Ik heb zo het idee dat hier mensen zitten die gewoon hun eigen kinderen niet in huis willen hebben.
Misschien moet er ook een verklaring komen bij het krijgen van kinderen, dat je ze wilt hebben "in goede en slechte tijden".
Het is simpel. De situatie verslechterd aanzienlijk, dus:
-alle educatieve instellingen dicht.
-Verplicht thuiswerk voor iedereen waar dat mogelijk is.
-Verplichte social distancing voor bedrijven waar thuiswerk (echt.) niet mogelijk is.
-Indien geen van beide mogelijk, en geen essentieel bedrijf -> sluiten. (dan zal er op veel plaatsen dit wèl mogelijk zijn).
-Alleen nog individuele sporten.
-Geen groepsactiviteiten meer.
En dan komen we aan dit quote'je... Heel relevant in dit topic...
Ordon schreef:'t Ja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Toch?
In China lijkt coronacrisis uitgedoofd: wat doen zij dan zoveel beter? "Bij een uitbraak grijpen ze onmiddellijk in"
Naar het geploeter in het Westen wordt daar meewarig gekeken, zo getuigt correspondente Leen Vervaeke. "Ze snappen hier echt niet waarom Europeanen en Amerikanen niet hardhandiger ingrijpen."
...
"Ik heb de indruk dat veel Chinezen tot een eigen conclusie zijn gekomen: 'Blijkbaar werkt democratie niet.'
Likewise: Japan, Nieuw-Zeeland.
En ja, allicht komt er straks weer een "verlichte" geest de boel afbranden met argumenten naast de kwestie (zoals mensenrechten, etc) om het behaalde resultaat, in meerdere landen, toch maar niet naar waarde te willen schatten.
Het is niet zozeer "democratie" an sich dat niet werkt dat ons parten speelt, maar het feit dat veel mensen lijken te denken dat democratie omvat "de anderen hebben gestemd deze leiders, maar ik niet, dus ik trek me geen zak ervan aan".
De grootste bewijzen voor hoe verknipt sommige mensen wel zijn zitten in deze en andere topics op het forum. "Waarom zou ik een mondmasker dragen als ik mijn kind van school haal", "het is niet mijn regering", "ik doe mijn goesting, wat gaan ze doen, mij een boete geven", "dan ga ik wel 100km verderop winkelen, das ook essentieel voor mij", en de mooiste: "waarom zou ik mij iets moeten aantrekken van andermans gezondheid".
Neem dat allemaal samen, en je hebt het bewijs dat sommige mensen gewoon niet functioneren in een maatschappij waarin je ook verantwoordelijkheden hebt tov andere leden van die maatschappij. En zolang je dat soort volk hebt, ben je idd als maatschappij bij een gezondheidscrisis beter met het aziatische model. "Niet meewerken aan algemene maatregelen? Dan helpen we u wel heel snel daarmee, voor het algemene goed!".