![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Je hebt er altijd die nog mailen na 22.00 ofzo, of in't weekend, maar dat zoek je dan zelf.
Daarna nog tijd genoeg om te ontspannen. Voor sommigen is dat wandelen door Brussel, en met een mondmasker op de trein zitten, ieder zijn ding.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
nog niet voor op je donder gekregen?ddd schreef:Werk 100% thuis sinds maart, en om 16.30 gaat mijn laptop dicht, einde werkdag. Niet moeilijk hoor...
Je hebt er altijd die nog mailen na 22.00 ofzo, of in't weekend, maar dat zoek je dan zelf.
Donder gekregen? Waarom zou ik langer moeten werken omdat ik thuis werk?1207 schreef:nog niet voor op je donder gekregen?ddd schreef:Werk 100% thuis sinds maart, en om 16.30 gaat mijn laptop dicht, einde werkdag. Niet moeilijk hoor...
die verhalen hoor je wel vaker, thuiswerken ok maar als er geen afspraken zijn ben je op den duur 10u bezig en constant bereikbaar.
Dat vind ik ook wel ideaal maar dat is eigenlijk voor mijzelf an sich niet ideaal. Daarnaast in mijn situatie ik werk 3 dagen per week en eigenlijk is de werkdruk nooit het probleem momenteel maar vooral de losse benadering van het werk.FlashBlue schreef: Het zelf bepalen van start/einde werkdag is ook een groot pluspunt, net als het feit dat je heel gemakkelijk je dag even kan onderbreken voor iets te regelen, wandeling naar bakker, of noem maar op.
.
neen en voetbalclubs staan tevens boven de wetData technicus schreef:Wij mogen van onze regering maar met 1 persoon nauw contact hebben maar sporters mogen blijkbaar meer en dan geven ze het ook nog uit op tv. Krijgen zij dan nu ook een boete van 250 euro?
Screenshot_20201020-210729_HLN.jpg
Screenshot_20201020-210510_HLN.jpg
ik ben geen voetballiefhebber, maar dat van testen is niets abnormaals hoor.1207 schreef:neen en voetbalclubs staan tevens boven de wet
sluiten contracten af met labo's om voorrang te krijgen bij de testen en kunnen dus onbeperkt getest worden + uitslag binnen de 24u
Er zijn ergere dingen in't levenData technicus schreef:Wij mogen van onze regering maar met 1 persoon nauw contact hebben maar sporters mogen blijkbaar meer en dan geven ze het ook nog uit op tv. Krijgen zij dan nu ook een boete van 250 euro?
Screenshot_20201020-210729_HLN.jpg
Screenshot_20201020-210510_HLN.jpg
Waarom zou dat ook niet zo zijn.... Was vorige lockdown ook gewoon zo...ddd schreef:Bij ons is het bedrijfsrestaurant ook nog gewoon open...
De horeca (cafés en restaurants) sluit verplicht vier weken lang de deuren. Er komt een evaluatie na 14 dagen. Het gaat om alle drank- en eetgelegenheden, met uitzondering van:
-logiezen die hun restaurant (maar niet hun bar) voor verblijvende gasten mogen openhouden
-grootkeukens in scholen, leefgemeenschappen, werkomgevingen (dus bedrijfsrestaurants, refters in scholen, ..).
Bij ons was alles dicht... geen idee hoe het nu eigenlijk is (al even niet meer op het bureau geweest).FlashBlue schreef:Waarom zou dat ook niet zo zijn.... Was vorige lockdown ook gewoon zo...
Ik denk niet dat de maatregelen gelden voor het professioneel voetbal hoor (wel voor amateur natuurlijk) en evenmin voor de politici zelf. De basisregel in België is dat wie een regel uitvaardigt, er zelf niet door gebonden is.Data technicus schreef:Wij mogen van onze regering maar met 1 persoon nauw contact hebben maar sporters mogen blijkbaar meer en dan geven ze het ook nog uit op tv. Krijgen zij dan nu ook een boete van 250 euro?
zolang er genoeg testcapaciteit is hoor je mij nietFlashBlue schreef: Als jij naar een commercieel labo stapt en zegt "ik wil mij vanaf nu 3x per week laten testen op covid-19,
het is geen keuze het is van moetenprofke schreef:Het is een beetje "trumpiaans".
hoe kunnen we het aantal positief geteste mensen doen dalen?
door minder mensen te testen.
Test nul mensen, en je hebt nul positieve testen.
iceke schreef:Alle kritiek afdoen als bullshit is dat ook...
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... unmEsSOimG
Het is niet of of héquovadis schreef:Hij zegt ook dat kinderen niet de motor van deze epidemie zijn en ook niet van deze golf.
Dus ik zou niet teveel hopen dat uw natte droom uitkomt.
Kinderen zijn geen motor, scholen zijn de motor. De manier waarop is al lang gekend.quovadis schreef:Hij zegt ook dat kinderen niet de motor van deze epidemie zijn en ook niet van deze golf.
Jan Jambon zou dit opnieuw mee kunnen goedkeuren voor Vlaanderen (zoals bij de horeca) om achteraf, wanneer de camera's erbij komen, zijn onvrede met deze maatregelen uit te drukken (zoals bij de horeca).heist_175 schreef: Maar in de rest van het land? Ach kom.
Hij was vergeten dat hij mee in de vergadering zat.CCatalyst schreef:Jan Jambon zou dit opnieuw mee kunnen goedkeuren voor Vlaanderen (zoals bij de horeca) om achteraf, wanneer de camera's erbij komen, zijn onvrede met deze maatregelen uit te drukken (zoals bij de horeca).heist_175 schreef: Maar in de rest van het land? Ach kom.
ahja?CCatalyst schreef: Kinderen zijn geen motor, scholen zijn de motor. De manier waarop is al lang gekend.
En straks is Wallonie weer veel beter bezig. Ik snap dat argument niet goed.ddd schreef: Op die kleurenkaart van Belgie, lijkt het of Vlaanderen idd veel beter bezig is. Maar dat komt daar de uitschieters in Wallonië, en ook hoe de opschaling qua kleuren gebeurt.
hoe dan ookCCatalyst schreef: FWIW, Wallonie is eerder herbegonnen met het hoger onderwijs, en het zou mogelijks daaraan kunnen liggen. In dat geval lopen wij gewoon wat achter.
Hoger onderwijs is 18+ en valt niet onder "scholen".CCatalyst schreef:FWIW, Wallonie is eerder herbegonnen met het hoger onderwijs, en het zou mogelijks daaraan kunnen liggen. In dat geval lopen wij gewoon wat achter.
Er zit een vertraging van 2-3 weken op, dus de ziekenhuisopnames gaan nog even verder stijgen, dat is zeker. En aan een gigantische snelheid.1207 schreef: ziekenhuisopnames is een cijfer dat achterloopt op het cijfer vd besmettingen dus dat loopt nog door (ook als de cijfers vd besmettingen beginnen dalen).
dat cijfer zal binnen een week of 4 nog eens serieus toenemen(ik vrees dat je daar neit eens omheen kunt)
heist_175 schreef:[
Er zit een vertraging van 2-3 weken op, dus de ziekenhuisopnames gaan nog even verder stijgen, dat is zeker.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201021_952578221207 schreef:dat komt op ons af vooraleer de maatregelen grijpen.
Code: Selecteer alles
Microbioloog Emmanuel André: ‘Nieuwe lockdown is noodzakelijk, de enige optie die ons nog rest’
@afstand nemen van uitspraken‘We moeten onszelf niet langer de vraag stellen wat we moeten sluiten. We moeten onszelf afvragen wat we open moeten laten. We stevenen recht op een muur af, een nieuwe lockdown is de enige optie die ons nog rest.’ Dat heeft microbioloog Emmanuel André woensdagmiddag verklaard tijdens het journaal op RTBF.
Ziekenhuis Saint-Luc neemt afstand van standpunten van diensthoofd Jean-Luc Gala
Het ziekenhuis Saint-Luc in Brussel noemt de standpunten van infectioloog Jean-Luc Gala ‘contraproductief’. Via Twitter laat het ziekenhuis weten zich ‘ondubbelzinnig te distantiëren’ van zijn uitspraken. ‘Het is heel uitzonderlijk dat een ziekenhuis zich distantieert van een arts.’
Welgeteld 12 uur tussen test en resultaat. Het kan dus wel degelijk.petrol242 schreef:Ik ben net met heel het gezin en hun lieven binnen de week voor een tweede keer getest en verwacht de uitslag vanavond en in het slechtste geval morgenvroeg.
Alle kom. Ge hebt de goei, die zijn zoals gewoonlijk altijd goed bezig. En ge hebt de slechte en die zijn wel, zoals gewoonlijk, het echte probleem.1207 schreef: echt iedereen faalt en blijft minimaliseren
Ik viel bijna van mijne stoel als ik hem bezig hoorde. ZOIETS BEGRIJPT GE TOCH NIET? Wat voor een achterlijke idioot moet ge zijn om dit te doen? En dat is dan nota bene een CEO van een ziekenhuis?!! Echt komaan, is dit allemaal één grote grap of wat? Zit ik in een real life candit camera show ofzo?1207 schreef:hebt ge den dokter die wa komt hoesten in de studio
"het is mijn jaarlijkse verkoudheid", test volgt nog
1 straf dat hij er komt zitten
2 straf dat schols hem niet wandelen stuurt
maar als ge echt wilt weten waarom het hier zo dramatisch is
echt iedereen faalt en blijft minimaliseren