Grote peer to peer-sites houden er mee op

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Het ziet er naar uit dat de dreigementen van de Recording Industry Association of America, de RIAA, effect hebben gehad. De website van het p2p-programma WinMX is niet langer online en het kantoor van eDonkey in New York is onlangs ook gesloten.

In juni oordeelde een rechter in de Verenigde Staten dat p2p-netwerken illegale uitwisseling van bijvoorbeeld films of muziek hadden kunnen voorkomen. Daarop stuurde de RIAA een waarschuwing naar de kantoren van zeven van deze netwerken. Welke netwerken dit waren, werd niet bekend gemaakt.

Zoals het er nu uitziet, kiezen eDonkey en WinMX dus eieren voor hun geld en houden er, wellicht tijdelijk, mee op. Of de netwerken later misschien met een nieuwe versie van de software uitkomen waar illegale bestanden uitgefilterd worden, is niet duidelijk.

Bron: Telegraaf
eldiablo
Pro Member
Pro Member

zelfs al blijven ze gesloten dan nog hebben ze zo goed als niets bereikt want tegen dat een netwerk zoals winmx en edonkey uitgestorven is kan je wel erg lang wachten. Ook al zit op het edonkey netwerk, emule, shareaza, MLdonkey, dus dat netwerk zal ook geen hinder ondervinden.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

haha, p2p :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

selder schreef:haha, p2p :p
haha, Internet :p
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
selder schreef:haha, p2p :p
haha, Internet :p
U bedoelt...........?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Kochanie schreef:U bedoelt...........?
Selder zegt: "haha, p2p" zoals in "haha, wie gebruikt nu p2p voor z'n illegaal spul te downloaden".
Ik reageer dan met "haha, wie gebruikt nu het Internet om aan illegaal spul te komen?"
Ik gebruik sportschoenen, een andere gebruikt DHL, nog iemand anders zet het op LP, ...
Ik wil maar zeggen dat het stoppen van 1 kanaal niet noodzakelijk het einde van iets betekent ...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

meon schreef: Selder zegt: "haha, p2p" zoals in "haha, wie gebruikt nu p2p voor z'n illegaal spul te downloaden".
Ik reageer dan met "haha, wie gebruikt nu het Internet om aan illegaal spul te komen?"
Ik gebruik sportschoenen, een andere gebruikt DHL, nog iemand anders zet het op LP, ...
Ik wil maar zeggen dat het stoppen van 1 kanaal niet noodzakelijk het einde van iets betekent ...
Warez By Pigeon !!!
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ditCh schreef:Warez By Pigeon !!!
Ik vind de naam "sneakernet" ook wel wat hebben :-)
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

En gelukkig zullen sites die met invitation werken, altijd bestaan. Warez bestond al in de tijd van 9.6kbit, man will find a way. Zowiezo blijft er altijd wel één P2P programma draaiende, zeker als er een opensource versie van bestaat. En anders hebben we nog usenet, FTP/FXP, etc.
ph4t
Plus Member
Plus Member

Phuncz schreef: En anders hebben we nog usenet
Als ze erin slagen om p2p te stoppen dan gaat usenet ook niet lang leven.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dan nog maar te zwijgen over alle warez die in irc channels passeren.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

bwa warez op irc zijn meestal crappy althans op de meeste channels

irc is wel vree goe voor anime te leeche :) meestal full speed

en het zijn geen p2p-internetsites maar sites van p2p-networks

p2p-internet bestaat ook al
zoals freenet da volledig anoniem is waardoor et een vluchtoord is voor pedo's,...
de pispaal <<
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Zucht, als ze zo verder gaan ga ik ze nog tarieven beginnen aanrekenen voor de extra zoektijd die ze mij opleveren :twisted: .
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Maak u maar geen zorgen, er zal ook wel een taks komen waar vanuit wordt gegaan dat iedereen toch download, zoals bij DVD's. Dan kan je met een gerust hart downloaden want je betaalt er toch voor ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”