Dizzy schreef:
Het vormen van een regering was dan ook prioritair want je zat in een ongeziene crisis zonder volwaardig bestuur.
jawel, wilmès 1, een regering die maar 1 taak had, corona beheren
Ook is het juist dat de teugels teveel gevierd werden maar als je eerlijk bent dan was dat ook omdat de druk om ze te vieren (lees draagvlak) enorm was
.
de versoepelingen kregen toch ontiegelijk veel kritiek. de bekende bubbel van 15 of de versoepelingen dag op dag een maand geleden.
toen het voor de meesten al overduidelijk was dat het aan het misgaan was
Mensen waren het gewoon beu en de tijdelijke politici aan de macht waren niet sterk genoeg om daartegen in te gaan. Zij worden zowel bestookt door de lobbygroepen
vooral lobbygroepen, het hele versoepelingsbelewd wordt daardoor geleid. nu ook weer, geen toeschouwers met uitzondering vh tennis. daar mag het dan weer wel
iemand in regeringskringen heeft dus een telefoontje vd intenationale tennisbonden gekregen.
Het is duidelijk dat men vooral een harde lockdown wil vermijden om economische redenen.
het buitenland bewijst nochtans dat de kort pijn beter is.
virus doodslaan naar een paar besmettingen (gene 100) en dan alles wat naar een opflakkering riekt met een voorhamer platslaan.
hoe je dat verkocht moet krijgen weet ik zelf niet. A'pen kon het neit toen er een uitbraak in in borgerhout was. Men wachten tot heel de stad besmet was om in te grijpen (uiteraard te laat). andere steden deden niets en verschoven enkel wat doelpalen om neits te moeten doen. ontkennen maw
. Als de bevolking het vertikt om dat ook effectief te doen in voldoende mate dan is elk bestuur of regel nutteloos.
de bevolking is echt wel mee hoor.
ok, nu ga je verwijzen naar de oeverpoort als bewijs dat Belgen zich niets van corona aantrekken. Daar kan ik niets tegen inbrengen
allemaal samen brachten we de cijfers naar rond de 80 en toen begon de politiek zich te mengen.
Desondanks vertikken nog altijd teveel mensen de basisregels die geen uitleg vereisen en elke 4-jarige ondertussen al kent.
2 miljoen burgers van dit land moeten er elke ochtend uit om samengepropt ...
ach,
is de basisregel nog steeds dat ik individueel nu om de 14 dagen 5 andere mensen mag zien? of is het nog steeds 5 man per gezin dat niet mag veranderen?