eenvoudige decoder voor compact signaal

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
anoniempje
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hoi iedereen
Een kennis van me heeft een tv waar zij nu analoog tv kijkt via Telenet.
Die persoon is al wat ouder en ze heeft gehoord dat "binnenkort" het analoge signaal verdwijnt.
Nu had ik gekeken of haar tv het compact digitale signaal (DVB-C) kan ontvangen. Helaas niet
Meer zenders dan de huidige op het analoge signaal heeft ze niet nodig, dus een digicorder huren zou een onnodige extra kost zijn

Heeft iemand een tip voor een decoder die bvb via HDMI aangesloten kan worden, waardoor zij dan de zenders via het compact signaal zou kunnen ontvangen?
Het liefst zo simpel mogelijk, ik denk aan een met HDMI-CEC zodat ze kan kijken met de afstandsbediening van die decoder: decoder aan --> tv springt aan, decoder uit --> tv uit. Zappen en volume regelen is het belangrijkste
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is een grote keuze van DVB-C "Kabelreceivers", al voor minder dan 40€
Voorbeeld: Renkforce 1510C (Conrad).

Pas op:
De meeste buitenlands receivers ondersteunen géén AAC Audiocodec.
Maar voor het "Compact Signaal" is dat geen beperking, gezien alle TV zenders van het Compact Signaal doorgestuurd worden in MPEG2.
Alleen de (vrij te ontvangen) buitenlands radiozenders [881-899], alsook Nostalgie [918] worden in AAC uitgezonden.

Een aantal radiozenders zitten niet in de zenderlijst van het Compact Signaal, hoewel ze "vrij te ontvangen" zijn:
Willy, Q-Maximum Hits, Q-Foute Radio, Joe 60s - 70s, 80s, 90s, Joe Easy, RTBF Mix
Maar misschien vind je die ook wel terug.

De Renkforce kan je ook zo instellen dat deze een volledige scan doet, maar alleen op vrij te ontvangen zenders, en dus alle versleutelde zenders overspringt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Voor 30 à 50 € koop je op 2dehands een okkazie tv met DVB-C. Geen gedoe met 2 afstandbedieningen. Veel gemakkelijker.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

@TS: Welk model TV is dat als ik vragen mag?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”