ddd schreef:Nog in september: alle hobbies starten bij kinderen en volwassenen. Yoga, chiro, sporten allerhande...
Maar dat is allemaal wel terug te brengen naar de scholen. Wanneer gaan die activiteiten bv door? Juist, buiten de
schooluren, dus weer opeen gepropt en wat nog. Daarnaast moet je Weyts Ben echt niet geloven als hij zegt dat sport/jeugdbeweging buiten gevaarlijker is dan een slecht verluchte klas. Als jeugdbeweging binnen zitten is het wel even gevaarlijk.
ddd schreef:Ook sinds september. Slechter weer, iedereen kruipt binnen, ook in cafes en restaurants.
De koude en natte juli-maand al vergeten? En de nazomer van september vergeten?
ddd schreef:Scholen op zich zijn de moter zeker niet, daar dragen ze altijd een mon,dmasker zowel, leerlingen als leraars (toch middelbaar van mijn zoon).
Maar liefst 61% van alle schoolgaande leerlingen, of meer dan 700.000 leerlingen - hoeven nog steeds geen mondmasker aan op school,
ongeacht hun leeftijd. Dat verbleekt toch wel ivm met 10 op een restaurant, want in zo'n klas zitten ze met 20 tot 30 + een leerkracht.
Nota bene: in Duitsland, het enige land die geen schoolpiek gezien heeft, moet elke leerling een mondmasker aan.
1207 schreef:Je kunt daar als argument aanhalen dat het zomer was en iedereen buiten zat.
In juli in ieder geval niet.
1207 schreef:Soit, als het openen vd horeca geen effect had waarom zou dan sluiten plots wel de doorslag geven om de stijging te breken? Ik heb daar mijn twijfels bij
Wel, het is niet enkel dat he, sommige bedrijven zullen nu weer op telewerk overschakelen ook al is het niet verplicht, en het sociaal leven wordt voor de rest ook grotendeels lamgelegd. Sowieso ga je dus niets kunnen terugbrengen naar de horeca alleen.
Door het totaalplaatje gaan de cijfers m.i. wel stagneren, enfin ik hoop het toch, maar zolang die scholen open blijven gaan we nooit nog terug gaan naar pakweg 100/dag ofzo. En eenmaal je zaken weer heropent zijn we vertrokken. Wat is het plan dan eigenlijk, kerstmis/nieuwjaar canceled en het sociale leven dicht tot pasen? Hoe hoog moet de prijs eigenlijk zijn?