Telenet lanceert basisinternet voor kwetsbare gezinnen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

remind me if i'm wrong.... maar was er een 12tal jaar geleden al niet een initiatief met een basisproduct voor kwetsbare gezinnen?
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

En om kansarme gezinnen ook thuis - in plaats van bij een hotspot - internettoegang te geven lanceert het telecombedrijf in december basisinternet tegen 5 euro per maand. De toegang wordt voorzien via een klein toestel dat het mobiele telefoniesignaal (4G) omzet in een wifi-verbinding.
Klinkt als een speciale Tadaam-variant. Op zich geen slecht idee. Het is de technisch en logistiek eenvoudigste wijze om mensen internet te geven.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Op hln: Je kan het niet vergelijken met via de kabel aan een downloadsnelheid van honderden megabytes per seconde surfen.

Woot? :)

https://www.hln.be/ihln/internet/-kwets ... aa386b737/
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Er bestaat toch een sociaal tarief om die doelgroep een "normale" internetverbinding te kunnen aanbieden? Waarom alleen Telenet?

Ik zie het al, dit is weer zo'n schimmig akkoordje tussen de Vlaamse regering en Telenet:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/12 ... -gezinnen/
Twitter: https://twitter.com/dalle_benjamin/status/1315886897475002368
Twitter: https://twitter.com/crevits/status/1315894679553089537
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Een top idee van Telenet. Geen gedoe met leggen van kabels of andere installatie issues.

Eigenlijk had de overheid dit al langer moeten aanbieden.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hoelang zal het duren eer 5€ 10€wordt....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Funfile schreef:Een top idee van Telenet. Geen gedoe met leggen van kabels of andere installatie issues.
Eigenlijk had de overheid dit al langer moeten aanbieden.
Zwaar genoeg om alle dagen o8u online lessen te volgen met alles wat erbij hoort of net sterk genoeg om hooguit een mailtje te versturen?
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Zeer duidelijk dat dit geen initiatief van Telenet is, maar van de Vlaamse regering. Al de derde Vlaamse Minister die tijdens de ochtendspits een tweet lanceert. Geen toeval meer.
Twitter: https://twitter.com/BartSomers/status/1315898802969116672 Maar specificaties krijgen we niet. Wat is de datasnelheid, is er een datalimiet? Is dit volwaardig internet of een opstapje richting de pokkedure Telenet-internetabonnementen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Volgens Hilde Crevits moet iedereen geletterd zijn. Dat zijn ze zelfs op UB niet. Het gros van de leden hier kent nog steeds de - dt regel niet.
Verder beschouw ik de zet van Telenet als een lokkertje. De geldhonger raakt nooit gestild. En zoals Joe schrijft: het begint met 5 euro maar waar eindigt het? En eens verslaafd aan iets, probeer er dan nog maar vanaf te raken.
En wat stel ik mij voor bij kwetsbare gezinnen? Gezinnen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben maar wel geld hebben voor meerdere pakjes sigaretten per dag, de nieuwste smartphone elk jaar, de nieuwste spelcomputer, een joekel van een tv tegen de muur, te tam om (officieel) te werken, leefloon van OCMW krijgen maar in het zwart werken,...
Ik zal hier weer de wind van voren krijgen.
Bijna vergeten: dit zijn gezinnen die ik zelf ken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Tja voor die gezinnen zal het altijd fout lopen, eender wat je extra doet. Deze mensen hebben een ander soort steun of begeleiding nodig.
Maar er zijn ook kansarme gezinnen die het echt goed voor hebben en dit extraatje zeer welkom is, alzo hebben ze betere toegang tot allerlei sites om te solliciteren en dingen te regelen via internet.
Hoe die verhouding tussen beiden ligt, laat ik in het midden
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:Maar er zijn ook kansarme gezinnen die het echt goed voor hebben en dit extraatje zeer welkom is, alzo hebben ze betere toegang tot allerlei sites om te solliciteren en dingen te regelen via internet.
Hoe die verhouding tussen beiden ligt, laat ik in het midden
Wie het goed voorheeft, heeft geen internet nodig om te solliciteren. Die doet zoals ik: die pakt zijn gat onder zijn arm en gaat langs bij vdab, interim kantoren, stopt sollicitatie brieven in brievenbussen van bedrijven bij hem in de buurt...
En kansarme gezinnen die dingen regelen via internet? Ik versta daaronder: we maken het hen nog wat makkelijker om online nog wat meer (vaak nutteloze) spullen te kopen. Spullen die ze zich financieel niet kunnen veroorloven maar toch willen hebben om ermee uit te kunnen pakken.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

nee, ik heb het over degenen die het echt goed menen. Maar zoals ik al zei laat ik die verhouding in het midden.
Volgens mij was ik duidelijk.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Wie het echt goed meent, die neemt zelf het initiatief. Die wacht geen jaren tot wanneer hij weer eens iets in de schoot geworpen krijgt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Jack Daniels schreef:En wat stel ik mij voor bij kwetsbare gezinnen? Gezinnen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben maar wel geld hebben voor meerdere pakjes sigaretten per dag, de nieuwste smartphone elk jaar, de nieuwste spelcomputer, een joekel van een tv tegen de muur, te tam om (officieel) te werken, leefloon van OCMW krijgen maar in het zwart werken,...
Ik zal hier weer de wind van voren krijgen.
Bijna vergeten: dit zijn gezinnen die ik zelf ken.
Je kent dan wel misschien de dt-regel maar een samenhangend logisch argument opbouwen is al moeilijker :lol: Leg mij eens uit hoe je en te tam om te werken kunt zijn en tegelijk in het zwart gaat werken :lol:

De mensen die blij zijn om in armoede te leven kom ik zelden tegen, een joekel van een tv maakt dat ook zelden goed. Ik zou in ieder geval er niet voor ruilen, jij wel?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor iemand die ik ken die effectief geen nagel over heeft, en ook geen internet, geen tv, is dit heel welgekomen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Natuurlijk is dit welgekomen aangezien er een acute nood is. Maar dit betekent toch ook het totale faillissement van de overheid die met universele dienstverlening en het sociaal tarief al lang de digitale kloof had kunnen dichten met medewerking van alle internetproviders.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Je kent dan wel misschien de dt-regel maar een samenhangend logisch argument opbouwen is al moeilijker :lol: Leg mij eens uit hoe je en te tam om te werken kunt zijn en tegelijk in het zwart gaat werken
Degene die ik ken heeft jaren geleden gewerkt als zelfstandige kapster, krijgt nu maandelijks leefloon van 1200 euro van OCMW en werkt daarbij in het zwart als kapster bij haar thuis. Hoe ik dat weet? Ze heeft het zelf verteld. Zo duidelijk genoeg? Logisch genoeg? Samenhangend genoeg? Vaak krijg ik de indruk dat sommigen op een andere planeet leven want iets waar ze zelf geen weet van hebben is in hun ogen onbestaande. Er stond trouwens bij "officieel" gaan werken. Selectief blind?
Oh ja, leefloon is iets wat je krijgt maar niet terug hoeft te betalen. Verder moet ik een ander zijn rekening niet maken maar à rato van 1 klant per dag en een 50 euro om haar te knippen maakt lekker 1000 euro zwart per maand en daarbij 1200 euro leefloon. Zo wil ik ook wel de rest van mijn dagen slijten.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 13 okt 2020, 11:06, in totaal 3 gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Het goedkoopste Telenet internet met sociaal tarief kost nog steeds 19,90 eur (basic internet - 8,40 eur korting) per maand. Dus dan maakt dit toch nog een behoorlijk verschil, niet?
Laatst gewijzigd door SpecialK 13 okt 2020, 10:58, in totaal 2 gewijzigd.
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Update, 10:35 uur: Volgens een Telenet-woordvoerder krijgt het abonnement een maandelijks limiet van 20GB per maand en zal de snelheid liggen op 2 tot 5Mbit/s. Het abonnement start eind dit jaar in Mechelen, Brussel en een tweede Vlaamse stad, later moet het abo ook beschikbaar worden in Wallonië. Volgens de woordvoerder zijn er geen aansluitkosten en is de mifi-router inbegrepen in het abonnement.
Bron: https://tweakers.net/nieuws/173286/tele ... n-aan.html
Greetz cyberbug

Afbeelding
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

OCMW gaat bepalen voor wie en wat dit mag aangeboden worden. Zal dus voor velen die het wel kunnen gebruiken niet van toepassing zijn.

Ben misschien weer achterdochtig maar met het streamz/vrt verhaal en nu samenwerking met OCMW lijkt me dat ze zich in de politiek aan het ingraven zijn.
pluim
Member
Member
Bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:Het gros van de leden hier kent nog steeds de - dt regel niet.
Jack Daniels schreef:interim kantoren
Jack Daniels schreef:sollicitatie brieven
No offense, maar van iemand die anderen wijst op hun dt-fouten, zou je toch verwachten dat ze correct kunnen samenvoegen...
Het forum staat vol taal- en schrijffouten, waar ik als leerkracht soms mijn wenkbrauwen bij frons, maar het is dan ook gewoon een forum. ;)
In een normale situatie zou ik niemand op zijn fouten wijzen, want ook ik ben niet dag en nacht bewust bezig met taal en kan dus ook fouten maken.

(mijn excuses voor de off-topic)
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:maar à rato van 1 klant per dag en een 50 euro om haar te knippen
Ik weet niet naar wat voor een kapper jij gaat, maar ik ga naar een dure kapper en dat kost me €28 om te knippen.
In 't zwart is altijd goedkoper.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:
Jack Daniels schreef:maar à rato van 1 klant per dag en een 50 euro om haar te knippen
Ik weet niet naar wat voor een kapper jij gaat, maar ik ga naar een dure kapper en dat kost me €28 om te knippen.
Je weet blijkbaar niet dat een kapper voor een vrouw veel meer vraagt dan voor een man?
@Pluim: het zijn trouwens geen interimkantoren maar uitzendkantoren. Zou je als leerkracht toch moeten weten? No offense.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:
cadsite schreef:
Je weet blijkbaar niet dat een kapper voor een vrouw veel meer vraagt dan voor een man?
Neen, ik ben echt achterlijk.
Hoe zou ik het ook moeten weten met een vrouw en 2 dochters in huis. :roll:
pluim
Member
Member
Bedankt: 12 keer

Jack Daniels schreef:@Pluim: het zijn trouwens geen interimkantoren maar uitzendkantoren. Zou je als leerkracht toch moeten weten? No offense.
Best grappig dat jij die 'fout' nu op mij schuift, terwijl jij dat toch echt zo geschreven hebt, vind je niet? ;)
Stop met zo snel op je teentjes getrapt te zijn... Met je fouten niet te durven erkennen, kom je nergens. Dat is geen schande, alleen ervaar jij het zo.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

kleutergedrag he.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Jack Daniels schreef:maakt lekker 1000 euro zwart per maand
Naar ik begrepen heb zijt ge ook niet vies van wat overwerk in het zwart. Afgunst bij de flodders/tokkies ?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:Je kent dan wel misschien de dt-regel maar een samenhangend logisch argument opbouwen is al moeilijker :lol: Leg mij eens uit hoe je en te tam om te werken kunt zijn en tegelijk in het zwart gaat werken
Degene die ik ken heeft jaren geleden gewerkt als zelfstandige kapster, krijgt nu maandelijks leefloon van 1200 euro van OCMW en werkt daarbij in het zwart als kapster bij haar thuis. Hoe ik dat weet? Ze heeft het zelf verteld. Zo duidelijk genoeg? Logisch genoeg? Samenhangend genoeg? Vaak krijg ik de indruk dat sommigen op een andere planeet leven want iets waar ze zelf geen weet van hebben is in hun ogen onbestaande. Er stond trouwens bij "officieel" gaan werken. Selectief blind?
Oh ja, leefloon is iets wat je krijgt maar niet terug hoeft te betalen. Verder moet ik een ander zijn rekening niet maken maar à rato van 1 klant per dag en een 50 euro om haar te knippen maakt lekker 1000 euro zwart per maand en daarbij 1200 euro leefloon. Zo wil ik ook wel de rest van mijn dagen slijten.
Ze is dus niet te tam om te werken want ze knipt haren. Mijn opmerking ging over hoe je tegelijk tam kan zijn en in het zwart werken.

Dat zwartwerk bestaat weet ik zo goed als iedereen maar tamme zwartwerkers ken ik minder.

Leefloon kan wel degelijk teruggevraagd worden, bijvoorbeeld als je betrapt wordt met een onofficieel inkomen. Daar komt dan nog een boete bovenop. Ik denk echter niet dat de opsporing via UB verloopt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

is oogluikend toekijken niet gelijk aan medeplichtigheid ? :twisted:
J.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

9livesuni schreef:
Jack Daniels schreef:maakt lekker 1000 euro zwart per maand
Naar ik begrepen heb zijt ge ook niet vies van wat overwerk in het zwart. Afgunst bij de flodders/tokkies ?
Dan wordt het hoog tijd dat jij je eens goed informeert. Je kent mij niet, nergens heb ik beweerd in het zwart te werken en dat doe ik dan ook niet. Hou je loze beschuldigingen voor jezelf klojo.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kunnen we terug naar de kern van de zaak?

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer

20 GB. Die mensen zitten veel thuis, gaan dus surfen...en ongetwijfeld boven hun limiet zitten...En nog dieper in de schulden raken.
Of zal er een budgetmeter aan hangen? :-D
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Is dit abbo een beetje de bevestiging dat de working poor echt wel een groeiende categorie is? Ik dacht dat 'jobs jobs jobs' mensen uit de kwetsbaarheid moesten halen.

Wel tof dat we nog op de privé kunnen rekenen om die mensen te helpen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 364 keer

na 20gbzal het gewoon stoppen denk ik. En voor 5 euro kan je moeilijk onbeperkt doen hé.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik hoop dat die 20GB om te lachen is? :| Ietsofwel realistisch is toch minimaal 100GB? Zeker als men "gezinnen" in de mond neemt, dat zijn dus een aantal personen...
Laatst gewijzigd door cloink 13 okt 2020, 15:06, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Voor pc banking, mailkes te sturen en online hier en daar een contactformulier in te vullen, zal dat wel voldoen.

In ieder geval meer data, weliswaar trager, dan een Flybox 15GB abo aan een derde van de prijs.
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 13 okt 2020, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Alsof ge op die mensen een rem gaat zetten? :-D
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 364 keer

je kan altijd doen zoals wij :-D
met paar gezinnen (ondertussen groeit het) samenleggen
we steken iedere maand 10 euro in een pot en hopen dat de promo black friday terugkomt. Dit omtadaam te kopen.
Een 3 tal hadden het en hebben het weggeschonnken in april.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 13 okt 2020, 16:25, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

de lotto?