petrol242 schreef:@ Iceke : Dan moet je mij eens vertellen hoe er in afwezigheid van de betreffende target sequenties toch een dyer of een probe geactiveerd wordt... Ik ga dat debat niet meer voeren omdat er mensen zijn die de selectiviteit van genetische moleculaire diagnose blijkbaar niet begrijpen.
koenraaddeconinck schreef:Als ze me vandaag zeggen dat de zaak binnen enkele maanden opgelost is door nu zoveel mogelijk thuis te blijven, te gaan winkelen op afspraak etc. etc. dan teken ik direct en kan de grondwet me gestolen worden.
Ik vind dat een heel gevaarlijke uitspraak. Absoluut akkoord dat er iets snel en drastisch moet gebeuren. Maar wat we nu zien is een analyse van de maatschappij en een oordeel waar er snel en gemakkelijk kan ingegrepen worden zonder het totalitair karakter van het virus in acht te nemen en wordt er altijd die consensus gezocht. Dat is ons groot falen!
De grondwet op de schop, behalve... en dat mag je zelf invullen "want ik val voor de zoveelste keer in herhaling.
Het artikel dat Jack Daniëls boven uw post citeert, dat is de doodsteek. En de fundamentele moraal van het verhaal is dat er negationisten zijn - en in andere historische en actuele "matters" is dit zelfs strafbaar - die ook het bestaan van het virus ontkennen en / of er zich naar gedragen.
Laat ons met groepen of individuen die zich niet kunnen gedragen naar de normen die momenteel meer dan ooit van belang zijn, kort werk maken.
Zeer eenvoudig: niet naleven maatregelen = pas inlezen door politie en naar databank Volksgezondheid. Aankomst op spoed is "pas inlezen" en indien betrapt op het duidelijk niet naleven ervan: welkom in het ziekenhuis maar alles zelf betalen. Ik wil dan nog niet spreken over vervolging voor opzettelijke slagen en verwondingen.
Zo enkele casussen en de maatregelen zullen vlug strikt nageleefd worden met als resultaat ... een betere toekomst voor iedereen.
Er is een oud spreekwoord dat zeg: "wie niet horen wil moet voelen" maar dit heeft nu plaats gemaakt voor MIJN vrijheid MIJN blijheid en de rest (medemens, maatschappij, etc.) kan de pot op. De enige norm is "wat IK wil" en daar moet de rest maar voor buigen.
Nogmaals als concrete getuige hiervan de CEO van HORECA Vlaanderen: door diegenen die de maatregel niet nageleefd hebben zitten 61.000 zaken in dikke shit.
Gisteren heb ik nog een politieman gesproken (vriend van mijn zoon) die vrijdagnacht tussen gekomen was hier in de stad omdat in één bepaalde café er geluidsoverlast was om 13 u. en ja, met een 100-tal deelnemers aan een party. Dat de social distancing en de tafels per 4 daar zeker gerespecteerd werden, hoef ik u natuurlijk niet te vertellen. Er waren zelfs geen tafels meer te bespeuren tenzij in een bergruimte.
Wel: heel eenvoudig op te lossen: café dicht 3 jaar (max resterende duur van de pandemie), gerechtelijke vervolging + pasjes inlezen en voor deelnemers en organisatoren opname wegens covid = zelf betalen + vervolging wegens opzettelijke slagen en verwondingen met opnieuw voorwaardelijke gevangenisstraffen + boete. En klaar is kees ...
Als ik morgen met 2 promille in mijn bloed iemand dood rij, dan zal men - terecht - ook niet mals zijn met mij. So, what's the problem als je doet wat ieder redelijk denkend wezen een minimum aan brains in deze omstandigheden zou en moet doen.
En de rationale is simpel: hoe langer men dergelijke uitspattingen toelaat, hoe langer deze uiterst onaangename situatie zal blijven aanmodderen met onschuldige slachtoffers tot gevolg.
Natuurlijk, dit alles vergt politieke moed en opofferingen maar bv. een kankerpatiënt die moet met chemo ook weken / maanden / jaren door de hel gaan in de hoop van beterschap. Hier is er zekerheid van beterschap als ... we allemaal !!! on gezond verstand een beetje gebruiken en een minimum aan verantwoordelijkheidszin aan de dag brengen.
Helaas, deze laatste 2 kwaliteiten, zijn er nu net waarover heel veel Belgen niet beschikken.
En ja, zeker voorstander van werkstraffen ... op covid afdelingen of in revalidatiecentra waar ex-corona patiënten behandeld worden. Alleen, ik heb verschillenden op dit forum al eens uitgenodigd om enkele dagen met mij mee te komen naar het ziekenhuis maar door komt precies niet zo veel respons op ....