mailracer schreef:...
Het artikel van de huisarts is niet om mijn oordeel van maskers te bewijzen, ik had het meer over de manipulatie van het masker door de meeste mensen dat ervoor zorgt dat het zijn doeltreffendheid mist, 7 besmettingen op 2 dagen door 1 persoon is veel, maar men had er meer verwacht.
Nogmaals dat kan je toch niet bewijzen adhv dit artikel, verkeerdelijk dragen, zelfs correct dragen maar dan een uur intensief converseren in een te kleine ruimte op te korte afstand, te lang gedragen, manipulatie van het masker, op 3 meter afstand zonder masker naar elkaar roepen met een hoop speeksel druppels, ...
Zoveel variabelen, ik hou het bij afstand houden(ruim), zeer kort contact zelfs op afstand en dragen van een mondmasker als ik eventjes er niet aan kan voldoen. Ik ga absoluut niet weten of ik goed bezig ben of het allemaal de juiste maatregelen zijn.
Andere optie is dat de regering zegt : niks meer doet, alles open. Trek uw plan. Voor allen die de maatregelen in twijfel trekken zal dit de enigste goede beslissing zijn denk ik. Dan kunnen we eens vergelijken hé, om dan bij de volgende pandemie de juiste maatregelen te treffen.
Gemakkelijk om allerhande [(on)gefundeerde] meningen te verkondigen zonder aan de knopjes te zitten, denk dat de roepers snel met z'n allen hunne kak gaan inhouden als ze mee aan tafel zouden zitten.
Misschien moet onze regering gewoon een aantal fora afschuimen en daaruit een volwaardige groep samenstellen die dan als noodregering gaat optreden, met bevoegdheden en ruime belastingvrije lonen als crisimanagers, pandemie opgelost, effectief aangepakt en smooth sailing all the way
PS dat laatste was niet persoonlijk aan jou gericht he mailracer, gewoon een algemene mening die ik getrokken na al die bladzijden over corona