Specifiek soort toggle switch gezocht

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

We hebben hier niet direct een echt electronica forum, dus post ik het maar hier.

Ik ben op zoek naar een specifiek soort schakelaar. Ik weet niet of het bestaat, maar ik heb het al gezien op tv.
Het gebrek aan zoekresultaten op google, doet me vermoeden dat er een mogelijkheid bestaat dat die dingen echter custom built waren.

Op hoop van zegen:
Ik zoek een toggle switch met ingebouwde led.
So far, so good; genoeg toggles te vinden met ingebouwde ledjes in allerlei kleuren.

Maar ik zoek eentje met 2 kleuren, die always on is: rood voor wanneer het circuit af staat, groen voor wanneer het circuit aan staat.
Iemand een idee?
Als het niet in toggle te vinden is, eventueel rocker of andere form factor?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Eventjes gegoogled en ik ben op dit uitgekomen:
Wel de 'latching' versie pakken
Is dat wat je zoekt?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

De leds zijn goed, maar ik zoek een toggle switch.
Toggle, as in "schakelaars met zo'n handvat".
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Als je het op google ingeeft dan staan er toch genoeg.
https://www.google.com/search?q=toggle+ ... 80&bih=889
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Een overduidelijk geval van iemand die mijn vraag niet goed heeft gelezen ;-)

Al die toggles zijn single color. Die leds zijn uit als de schakelaar af staat, en gaan aan als hij aan staat.
Ik zoek een toggle met 2 kleuren: rood als de schakelaar af staat, groen als hij aan staat.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik vrees dat je dat dus niet gaat vinden, tenzij je die uit de laatste link zodanig aansluit dat er toch altijd spanning op komt.
Volgens mij kan die kleur er alleen komen als er spanning op dat deel staat, anders niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Afbeelding

Ik vermoed dat de middelste aansluiting achteraan de constante plus is.
De bovenste en onderste aansluiting achteraan onderspanning komen naargelang de stand van de schakelaar.
En de bovenste en onderste aansluiting vooraan beiden een negatieve spanning behoeven.

Zou ook zo maar kunnen dat:
De bovenste twee contactpunten doorverbonden worden (+12V)
De onderste twee contactpunten doorverbonden worden (+12V)
Het middelste contactpunt achteraan de massa (0V).

Na te meten om zeker te zijn natuurlijk. :wink:

Afbeelding

De R13-423L4 lijkt precies te zijn wat jij zoekt. :wink:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Lijkt me dat die wel 2 leds hebben, maar ook 2 on positions, en elk 1 kleur gebruiken per on position.
Hij moet heel specifiek rood oplichten als het circuit UIT is, en groen als het AAN is.

Als het makkelijk te vinden was, had ik het hier niet gevraagd ;-)

Die R13-423L4 ziet er idd wel belovend uit, alleen ziet ie er wel vrij lelijk uit; liever eentje waar enkel een ledje in de tip oplicht (of desnoods de full switch).
Soit, het is al een optie, maar moest je er nog vinden, of de magische google search term voor dit soort switchen tegenkomen...

Het verbaast me dat dit zo moelijk te vinden is. Je zou denken dat dit toch wel handig is, om het onderscheid te maken tussen "power to the panel" en "power to the circuit".
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

het hangt er ook wel van af wat je precies wenst te schakelen, maar als dat DC zou zijn kan je volgende schakeling bouwen: https://electronics.stackexchange.com/q ... pst-switch.
Je zou zelfs eventueel de rode LED rechtstreeks over de schakelaar kunnen hangen: als je belasting voldoende stroom trekt, staat die dan in serie met je rode LED (met serieweerstand om stroom door LED te beperken) en die gaat uit op het ogenblik dat je de schakelaar sluit. Op dat ogenblik krijgt de groene (en de rest van je circuit) spanning en gaat de groene aan. De oplossing achter de URL heeft als voordeel dat de mosfet hoogohmig is en dus gaat schakelen onafhankelijk van de belasting die er achter hangt (en je dus niet op die "lekstroom" door de belasting moet rekenen om je rode LED te laten branden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”