Waar is de tijd dat er maar 1 gloeilamp aan plafond hing en dat ook daar het strijkijzer werd aan gekoppeld?
Sindsdien is het verbruik van de gezinnen alleen maar groter geworden.
En ja van 110 naar 220 naar 230V
Maar: er zijn er nog altijd een hele hoop die 2 draden van 110V moeten gebruiken en dat in 2020 zonder plannen om dit aan te pakken. Hoe lang staan die installaties er al bijna 100j?
En momenteel is het netprobleem eerder teveel PV productie omdat alle iets ruimere renovatieprojecten quasi een PV installatie moeten hebben identiek aan nieuwbouw.
En wat voeren ze in een beperking (financieel) op verbruik tijdens PV productie én een beperking op afname.
Lees en begrijp dat in 2024 alle PV bezitters ook nog eens een 'capaciteitsinjectie' aan hun rekker zullen hebben.
En als ik nu naar mijn elektriciteitskost kijk dan zie ik dat tijdens de nacht de WKK en groene stroombijdrage groter zijn dan de kost van elektriciteit en tijdens de dag van dezelfde orde.
En waarom zou ik dit moeten betalen als ik een groen contract heb waar de kost al lager is dan van grijze stroom. Waarom draaien de grijze stroom verbruikers niet op voor die kosten, ze zijn nog met 40% op jaarbasis voor de jaaropwekking van stroom.
Joe de Mannen schreef:Mijn zonnepanelen liggen nu 11 jaar. Dat is niet van gisteren en we waren zeker niet "bij de eersten" dus in mijn ogen hebben de netbeheerders genoeg tijd en centen gehad om hun aan te passen aan de "nieuwe situatie". Dat ze nu komen bleiten dat het net overbelast is, is hun eigen schuld.
J.