Blauwe DSL-kabel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wquatan
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 maa 2010, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Weet iemand soms waar ik de Proximus webshop kan vinden voor DSL-toebehoren (splitter / BBOX / DSL-kabel / Wanddoos) ?
Ik wil mijn interne installatie veranderen en heb een blauwe DSL-kabel nodig.
Maar op de Proximus-(doolhof)-site kan ik nergens iets vinden. Naar een Proximus-winkel gaan wil ik vermijden.

PS1: Ja ik weet dat je in de wanddoos met schroefklemmetjes kunt werken. Dat is dus niet aan de orde, omdat ik de "speciale" FritzBox kabel niet wil afsnijden)

PS2: Als iemand weet heeft van een FritzBox DSL-kabel adapter die ik kan gebruiken i.p.v. hun "speciale" kabel, verneem ik dat ook graag
swapper1973
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 nov 2018, 08:20
Locatie: Eernegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

is dit geen gewone Rj11 telefoonkabel
It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity.
–Albert Einstein
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tgoh, je zou natuurlijk eens kunnen proberen met een gewone telefoonkabel, vermoedelijk niks aan de hand voor die korte eind hoor ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Die blauwe kabel is echt wel slechts een gewone simpele telefoonkabel.
M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 679
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Ik vrees dat u op de Proximus webshop dergelijke accessoires niet (meer) zult vinden
https://www.proximus.be/nl/id_catr_equi ... ellen.html

Gewone telefoonkabel zal hiervoor wel volstaan uiteraard kunt u bv. ook (indien gewenst) terecht op
https://www.allekabels.be/vaste_telefon ... gJQyvD_BwE
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

wquatan schreef:PS2: Als iemand weet heeft van een FritzBox DSL-kabel adapter die ik kan gebruiken i.p.v. hun "speciale" kabel, verneem ik dat ook graag
in de fritzbox doos zit normaal toch altijd zo'n adapter die je toelaat om een utp te gebruiken? het witte blokje iirc.
gewoon witte blokje in de ntp, een utp naar waar je het wil, fiche op de utp, utp in de fritz, klaar.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Splitter schreef:
wquatan schreef:PS2: Als iemand weet heeft van een FritzBox DSL-kabel adapter die ik kan gebruiken i.p.v. hun "speciale" kabel, verneem ik dat ook graag
in de fritzbox doos zit normaal toch altijd zo'n adapter die je toelaat om een utp te gebruiken? het witte blokje iirc.
gewoon witte blokje in de ntp, een utp naar waar je het wil, fiche op de utp, utp in de fritz, klaar.
Denk vooral net dat dat het probleem is, dat er een "storend" element in het zicht zit ;-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Die adapter zit ook niet bij elke FB trouwens.
Bij de F!B 7530 welke ik via edpnet gekocht heb is de phone/DSL input gewoon een RJ11. Hierdoor zit er dus ook geen apart "wit blokje" bij.

Wel een witte RJ11 kabel en een ethernet kabeltje (opgerold maar platte exemplaar).
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

je mag - mischien vreemd genoeg - niet de kwaliteit van de DSL-kabel onderschatten, en het feit dat je daarvoor bij voorkeur een UTP van voldoende hoge CAT kiest, en al zeker geen untwisted versie, zélfs voor die paar meters. In de modem komt de DSL-lijn binnen op een transformator die de common-mode stoorsignalen zo goed als mogelijk gaat onderdrukken. Maar die kan dat maar doen als de stoorsignalen common-mode zijn, en dus op beide geleiders van de DSL-kabel bij voorkeur identiek zijn. Dat lukt best als de kabel twisted pair is, omdat dan beide geleiders over de lengte van de kabel beide een eenzelfde stoorsignaal zullen oppikken. En net die laatste meters zijn de belangrijksten, want net daar is het downstream signaal van de DSLAM het zwakst, en is de storing die op de kabel opgepikt wordt het sterkst (storing die langs de kant van de DSLAM instraalt wordt eveneens verzwakt en gaat minder van invloed zijn). Bovendien is de elektronica in de modem (en zijn voedingsblok) zelf een van de grootste stoorbronnen: de analoge frontend in de modem is daarom veelal van een shielding voorzien, maar als de DSL-kabel antenne speelt, komt via die weg alle RF-rommel gewoon de modem terug binnen. Dus zeg niet zomaar "telefoonkabel" tegen dat stukje kabel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

GuntherDW schreef:Bij de F!B 7530 welke ik via edpnet gekocht heb is de phone/DSL input gewoon een RJ11. Hierdoor zit er dus ook geen apart "wit blokje" bii.
Neen, de DSL kabel die jij beschrijft heeft aan de ene zijde een RJ11 stekker, en aan de andere kant een RJ45.
De RJ11 gaat in de NTP of de splitter.
De RJ45 gaat in de Fritzbox DSL input.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”