwerkprobleem dat ik maar niet opgelost krijg: ongeveer 1 à 2 keer per dag verliezen al mijn apparaten verbonden met de bbox3 via draad hun verbinding. WiFi op de bbox3 blijft echter wel werken. Ik zie bij "Modem" in de bbox ook dat de verbinding al wekenlang niet onderbroken is.
Ik heb intussen een nieuwe bbox3 en het probleem blijft. Een Proximus technieker is langs geweest en ziet geen probleem met de lijnwaarden o.i.d.
Mijn setup is deze:
___ Apple Airport Express A1392 in Bridge-mode --> Wi-Fi - devices
|
|
Bbox3 ___ Network switch _____ Netwerkprinter en PC
|
|
|___ NAS
Volgens de technieker ligt het aan de Apple Airport Express. Dat lijkt me ook de meest logische verklaring, al heeft die wel jarenlang zeer goed gewerkt met exact dezelfde instellingen. Ik heb al geprobeerd om IPv6 op link-local only te zetten maar dat hielp niet.
Iemand enig idee hoe ik dit verder kan analyseren?
Een ding viel me alvast op: is het normaal dat de Airport Express ook een extern IP-adres heeft?
Ethernetapparaten verliezen verbinding, wifi niet.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Misschien een stroomadapter die aan het sterven is?
Misschien niet duidelijk genoeg samengevat maar die Apple Airport Express is ook via ethernet verbonden. Als die verbinding verliest met het internet werkt wifi ook niet meer natuurlijk.Sasuke schreef:Ik denk eerder dat het aan je switch ligt als het enkel met je bedrade toestellen is ?
Maar de wifi rechtstreeks op de bbox3 werkt wél nog. Alleen staat die in de kelder dus is niet ideaal als permanente oplossing.
Ik denk het niet aangezien de lichtjes op alle apparaten wel gewoon blijven branden.LoewieKatorz schreef:Misschien een stroomadapter die aan het sterven is ?
Op het moment dat de verbinding met internet wegvalt zie ik in de bbox3 plots geen apparaten meer onder de tab ethernet. Dus Airport Express, NAS, ... krijgen geen IP-adres toegewezen. Op dat moment zie ik ook dat de Airport Express een extern IP-adres krijgt?
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Je zegt dat je een nieuwe BBOX 3 hebt, heb je voeding ook mee vervangen?
Ik zat eerlijk gezegd ook te denken aan een voeding die niet meer 100% is.
Ik zat eerlijk gezegd ook te denken aan een voeding die niet meer 100% is.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Zou het niet een idee zijn om als testopstelling het netwerk zoveel als mogelijk te versimpelen? Alles rechtstreeks aan de bbox3 hangen met enkel wat domme switchen.
Dan zit je wel even zonder (goede) wifi natuurlijk.
Dan zit je wel even zonder (goede) wifi natuurlijk.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Dit zou er voor mij kunnen op wijzen dat uw Airport Express zelf een ppoe verbinding opbouwt en dan op zijn beurt via dhcp ip adressen uitdeelt aan de toestellen die "via" hem aangesloten zijn dus enkel de wifi verbonden toestellen in jouw geval....de anderen zitten voor de Airport expess "voor" hem aangesloten en krijgen dus niks van ip adres meer.....dit is misschien een beetje simplistisch uitgelegd maar ik hoop dat je het zo begrijpt....flimofly schreef:Sasuke schreef:Op dat moment zie ik ook dat de Airport Express een extern IP-adres krijgt?