Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Duitsland doet het terug beter,iemand in mijn kring zei daarover dat dit o.a. komt omdat de boetes veel hoger liggen dan bij ons,hij had het over bedragen van 2000-3000 tot 5000€ als men berapt word op zware Corona overtredingen,daardoor zouden ook de maatregelen veel vlugger resultaat hebben,zou dit kloppen??
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef: En van mij mag iedereen zijn goesting doen, ook jij, tot zolang je mijn veiligheid maar niet in het gedrang brengt.
Dat heb je grotendeels zelf in de hand, niemand verplicht je toch om op café/restaurant te gaan, te gaan sporten of op vakantie te gaan.
Waar ik wel een probleem mee heb is het verbod om op café/restaurant te gaan, te gaan sporten of op vakantie te gaan.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

iceke schreef:Nee, ik heb helemaal geen probleem met die feestjes in Brussel,(en Leuven en Gent) waarom zou ik ?
Tot er voor jou geen plaats meer is in het ziekenhuis (je komt daar soms ook voor totaal andere redenen terecht) omdat het vol ligt met mensen die graag feestjes deden :!:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef: En van mij mag iedereen zijn goesting doen, ook jij, tot zolang je mijn veiligheid maar niet in het gedrang brengt.
Dat heb je grotendeels zelf in de hand, niemand verplicht je toch om op café/restaurant te gaan, te gaan sporten of op vakantie te gaan.
Waar ik wel een probleem mee heb is het verbod om op café/restaurant te gaan, te gaan sporten of op vakantie te gaan.
maar door het toe te laten, laat je ook toe dat er meer mensen ziek worden. Ook mensen die niet op café gaan of op reis of op restaurant of ...

Dat wil jij blijkbaar niet inzien
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@fluppie

Het is geen geheim dat de helft van de duitse bevolking geen nagel heeft om zijn g.t te krabben, maar tegelijkertijd deel uitmaakt van de meest kwetsbare slachtoffergroep! Nee, het lijkt mij helemaal niet logisch/slim dat de overheid daar zijn heil zoekt in torenhoge boetes :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

fluppie schreef:Duitsland doet het terug beter,
en Belg krijg je mee als je logisch bent, eerlijk bent en als uw uitleg klopt en ge als overheid uw job doet.

de Belgische overheid faalt op alle 4 deze punten
men laat restaurantbezoek toe om dan te gaan rondbazuinen dat Belgen zich massaal, consequent en systematisch aan niets houden.
men heeft volstrekt geen idee hoe het zit met besmettingen in de horeca, uitbaters gooien de registratiepapierten eind vd week gewoon weg, maar de horeca moet wel dicht wegens te groot risico. Dat is puur nattevingerwerk en gok en giswerk
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

quovadis schreef:
iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef: En van mij mag iedereen zijn goesting doen, ook jij, tot zolang je mijn veiligheid maar niet in het gedrang brengt.
Dat heb je grotendeels zelf in de hand, niemand verplicht je toch om op café/restaurant te gaan, te gaan sporten of op vakantie te gaan.
Waar ik wel een probleem mee heb is het verbod om op café/restaurant te gaan, te gaan sporten of op vakantie te gaan.
maar door het toe te laten, laat je ook toe dat er meer mensen ziek worden. Ook mensen die niet op café gaan of op reis of op restaurant of ...

Dat wil jij blijkbaar niet inzien
Zonder enige Nuance akkoord, Quovdis met uw reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200225_04864382
Nederland gaat naar gedeeltelijke lockdown: restaurants en horeca toe
"De hamer waarmee we het virus willen platslaan moet groot genoeg zijn om dat te bereiken." Daarom, zegt premier Rutte, gaan vanaf morgen 14 oktober om 10 uur 's avonds:
cafés en restaurants dicht. Dat geldt ook voor coffeeshops. Sport kan in bepaalde omstandigheden. Evenementen en kermissen zijn verboden. In binnenruimten mogen enkel nog evenementen worden georganiseerd met maximum 30 mensen. Mondkapjesplicht wordt verplicht op school bij elke verplaatsing en dat vanaf 13 jaar. Thuiswerken moet waar mogelijk.
Mooi zo, helaas nog net niet streng genoeg. Up next, België.
En hier liefst een volledige lockdown, met torenhoge boetes voor mensen die denken dat het weer niet voor hun is.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

1207 schreef: en Belg krijg je mee als je logisch bent, eerlijk bent en als uw uitleg klopt en ge als overheid uw job doet.
:lol:

sorry kon het niet laten, de Belg verstopt zich achter zijn stem die hem gegeven aan een of andere kwiet om vervolgens op de traditionele manier(achterpoortjes ge kent da wel) allerlei maatregelen in vraag te stellen adhv cijfers om van daaruit volgens zijn eigen berekeningen zijn eigen conclusies trekt en zo ook gaat handelen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quovadis schreef: maar door het toe te laten, laat je ook toe dat er meer mensen ziek worden. Ook mensen die niet op café gaan of op reis of op restaurant of ...

Dat wil jij blijkbaar niet inzien
Nee dat wil ik idd niet inzien, waarom zou ik ?
Dat hebben we trouwens nooit gedaan, waarom zouden we dat nu ineens wel gaan doen ?
Ik vraag me dat nog elke dag af, wat het verschil is tussen covid & een gewone griep dat die maatregelen rechtvaardigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Besmettelijkheid.
Schade aan hart, longen, zelfs hersenschade.
Een griepje ben je na 4 weken vanaf.

Covid... Misschien na een paar maanden. Misschien.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, aan een griepje sterven 2000 tot 5000 Belgen per jaar...
Ik heb nog geen enkel wzc in lockdown weten gaan omdat de griep "binnen" zat, ook al betekende dat dat er na een paar weken 1/3 bedden vrij kwam.
Laat staan dat daar iemand van wakker lag.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Besmettelijkheidgraad is niet gelijk aan mortaliteitsgraad, hè.

Plus, hoeveel bloedklonters die een covid infectie teweeg kan brengen...

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Ik vraag me dat nog elke dag af, wat het verschil is tussen covid & een gewone griep dat die maatregelen rechtvaardigd.
Misschien dat de ziekenhuizen voor de gewone griep nog nooit zoveel capaciteit hebben moeten vrijmaken.
En dat er ondanks het stopzetten van andere behandelingen en de lockdown en de andere maatregelen er maar net vermeden werd dat er (zoals in andere landen) mensen op de gang moesten sterven wegens geen capaciteit meer ...

Oh, en ik heb de chinezen ook nog nooit een mega ziekenhuis zien bijbouwen op 10 dagen voor de gewone griep ...

En griep is uiteraard veel minder besmettelijk dan corona

En in 2016 was dit bvb. hoofdpagina nieuws
"Griep eist al twee levens in woonzorgcentrum"
"De nodige preventieve maatregelen werden ingesteld. De mensen blijven op hun kamer, de algemene hygiënemaatregelen zijn aangescherpt en er worden preventief zorghandschoenen, mondmaskers en handontsmetting ter beschikking gesteld, ook voor bezoekers en familieleden”

sounds familiar ???? die maatregelen ????
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Yup, aan het echte probleem wordt idd weinig gedaan.
Zij die het het meest nodig hebben staan nog altijd in de kou, kansarmen en ouderen zitten nog steeds in dezelfde situatie als 10 maand geleden...
Winkels,horeca en sportclubs sluiten gaat dat probleem echt niet oplossen, net zomin als een mondmasker dragen.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Jouw 'je m'en fou' gedrag gaat het ook niet oplossen .. be part of a solution not a problem. Je bent heel goed in het stellen wat er niet goed is, gebruik nu eens je hersenen voor iets goeds en geef aan wat er dan WEL moet gebeuren ...

Zo typisch altijd hé ... mensen spenderen meer tijd aan het uitzoeken waarom iets niet kan, dan om alternatieven aan te leveren hoe het wel zou kunnen. Dat zie je in alle lagen en vormen van onze samenleving. Er is nog nooit iemand succesvol, rijk of beroemd geworden met aan te geven hoe het niet moet hoor ... (enkel op fora dan misschien :p )
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Hoorde ik gisteren op de Nederlandse tv dat daar 20 procent van wie na een positieve test thuis zou moeten zitten, daar gewoon foert tegen zegt. Ze blijven shoppen, op bezoek gaan bij anderen, naar de sportclub en uiteraard de kroeg. Dus ze doen alsof er niks aan de hand is. En dan maar klagen dat het virus zich in recordtempo verder verspreidt.

Zou wel eens willen weten wat de cijfers voor België zijn?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sasuke schreef:Jouw 'je m'en fou' gedrag gaat het ook niet oplossen .. be part of a solution not a problem. Je bent heel goed in het stellen wat er niet goed is, gebruik nu eens je hersenen voor iets goeds en geef aan wat er dan WEL moet gebeuren ...

Zo typisch altijd hé ... mensen spenderen meer tijd aan het uitzoeken waarom iets niet kan, dan om alternatieven aan te leveren hoe het wel zou kunnen. Dat zie je in alle lagen en vormen van onze samenleving. Er is nog nooit iemand succesvol, rijk of beroemd geworden met aan te geven hoe het niet moet hoor ... (enkel op fora dan misschien :p )
https://www.artsenkrant.com/actueel/naa ... 49565.html
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

+1 voor iceke. Dit artikel is helder, duidelijk en geeft zowat iedereen het nakijken die denkt het beter te weten of van zichzelf vindt dat hij een expert in deze materie is. Het artikel zegt bovendien (op een onderbouwde manier) veel en veel meer dan de ruim 120 pagina's die hier gewoon vol geluld werden met de meest onzinnige commentaren, hersenspinsels, theorieën allerhande...
De massahysterie gaat zelfs zodanig ver dat een reporter op tv kwam verklaren dat hij tijdens zijn reportages over corona de zieken en doden op straat had zien liggen. Het gebeurde in Spanje. Een arts die geïnterviewd werd ging uiteraard niet mee in dat verhaal. Moest die man het ontgelden, niet meer normaal.
Dit is het bewuste interview
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

iceke schreef:Ik vraag me dat nog elke dag af, wat het verschil is tussen covid & een gewone griep dat die maatregelen rechtvaardigd.
Het is wel de verkeerde tijd van het jaar maar kom jij uit je winterslaap ?

Ik denk dat er ondertussen meer dan genoeg informatie beschikbaar is welke dit duidelijk aangeeft... maar je moet het natuurlijk willen begrijpen :roll:
Een klassiek artikel waarin met stelt dat indien iets niet 100% effectief is het dan ook zinloos is.

Vermoedelijk draagt de schrijver (en z'n volgers) dan ook geen autogordel... da's ook niet 100% veilig :bang:

Nu ik wacht nog altijd op het alternatief... of moeten we gewoon niets doen... uiteindelijk is het toch maar een griepje :roll:
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Niet van mij maar, alles wel even in perspectief gezet:

HET JUISTE PERSPECTIEF - GEEN REDEN TOT PANIEK !!
Stop met jullie valse berichtgeving om de mensen angst aan te jagen!!
* België telt afgerond 11.603.000 inwoners en heeft ondertussen (afgerond) 3.705.000 mensen getest. Daarvan hebben (afgerond ) 162.000 mensen positief getest. Dat is 4,38% van het totaal aantal testen en 1,4% van de totale bevolking.
* België beschikt over 106 ziekenhuizen met een totale bedden capaciteit van ongeveer 37.000 bedden waarvan net geen 2.000 ICU bedden met mogelijkheid tot uitbreiding naar 5.000. ( Bron : Agentschap Zorg en Gezondheid )
* In een normaal jaar worden gemiddeld 7.000 mensen per dag opgenomen in een ziekenhuis ( alle aandoeningen ).Bron : Statbel.
Sinds midden september 2020 worden er tussen de 80 en 130 mensen per dag opgenomen door corona of met corona en onderliggende aandoeningen. Dat is weinig in verhouding tot het gemiddeld totaal per dag. Er verlaten ook dagelijks veel mensen het ziekenhuis. Bron : Sciensano
* De ziekenhuisopnames zijn meestal bejaarden en mensen met onderliggende aandoeningen zoals kanker, diabetes, hart aandoeningen en chronische longziektes. Bron : Sciensano en Agentschap Zorg en Gezondheid.
* Volgens het Thematisch rapport van Sciensano van 28.07.2020 bedraagt de gemiddelde duurtijd van een ziekenhuisopname voor kinderen 3 dagen en voor volwassenen 8 dagen. De behandelingsmethodes zijn sterk verbeterd. Mensen genezen sneller en beter. Bron : Sciensano en Agentschap Zorg en Gezondheid.
* De ziekenhuisopnames door corona en met corona doch met onderliggende aandoeningen zijn de afgelopen weken gestegen maar de cijfers geven een vertekend beeld. Wie naar een ziekenhuis gaat voor een operatie of een andere behandeling moet verplicht een PCR test ondergaan. Indien zij positief testen worden zij geregistreerd als corona patiënt en uit voorzorgsmaatregel op een corona afdeling gelegd terwijl zij geen symptomen hebben noch krijgen en behandeld worden voor andere aandoeningen dan corona. Bron : de geschreven pers.
* De cijfers van Sciensano inzake de ziekenhuisopnames zijn foutief. Er wordt geen rekening gehouden met alle personen die het ziekenhuis dagelijks verlaten. Tussen 26.09.2020 en 10.10.2020 hebben 1.029 mensen het ziekenhuis verlaten. Bij verrekening van de ziekenhuisopnames en ontslagen in de periode 26.09 tot 10.10.2020 kunnen er maximaal 839 mensen in het ziekenhuis liggen in plaats van 1.257 zoals Sciensano beweert.
* In een normaal jaar overlijden gemiddeld 300 mensen per dag aan alle mogelijke aandoeningen. Dat is gemiddeld 109.500 per jaar. Sinds de derde week van september varieert de corona dodentol tussen de 8 en 20 per dag waarvan 95% bejaarden in de leeftijdscategorie 85+, 75-84 en 65-74 jaar. 85+. Geen kinderen en jonge volwassenen. Dat is weinig in verhouding tot het totaal overlijdens per dag. Bron : Sciensano.
* Er is sinds juni een ondersterfte in België. Bron : Statbel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

DarkV schreef:Vermoedelijk draagt de schrijver (en z'n volgers) dan ook geen autogordel... da's ook niet 100% veilig :bang:
Ik snap niet waarom jij er zo een idiote "stelling" tussen gooit??? Jij weet namelijk helemaal niet of die wel of niet een gordel draagt. Of is het jouw manier om de auteur van het artikel in het belachelijke te trekken? Of ben je ook 1 van die vele zelf verklaarde experts die het wel allemaal beter weten?
DarkV schreef: Het is wel de verkeerde tijd van het jaar maar kom jij uit je winterslaap ?
Dergelijke reacties zijn afkomstig van mensen die proberen hun eigen domheid te verbergen. Bij gebrek aan argumenten of enige kennis terzake gaan we dan maar beginnen schelden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

iamborg schreef: * België telt afgerond 11.603.000 inwoners en heeft ondertussen (afgerond) 3.705.000 mensen getest. Daarvan hebben (afgerond ) 162.000 mensen positief getest. Dat is 4,38% van het totaal aantal testen en 1,4% van de totale bevolking.
Vanwaar haal je dit?
32% van de Belgen getest? Laat me niet lachen....

Er zijn beroepen waar men regelmatig getest moet worden. Tel je die dan allemaal dubbel?


En idd, geen reden tot paniek... Omdat er een pak maatregelen zijn, al dan niet effectief, om de cijfers zo laag mogelijk te houden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Iamborg dat artikel is van carine knapen
Www.Carineknapen.info
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Het betreft een louter een opinie, zoals ze zelf aangeven.
Ondertekend door een zeer kleine fractie van de medici samen met anderen, eveneens een zeer kleine fractie, van de bevolking.

Over hoe de, door hen voorgestelde, omgekeerde lockdow er in concreto zou moeten uitzien, blijven ze het antwoord schuldig.

Net zoals iceke: ook iceke roept wel wat maar brengt geen enkele uitgewerkte oplossing naar voor.

Wereldwijd bekeken zijn er diverse concrete voorbeelden hoe men succesvol, in ganse landen, dit pathogeen voor iedereen uit de samenleving kan weren.
Deze landen zijn intussen quasi geheel teruggekeerd naar hun pre-corona activiteiten.

Maar goed, iedereen zijn opinie...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik snap wel dat je pro en contra kunt zijn en dergelijke. Maar het is wel een feit dat de ziekenhuizen weer aan het vollopen zijn, en voor mij is dat de enige echte maatstaf over hoe erg het er momenteel aan toe gaat. Ik vraag me ook af wat het zorgpersoneel dan vindt van zo'n brief van 'experts' die blijkbaar ook die realiteit compleet negeren. Anderzijds is het een open brief van enkele weken geleden, en eerlijk gezegd: toen dacht ook dat er weer serieus overdreven werd, zeker als je de cijfers van bvb opnames en sterfgevallen vergeleek met maart/april. Maar vandaag denk ik er nu wel anders over.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Sciensano kan blijkbaar niet tellen

Een concreet voorbeeld: er liggen ‘s morgens 1472 coronapatiënten in het ziekenhuis. Er worden in de loop van de dag 164 patiënten binnengebracht, 52 patiënten mogen het ziekenhuis weer verlaten. De volgende ochtend liggen er… 1621 coronapatiënten in het ziekenhuis. Waar die 37 extra patiënten vandaan komen, weet geen hond. Door de schoorsteen binnengekropen of zo
https://pnws.be/waar-hebben-ze-bij-scie ... en-tellen/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

iamborg schreef:HET JUISTE PERSPECTIEF - GEEN REDEN TOT PANIEK !!
Gisteren lagen 1472 van de 1500 bedden vol, meer dan 90% van de ICU lag vol... maar geen reden tot paniek ?

We kunnen nog opschalen maar om Steven van Gucht even te quoten... "Aantal besmettingen verdubbelt op weekbasis, aan dit tempo is intensieve volzet half november"
Jack Daniels schreef:+1 voor iceke. Dit artikel is helder, duidelijk en geeft zowat iedereen het nakijken
Ik heb inderdaad het nakijken naar het artikel want ik vraag me dan af of al die mensen op ICU gewoon acteurs zijn die er liggen voor de schone schijn.

Al de punten vermeld in het artikel zijn trouwens al lang onderuit gehaald maar blijkbaar blijven ze circuleren als een hoax :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het wordt beter en beter. Nog uit het bewuste artikel
Tussen 26.09.2020 en 10.10.2020 hebben 1.029 mensen het ziekenhuis verlaten. Bij verrekening van de ziekenhuisopnames en ontslagen in de periode 26.09 tot 10.10.2020 kunnen er maximaal 839 mensen in het ziekenhuis liggen in plaats van 1.257 zoals Sciensano beweert
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:Sciensano kan blijkbaar niet tellen
Dat is al vanaf dag 1 een probleem geweest, en toegegeven, het doet hun geloofwaardigheid geen deugd. Net zoals het feit dat ze om de haverklap hun tel-methode veranderen. Bvb nu zitten ze tellen met een gemiddelde over de laatste 14 dagen. Als iets zo snel omhoog gaat als vandaag, wil je toch iets korter op de bal spelen.

DarkV schreef:Gisteren lagen 1472 van de 1500 bedden vol, meer dan 90% van de ICU lag vol... maar geen reden tot paniek ?
We kunnen nog opschalen maar om Steven van Gucht even te quoten... "Aantal besmettingen verdubbelt op weekbasis, aan dit tempo is intensieve volzet half november"
Als nu al meer dan 90% van ICU vol ligt, dan zal het vandaag al helemaal volzet zitten, lijkt me. Ik vermoed dat die 90% ook inclusief niet Covid-gevallen is, wat het vergelijken natuurlijk wel moeilijk maakt.
Laatst gewijzigd door Tomby 14 okt 2020, 11:55, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zoals de Spaanse arts in het interview zei: de bevolking zou beter ingeënt worden tegen angst dan tegen het corona virus.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 14 okt 2020, 12:00, in totaal 2 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Oplossingen graag.... dus gewoon geen maatregelen nemen, of wat stel JIJ nu eigenlijk voor?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Daarmee had die kleurenkaart misschien wel nut.
In Nederland wilde ze dat ook doen.
Willen ja, maar niet dus.

Dan is het duidelijk:
- Hang dat papier boven uw bed, in de keuken, in uw auto
- Zorg dat dat in alle talen beschikbaar is, zoals de politie dat ook voorziet voor buitenlandse overtreders
- Week 1: we zitten in oranje voor de komende 2 weken
- Week 3: we zitten in groen voor de komende 2 weken
- Week 5: we zitten in rood voor de komende 2 weken
- Hou u aan de richtlijnen die op dat enige papier staan

1 papier, 1 reeks richtlijnen per kleur.
En enkel een kleur moet je weten en dat papier bekijken.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:Zoals de Spaanse arts in het interview zei: de bevolking zou beter ingeënt worden tegen angst dan tegen het corona virus.
Ik vind het ook nog wel kleinzielig om het te minimalizeren zoals je hier constant doet.

Ik heb in de US een collega die al 3 weken out is, o.a. 2 weken in het ziekenhuis gelegen, en eigenlijk nog geen zicht op wanneer ze terug is. Dat is iemand van rond de 50 met voor zover ik weet geen ernstige gezondheidsproblemen. Ik heb in mijn loopbaan nog nooit iemand wekenlang out weten zijn door iets als een griep, dus ja, CoViD is ernstiger dan de griep.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Waarom toch die leugens blijven verkondigen??
DarkV schreef: Gisteren lagen 1472 van de 1500 bedden vol, meer dan 90% van de ICU lag vol
België beschikt over 106 ziekenhuizen met een totale bedden capaciteit van ongeveer 37.000 bedden waarvan net geen 2.000 ICU bedden met mogelijkheid tot uitbreiding naar 5.000. ( Bron : Agentschap Zorg en Gezondheid )
ddd schreef: Oplossingen graag.... dus gewoon geen maatregelen nemen, of wat stel JIJ nu eigenlijk voor?
Ik stel niks voor. Ik ben geen expert net zoals op heel dit forum NIEMAND expert is maar zowat iedereen zit hier gewoon uit zijn nek te lullen alsof hij dé expert in deze materie is. Niemand hier is kritisch, bijna iedereen slikt de dagelijkse verhalen als zoete broodjes.
En net zoals het interview met de Spaanse arts: wie niet meegaat in heel het corona verhaal wordt belachelijk gemaakt, uitgescholden en nog meer van dat fraais. Enkel en alleen omdat hij of zij kritisch zijn en zich terecht vragen stellen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 14 okt 2020, 12:12, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Tomby schreef:Als nu al meer dan 90% van ICU vol ligt, dan zal het vandaag al helemaal volzet zitten, lijkt me. Ik vermoed dat die 90% ook inclusief niet Covid-gevallen is, wat het vergelijken natuurlijk wel moeilijk maakt.
Nee, de 90% is van de capaciteit gereserveerd voor COVID... deze kan men natuurlijk opschalen maar dat gaat ten kosten van andere ICU bedden (met als gevolg dat normale ingrepen moeten uigesteld worden). Het opschalen kan natuurlijk ook niet onbeperkt... op een dag is het gedaan en dan krijg je Italiaanse toestanden.
ddd schreef:Oplossingen graag.... dus gewoon geen maatregelen nemen, of wat stel JIJ nu eigenlijk voor?
Die hebben de non-believers nooit... volgens hun moet je niets doen want het is gewoon bangmakerij.

Ik stel voor dat ze eens gaan praten met mensen die ziek geweest zijn (en nog steeds klachten hebben). Ik ken zo enkele mensen uit m'n werk omgeving (dat zijn dus maw. geen zieke 80 jarigen) en dan ga je er wel anders over nadenken. Deze mensen hebben trouwens angst om opnieuw besmet te worden aangezien hun immuniteit reeds enorm afgezwakt is (hou je theorieen over groepsimmuniteit dus ook maar voor jezelf).
Jack Daniels schreef:Waarom toch die leugens blijven verkondigen??
Het probleem bij de rapporteringen is dat deze niet gebeuren op één en hetzelfde tijdstip en dus verschillen laten zien.

Maar als je denkt dat de ICU leeg is en het allemaal maar fabeltjes zijn... praat dan eens met mensen die er werken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ordon schrijft: ...maar brengt geen enkele uitgewerkte oplossing naar voor...

Dat is juist de kern van het betoog: gewoon verder gaan met je normale leven, maar "alle" extra zorg besteden aan de kwetsbare groepen! In China zijn naar schatting een half miljard mensen vrij om rond te reizen, maar een havenstad wordt manu-militare geisoleerd om daar de hele bevolking te testen (na vaststelling van 12 besmettingen!!!)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

DarkV schreef:
Het probleem bij de rapporteringen is dat deze niet gebeuren op één en hetzelfde tijdstip en dus verschillen laten zien.
Kerel, wat lul je nu? Jij schrijft 1500 ICU bedden, ik haal een bron aan van bijna 2000 bedden met uitbreiding tot 5000. Wat heeft de gekende bedden capaciteit te maken met rapporteringen?? Ik wijs je op een leugen (over het aantal bedden) en jij komt aandraven met rapporteringen? :bang:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Leuk detail: bedden wil niet perse zeggen ook capaciteit bij het personeel. En een intensieve zorg is toch een ander kaliber dan gewone zorg.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Jack Daniels schreef:Kerel, wat lul je nu? Jij schrijft 1500 ICU bedden
Ik heb het over bedden gereserveerd voor COVID patienten... zoals ik al schreef is dit niet de maximale capaciteit maar je moet dat willen lezen.

We wachten trouwens nog steeds op jou oplossing...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”