Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je had toch al langer begrepen dat hoe er hier in België omgegaan wordt met testen en het virus in het algemeen, een lachertje is?
Met deze maatregel zetten we de sluizen gewoon open, en voordien was het ook maar half z'en gat. Van effectief indijken is nooit sprake geweest. In het beste geval holden we achter de feiten aan en zelfs dat lossen we nu.
Benieuwd of en wanneer de dijken breken in de ziekenhuizen. We zitten nu aan 446 ICU (totaal), 250 nieuwe hospitalisaties per dag en bijna 2800 opgenomen in het ziekenhuis (totaal).

Met besmettingscijferts van 816/100K inwoners zijn we zowat de slechtste leerling van de wereld.
Het goede nieuws is dat door minder te testen, we ook minder besmettingen dedecteren en we misschien niet meer in die koppositie blijven zitten. Maar dat is een cijferfetisj en een magere troost.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

NickG moet 3 dagen wachten op een uitslag, en dat bij iemand met lichte symptomen. Terechte test.
Dit duurt lang omdat ze bv. ook een ganse klas en chiro gaan testen omdat er 1 besmetting is...

In Europa zit België in de top van # tests per inwoner, wat nu aan zijn limieten zit (60-70.000/dag) en moeten er keuzes gemaakt worden.
Dit is al een 10-voud van wat men in maart kon testen per dag.
Opschalen naar 100.000/dag zou ook nog altijd aan de gang zijn. Ik had het ook liever anders gezien.

Men is gewoon te lang te laks geweest, er had in september al serieus moeten ingegrepen worden ipv versoepelen. :roll:
Dan was er testcapaciteit genoeg. Maar neen, wachten tot alles ontploft...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

ddd schreef:NickG moet 3 dagen wachten op een uitslag, en dat bij iemand met lichte symptomen. Terechte test.
Dit duurt lang omdat ze bv. ook een ganse klas en chiro gaan testen omdat er 1 besmetting is...
Mijn vrouw had vorige week een test laten doen, lichte symptomen gecombineerd met een job als leerkracht secundair en het (negatieve) testresultaat had ze op minder dan 4u.
Ook de "chiro test" was er op enkele uren.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ddd schreef: Men is gewoon te lang te laks geweest, er had in september al serieus moeten ingegrepen worden ipv versoepelen. :roll:
Dan was er testcapaciteit genoeg. Maar neen, wachten tot alles ontploft...
ik herinner me artikels uit juli waar ziekenhuizen dit voorspelden en waarschuwden dat de cijfers toen al lichtjes begonnen te stijgen (besmettingen).
dit werd straal genegeerd, net zoals de hulpkreet vd artsen. toen het lokaal ontaardde begonnen politici mekaar uit te lachen (Brussel vs a'pen) en toen het helemaal echt ontplofte was het te laat en daar zitten we nu in.

brononderzoek? men vraagt de mensen waar ze denken dat ze het virus opgelopen hebben :)
ik had een ricisocontact met een therapeut.
ik heb telefoon gekregen maar die zijn collega's (werkzaam in dezelfde praktijk) werden netjes gerust gelaten. geen idee welke slimmerik beslist heeft dat ge niet automatisch collega's als contacten moogt bezien maar enkel moogt afgaan op wie de besmette zelf doorgeeft.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

on4bam schreef:Wat het "gezond verstand" van velen betreft hebben we dit weekend weer een mooi staaltje gezien. Overvolle treinen naar de kust, "nog vlug op restaurant" voor het niet meer kan. :bang:

Een quote die ik onlangs las vatte dat mooi samen:

- Mensen, er zitten piranha's is dit zwembad, vanaf morgen sluiten we dan ook de deuren.
- "OK, laat ons nog vlug wat gaan zwemmen voor de boel sluit".....

Niets nieuws onder de zon toch ?

Ik sta ook in de zorg en ik zou de oproep willen herhalen van de CEA van het UZ Brussel gisteren op de TV: "aub zeker geen applaus momenten meer, noch witte lakens maar volg de maatregelen op, je kan de zorgverleners met niets meer helpen."
En dat is ook zo. Applaus momenten ontaardden in buurt feesten en ik heb de indruk dat de "thank you" gericht aan het personeel bij velen eerder een f***** you werd.

Nogmaals, gezond verstand heeft al maanden kansen gehad en het is ... er helaas niet. Wil je de zorgverleners steunen, volg dan de maatregelen en stop met die bullshit van applaus momenten waarbij drank niet geschuwd werd en waardoor er parties op straat ontstonden.
1207
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:volg dan de maatregelen .
de maatregelen verplichten 2 miljoen mensen om dagelijks op overvolle treinen, bussen te stappen
maatregelen verplichten scholen om dagelijks ettelijke honderden leerlingen door hun schoolpoort van 2mbreed binnen en buiten te laten in een tijdsspanne van 20-30 minuten
maatregelen lieten toe, zeker afgelopen weekend, dat alle jeugdsportdingen hier in de buurt gewoon doorgingen
maatregelen in het buitenland lieten een massademonstratie for de onthoofde leerkracht toe.

ik weet dat er een absoluut taboe is om de maatregelen zelf onder loep te nemen.
eens je dat doet verengen de maatregelen zich plots tot een masker, afstand en ontsmetten
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Ja, dat applaus mag iedereen steken waar de zon niet schijnt.
Als je een verpleegkundige in huis hebt, dan weet je hoe kwetsend dat geworden is voor die mensen :nono:

En dat is typisch "de mens", we hebben nog ergere taferelen in NL gezien.
Gewoon beslissen, vanaf morgen is het gedaan.
Neen, maar dan laten ze er nog een weekend overheen gaan.
Dat is vragen om van die toestanden.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

1207 schreef:
de maatregelen verplichten 2 miljoen mensen om dagelijks op overvolle treinen, bussen te stappen
maatregelen verplichten scholen om dagelijks ettelijke honderden leerlingen door hun schoolpoort van 2mbreed binnen en buiten te laten in een tijdsspanne van 20-30 minuten
maatregelen lieten toe, zeker afgelopen weekend, dat alle jeugdsportdingen hier in de buurt gewoon doorgingen
maatregelen in het buitenland lieten een massademonstratie for de onthoofde leerkracht toe.

ik weet dat er een absoluut taboe is om de maatregelen zelf onder loep te nemen.
eens je dat doet verengen de maatregelen zich plots tot een masker, afstand en ontsmetten
welke 2 miljoen mensen?
1207
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef:
1207 schreef:
de maatregelen verplichten 2 miljoen mensen om dagelijks op overvolle treinen, bussen te stappen?
oa leerlingen
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
quovadis schreef:
1207 schreef:
de maatregelen verplichten 2 miljoen mensen om dagelijks op overvolle treinen, bussen te stappen?
oa leerlingen
Juist ja.
> die 1,2 miljoen leerlingen zijn er overnight plots 2miljoen geworden
> die komen dan plots allemaal met de bus of de trein (dus niet meer met taxi-mama of gewoon met de fiets)
Lijkt me ver af te staan van de realiteit.

In het secundair hier in de straat zitten 1500 leerlingen, er zullen er geen 100 met de bus komen, iedereen komt met taxi-mama of met de fiets.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

hier net hetzelfde, daarom dat ik het vroeg over welke 2 miljoen het gaat. Want ondertussen is thuiswerk ook weer verplicht (indien mogelijk)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Welk overvol openbaar vervoer??? Ik neem dagelijks de trein van en naar Brussel en in Brussel de metro. Ik heb de indruk dat sommigen hun gedachten voor waarheid aanzien. Op de trein en metro is er helemaal geen sprake van overvolle wagons.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:[
> die 1,2 miljoen leerlingen zijn er overnight plots 2miljoen geworden.
mja, ik overschat de vaardigheid begrijpend lezen blijkbaar :)
gisteren kreeg ik de wind vanvoor omdat ook aldi en co schreef mbt tot alcohol en 9u. de aldi sluit blijkbaar toch niet af en toe pas om 9u in tegenstelling tot talloze Delhaizes en makro's (als die niet staken)
vandaag ontgaat je de betekenis van oa (onder andere) :).

maar goe, het is nog steeds voornamelijk een politiek discours waarbij de strijd tegen dat virus geen prioriteit is. Het virus is blijkbaar ook nergen als je dat hier zo leest.

Het is me niet duidelijk waar men op wacht? we gaan nu toch echt heel snel aan >1000 covid's op de ic zitten (misschien dit weekend al). Gisteren Jinnih beels op canvas. 500 besmettingen per 100 000 leerlingen nu maar de situatie is blijkbaar onder controle volgens haar
mja
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef: 500 besmettingen per 100 000 leerlingen nu maar de situatie is blijkbaar onder controle volgens haar
mja
Een besmettingspercentage van 0,5% is inderdaard peanuts in vergelijking met besmettingspercentages van 10% en meer in steden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mannekes toch, ge zijt al weken rondjes aan't draaien.
Of er nu veel of weinig besmettingen zijn in het onderwijs of niet... Feit is dat ze deze keer de laatste zullen zijn die toegaan.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Daarstraks nog eens de kaart bekeken.
Wat ziet Vlaanderen er nog mooi uit t.o.v. de andere regio's :-o
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

"Vannacht was er voor het eerst een nachtklok in België sinds de Tweede Wereldoorlog."

En dit is dus één van de manieren om een pandemie te minderen? Je vrijheid inboeten om je gelijk wanneer en waar ook te bewegen op het grondgebied.
Bij slapeloosheid kost een nachtwandeling op het strand me tegenwoordig 250 euro.
Maar ik mag me eventueel wel nog in een overvolle tube heen en weer laten overvliegen naar een zonnige bestemming.

God zij dank dat de scholen openblijven, nu ouders weer moeten thuiswerken zijn ze toch verlost van hun stresserende kroost.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
1207 schreef: 500 besmettingen per 100 000 leerlingen nu maar de situatie is blijkbaar onder controle volgens haar
mja
Een besmettingspercentage van 0,5% is inderdaard peanuts in vergelijking met besmettingspercentages van 10% en meer in steden.
dat is met cijfers goochelen omwille van politieke doeleinden natuurlijk
toen men deze zomer de criteria vastlegde voor de kleurtjes in scholen ...

Scholen mogen inderdaad niet dicht en we mogen niet weten hoe het daar gesteld is
in deurne werd, bijna ad random, een rusthuis getest en >50% was besmet. Voor zover ik weet heeft die rusthuisketen ervoor gekozen om zijn andere rusthuizen NIET te testen. stel u voor dat ge zou weten hoeveel er daar echt besmet zijn momenteel, maw liever ontkennen.

nu kun je je er als overheid achter verstoppen dat mensen zonder symptomen niet meer getest mogen worden wegens beperkte testcapaciteit. dus zult ge nog minder kinderen testen, er nog minder vinden waardoor uw halve procent waarschijnlijk zal zakken.

de wekelijkse testen in de topsport zullen wel blijven doorgaan zeker want dat is echt belangrijk (politieke prioriteit)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

heist_175 schreef: In het secundair hier in de straat zitten 1500 leerlingen, er zullen er geen 100 met de bus komen, iedereen komt met taxi-mama of met de fiets.
Weet niet of het zo hard veranderd is op dit vlak maar 30 jaar terug was het enkel scherpenheuvel->diest al 2 overvolle bussen per dag. Dat is al 200 man uit een omhoog gevallen boerengat (en enkele niet omhoog gevallen varianten). Niet allemaal naar dezelfde school.
Is niet enkel milieu/praktisch maar je krijgt er direct ook een deel zelfstandigheid door. Niet aan te raden om 14 jarige alleen zonder ooit echt een bus gezien te hebben op de eerste schooldag naar nieuwe stad en nieuwe school die enkel eens in opendeur bezocht is te sturen maar zelfs dat is uiteindelijk goed gekomen :lol: Weer een kunstwerk van een zin waar ik morgen ook niet meer aanuit raak :p

Zaterdag bus sint truiden geprobeerd en die zat zelfs voller dan pre-corona. Volgende keer toch uur vroeger...

Misschien dat ouders nu meer thuis zijn en flexibiliteit op werk wel toelaat om meer de schoolrun toe te laten.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef: God zij dank dat de scholen openblijven, nu ouders weer moeten thuiswerken zijn ze toch verlost van hun stresserende kroost.
Ik hoop dat je dit niet serieus bedoeld?

Hier hebben, buiten het thuisonderwijs, goed genoeg gezien hoe de kinderen (7 en 9) geleden hebben.
Is misschien het verkeerde woord, maar de school was compleet de draad kwijt voor zulke situaties.
Ook na maanden was er niets aangepast, geen zoom met klasgenoten, niets gewoon.
Enkel huiswerk thuis geleverd, enkel opvolging via mail en enkel 1 oudercontact virtueel op het einde.

Dus ja, ik ben blij dat mijn kinderen terug naar school mogen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

NickG schreef:Maar, nu komt het: in afwachting van het resultaat moet het gezin niet in quarantaine. Ik moet gaan werken (gelukkige wel thuiswerk), de kinderen moeten verplicht naar school. Pas bij positieve test moeten wij als hoog risico contact in quarantaine. Zo voorkom je toch geen verspreiding? In het beste geval is dat woensdag, mss zelfs later. Op die tijd hebben wij als huisgenoten toch potentieel anderen besmet?
Dit heb ik enkele pagina's terug ook reeds gepost... situatie was hier hetzelfde.

Wat mij betreft moet je eveneens in Q als iemand waarmee je nauw contact hebt gehad een test ondergaat (en ook je app mag dan oranje kleuren zodat je weet dat je voorzichtig moet zijn). Indien testen snel kunnen gebeuren is dergelijke Q ook geen enkel probleem want die zou dan minder dan 24u moeten duren.
1207 schreef:Gisteren Jinnih beels op canvas. 500 besmettingen per 100 000 leerlingen nu maar de situatie is blijkbaar onder controle volgens haar
mja
Van alle ouders (vrienden, collega's, hobby, zelf, ...) die ik ken is er niemand waarbij er geen besmetting op school aanwezig is.

Ik heb dus m'n bedenkingen bij de lage cijfers die men blijft rapporteren voor scholen. Deze dus ten alle prijzen openhouden zou ons wel eens veel kunnen kosten !
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Alsof Corona nog niet genoeg was:

Honderden Australiërs moeten hiv-test ondergaan na geblunder met coronatestapparatuur
https://www.hln.be/buitenland/honderden ... ~aaebd5d7/
Benieuwd wie hier als eerste gaat reageren met "in België is zoiets nooit mogelijk"
ddd
Elite Poster
Elite Poster

Dat is zeker in België mogelijk, maar ook in elk ander land op deze aardbol maakt men medische blunders.
Altijd dat geneut op België... :roll:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Even over dat openbaar vervoer. Waar is dat overvol? Ik neem elke week eens de trein naar het werk (traject knokke-brussel) maar de bezetting van die treinen is voor mij nog nooit overvol geweest nu niet en vroeger niet. Ik had het meest schrik deze zomer.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Jack Daniels schreef:Welk overvol openbaar vervoer??? Ik neem dagelijks de trein van en naar Brussel en in Brussel de metro. Ik heb de indruk dat sommigen hun gedachten voor waarheid aanzien. Op de trein en metro is er helemaal geen sprake van overvolle wagons.
Deze morgen ook trein richting werk genomen in volle spits. In de wagon zeer veel plaats. Bij het afstappen slechts een handvol pendelaars / studenten. Meer dan ruimte genoeg.

Verneem dat scholen ook plannen hebben inzake spreiding aanvangs- en eind uur lessen en leerlingen via vershcillende ingangen laten binnen komen ...

Dus inderdaad sommigen hadden gehoopt taferelen te zien die er niet zijn om de maatregelen te kunnen aanvechten. Helaas voor hen ...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Brussel -> Hasselt is 's avonds feest. Tijdens corona nog geen treinproblemen (behalve ongemerkt vervallen abo) gehad. Normale zomers zijn een hel. Soms is het zelfs al op perron feest (meestal ligt er dan weer ergens iemand onder, wat ook al niet zo uitzonderlijk is).

Vorige keer Leuven - Landen tijdens normaal drukker moment maar was nog ok. Over het algemeen is mijn treinverkeer nu wel voor de drukte (pre corona dan wel al eens plaatsproblemen maar niks extreem) en anders de verkeerde kant uit.
Aankomst Gent rond 9h paar weken terug was vrij druk maar nog lang niet zoals normaal. (Ook al na spits)

Bus Landen - Sint Truiden was tijdens weekend. Bad timing waarschijnlijk. Denk dat er zaterdag markt is in St Truiden.
Nu ja, als iedereen gelijk wil naar de kust treinen is het ook wel zoeken... je moet maar net op dat moment naar Brussel willen...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
1207 schreef: ge moogt maar tot 8u alcohol verkopen maar vrijdags zijn aldi en co vaak tot 9u open.

akkoord, ge kunt ni aan alles denken :)
Misschien toch eens meer naar Aldi gaan winkelen? Elk Aldi filiaal sluit om 19u. van maandag tot zaterdag. Tot een paar jaar geleden was dat 18.30u. En die openingsuren gelden voor het hele land. Ja man, hier wordt nogal onzin uitgekraamd.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200629_05004008
Delhaize sluit uur vroeger op vrijdag om problemen met alcoholverbod te vermijden
De 128 eigen supermarkten van Delhaize zijn op vrijdag normaal open tot 21 uur. Omdat het volgens de keten organisatorisch moeilijk is om het verkoopverbod op alcohol na 20 uur na te leven, een van de nieuwe coronamaatregelen, sluiten de winkels vanaf 23 oktober tot en met 13 november dus om 20 uur. Daarnaast wil Delhaize 'extra druk op de schouders van onze medewerkers vermijdent, zegt een woordvoerder.
Op andere dagen blijven de openingsuren (8-20 uur) ongewijzigd. De aankondiging heeft ook geen betrekking op de andere winkelformules van Delhaize: AD Delhaize, Proxy Delhaize, Shop&Go. Het gaat daarbij om zelfstandige uitbaters, die zelf moeten beslissen wat ze doen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

heist_175 schreef: Een besmettingspercentage van 0,5% is inderdaard peanuts in vergelijking met besmettingspercentages van 10% en meer in steden.
Dit cijfer, voor wat er van waar is want deze data hebben we eigenlijk niet, houdt geen rekening met de besmettingen die vervolgens tussen ouderen gebeuren wanneer een kind het virus binnenbrengt in een huishouden. Afhankelijk van het sociaal leven van het gezin kan dat ontaarden in verschillende besmettingen, die op zich ook weer tot nieuwe besmettingen kunnen leiden enzomeer.

Het bagetelliseren van dit cijfer lijkt me dus niet op zijn plaats. Van geen enkel cijfer trouwens. Want ik wist niet dat we nog marge hebben zoals je lijkt te suggereren, als in "die 0.5% (en hun vervolgsbesmettingen) kunnen er nog wel bij".
quovadis schreef:hier net hetzelfde, daarom dat ik het vroeg over welke 2 miljoen het gaat. Want ondertussen is thuiswerk ook weer verplicht (indien mogelijk)
Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn, thuiswerk wordt niet verplicht door het nieuwe MB, en veel bazen hebben het ook zo begrepen. Vraag maar aan Jack Daniels die elke dag weer pendelt. Deze ochtend was de file om 6u30 al weer een gemiddelde file voor een werkdag (gisteren was het behoorlijk minder druk).
quovadis
Elite Poster
Elite Poster

ivm: thuiswerk: ik heb weet van veel mensen die terug thuis werken itt de vorige week. En idd niet verplicht maar wel de regel indien mogelijk

ivm file:

https://www.verkeerscentrum.be/filebarometer
lijkt me toch duidelijk dat er veel minder verkeer was vandaag dan anders?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Nu de horeca weer aant zagen:

Commotie omdat restaurants geen alcohol mogen verkopen bij afhaalmaaltijden: “Dit is oneerlijke concurrentie”
https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~ae0e534a/

Eigenlijk komt het neer op: we zijn onze woekerwinsten kwijt op een fles wijn
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

CCatalyst schreef: Laat het voor eens en altijd duidelijk zijn, thuiswerk wordt niet verplicht door het nieuwe MB, en veel bazen hebben het ook zo begrepen. Vraag maar aan Jack Daniels die elke dag weer pendelt.
Ahum. Jack heeft dat zèlf gevraagd...
Jack Daniels schreef:F*CK Corona en thuiswerken. Ik heb vorige vrijdag expliciet gevraagd om weer naar kantoor te mogen gaan om te werken. En het werd toegestaan. Dus alle dagen weer naar Brussel. Ik had mijn buik meer dan vol van dat thuiswerken.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Voor diegenen die nog op restaurant willen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf2020102 ... =standaard
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ja klopt, ik heb zelf gevraagd om weer naar kantoor te gaan. We hebben vandaag nog een mail ontvangen van de directie waarin zij nu het thuiswerk quasi volledig gaan verplichten. Enkel diegenen die een geldige reden hebben om naar kantoor te komen werken mogen naar kantoor komen, alle anderen niet. Ik zag de bui al hangen tot ik iets later telefoon kreeg van mijn supervisor. Het heeft hem veel moeite gekost om de directie te overtuigen maar ze zijn toch overstag gegaan. De reden die hij heeft aangehaald: ik werk ook 's nachts en dan is het een probleem voor mijn vriendin om in slaap te geraken met de telefoon die beneden rinkelt en ik die een hele uitleg aan de telefoon moet doen. Dus, ik blijf naar kantoor in Brussel gaan om te gaan werken. Bovendien heeft mijn supervisor voor mij een attest aangevraagd waardoor ik vrijgesteld ben van de nachtklok. :-D
ddd
Elite Poster
Elite Poster

En er nog trots op ook... :roll:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb een voordeel gevonden van heel dat Corona gebeuren:

De omzet van Durex is flink gestegen ...
https://www.nu.nl/economie/6085183/omze ... zomer.html
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ddd schreef:En er nog trots op ook... :roll:
Jack is niet bepaald mijn favoriet persoon op userbase en vice versa zal het wel vant zelfde zijn....

Maar hij heeft ook al aangegeven dat hij tijdens zijn verplaatsingen netjes de mondmaskerplichten volgt, en dat het puur is omdat hij thuiswerken niet goed kan verdragen....

Dat plaatst hem (in mijn ogen.) direct twintig trappen boven mensen die weigeren maatregelen te volgen (Iceke.) en $random die met zijn/haar snotjong op een werkdag de trein en bus neemt om naar zee te gaan, temidden van de werkende pendelaars hoor...

Of Jack er "trots op is" laat ik aan hem over, maar hij is duidelijk wel blij dat hij zijn werk kan doen op de manier die hem het beste uitkomt èn dus het productiefste is....

Zelf ervoor kiezen >>>> werkgevers die kantoor-aanwezigheid verplichten.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:Voor diegenen die nog op restaurant willen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf2020102 ... =standaard
het is voor iedereen overleven en afzien
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

@FlashBlue: +1
Merci voor de eervolle vermelding FlashBlue. Ik geef even mee wat mijn beweegredenen zijn om toch naar kantoor te gaan:
- elke dag constant tussen diezelfde 4 muren zitten werkt contraproductief bij mij. Ik heb dan ook nog eens 4 katten die om de haverklap binnen of buiten willen. Gevolg is dat ik af en toe telefonische oproepen mis omdat ik met andere dingen bezig ben dan met mijn werk
- ik ervaar naar Brussel gaan werken als "positieve stress". Je kunt het moeilijk uitgelegd krijgen maar het komt erop neer dat ik (vooral met de ochtendploeg) een uur vroeger moet opstaan dan bij homeworking, ik MOET zorgen dat ik op tijd in station ben voor mijn trein, ik moet zorgen dat ik vrij snel een metro te pakken heb,... dat is voor mij positieve stress
- gewoon buiten kunnen komen, in de auto stappen, naar het station rijden, naar de trein gaan, afstappen in Brussel Centraal, de metro nemen en dan nog een stukje te voet tot aan het werk, onderweg koffiekoeken halen. Toch fantastisch?
- loop ik nu meer risico dan door te gaan winkelen? Ik weet het niet maar ik volg wel netjes de corona maatregelen. Van in het station van Dendermonde mondmasker op de hele rit, in station Brussel, de metro en tijdens de wandeling tot aan het werk
- ik heb ook nog wat beweging, al is het geen massa. Homeworking: je zit op een stoel en na uw werk verhuis je van de bureaustoel naar... de zetel of een keukenstoel. Ik doe nog een wandeling erbij elke dag, ook al zijn het geen kilometers.
- verder is het lekker rustig op de trein, de metro en op de parking van het station, altijd plaats
- het nachtwerk: muisstil in huis. Ik werk beneden en de vriendin ligt boven te slapen. Probeer dat maar eens met een telefoon die tussen 22u en 01u constant rinkelt en ik constant gesprekken moet voeren. Deur van de living en van de slaapkamer staan altijd wat open... voor mijn katten. Die beesten zijn gewoon om boven op bed te gaan slapen en naar beneden te komen om te eten, dus die deuren moeten altijd wat open staan.
Nadeel: elke ochtend en elke avond ben ik telkens 1 extra uur kwijt per dag aan verplaatsing. Maar dat neem ik er graag bij.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 20 okt 2020, 18:39, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

@jack

Ik ben sinds vandaag ook meer jou pad aan het bedenken.

ik heb heel wisselend werk. De ene week komt er meer binnen dan het andere en als ik thuiswerk dan probeer ik doordat we 1x per week maar naar Brussel gaan alles voorr een week mee te nemen. Wat dan gebeurd is in feite dat ik alles de eerste dagen wil doen omdat ik vrees dat ik er anders niet op tijd geraak. Dit bezorgt stress. De andere week heb ik dan opeens enorm veel tijd over omdat er maar 60 procent van de week ervoor is aangekomen.

Als ik naar het werk zelf ga dan kan ik mijn werk per DAG afvlakken ipv per WEEK en is het voor mij minder belastend.
+ mentaal geraak ik momenteel met dat thuiswerk in een rollercoaster met ups en downs en dit is onafhankelijk van sociaal contact. je hebt een doel als je naar je werk gaat en je eindigt dat doel met de terugrit en dat mis ik nu.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:@jack
je hebt een doel als je naar je werk gaat en je eindigt dat doel met de terugrit en dat mis ik nu.
Dit is eigenlijk de essentie van heel mijn betoog, samengevat in 1 zin.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”