Ik ben bezig met een mancave te plaatsen achteraan in de tuin. Samen met de stroom wordt ook een UTP-kabl getrokken vanaf m'n telenet-modem in huis tot in "de cave".
Daar wil ik dan eigenlijk naast een aantal vaste internetaansluitingen (via een hub) ook graag een wifi-signaal heben zodat tablet en GSM ook online kunnen.
Nu heb ik hier een BBOX3 op overshot liggen en vraag ik me af of ik die daarvoor kan gebruiken, dus als een soort van accespoint en hub.
Is dat technisch mogelijk zonder al te ingewikkelde ingrepen, want zoveel ken ik er nu ook niet van?
Als bovenstaand scenario niet kan, waat adviseren jullie dan dat ik aankoop?
Alvast bedankt en groeten.
K.
BBOX3 in overschot en access point nodig
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
huiver.... zorg dat je een switch gebruikt ipv een hubpersuader666 schreef:(via een hub)

Ik zou ook geen bb3 gaan gebruiken maar gewoon materiaal dat ervoor dient.
wil je gewoon iets niet duur en simpel, haal dan bv een mikrotik hap in huis: https://www.dectdirect.nl/nl/hap-ac2-ho ... evice.html
-
- Starter
Tja , ken er dus niet veel van héSplitter schreef:huiver.... zorg dat je een switch gebruikt ipv een hubpersuader666 schreef:(via een hub)![]()

Bedankt voor de link, is inderdaad niet zoveel € en als ik goed lees heb ik dan wifi en 4 aansluiting voor netwerkkabel.
Da's zeker voldoende.
En da's gewoon de UTP daar in pluggen en hopsa klaar?
- Splitter
- Elite Poster
je kan als je er helemaal niets van kent de utp van de telenet modem inpluggen in poort 2, en poort 3 tot 5 zijn dan gewoon bruikbaar.
er zal ook al een wifi netwerk zijn.
indien je poort 1 gaat gebruiken, in de standaardconfiguratie, zal je eigenlijk een 2de netwerk aan het maken zijn.
als je er wat meer in verdiept (of rondvraagt hier wss) kan je ook de configuratie via een progamma (winbox) aanpassen zodat het een volledige switch is.
(en je de wifi naam en wachtwoorden kan aanpassen)
er zal ook al een wifi netwerk zijn.
indien je poort 1 gaat gebruiken, in de standaardconfiguratie, zal je eigenlijk een 2de netwerk aan het maken zijn.
als je er wat meer in verdiept (of rondvraagt hier wss) kan je ook de configuratie via een progamma (winbox) aanpassen zodat het een volledige switch is.
(en je de wifi naam en wachtwoorden kan aanpassen)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Waarom geld geven voor iets wat je gratis kan krijgenpersuader666 schreef:Samen met de stroom wordt ook een UTP-kabl getrokken vanaf m'n telenet-modem in huis tot in "de cave".
Daar wil ik dan eigenlijk naast een aantal vaste internetaansluitingen (via een hub) ook graag een wifi-signaal heben zodat tablet en GSM ook online kunnen.

- Ga naar een Telenet winkel, en haal er het Telenet WiFi access point. Het eerste exemplaar krijg je "gratis" (in bruikleen), de volgende moet je huren ...
- Verbind de UTP kabel in je 'cave' met de blauwe poort van het WiFi access point.
- Wacht nu rustig af tot alles ingesteld is (plug and pray).
Je kan, naast de WiFi, nog 4 extra bedrade toestellen aansluiten.
En als je er een digibox op aansluit, kan je de opnames van de digicorder in huis, ook in je mancave bekijken.
Neen dus.persuader666 schreef:En da's gewoon de UTP daar in pluggen en hopsa klaar?
Als je een eigen WiFi access point koopt, moet je alles nog zelf instellen!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Krijgen is misleidend, je mag het Telenet-access point gebruiken zolang je Telenet-klant bent en strikte gebruiksvoorwaarden respecteert, maar Telenet blijft eigenaar van het toestel.philippe_d schreef:Waarom geld geven voor iets wat je gratis kan krijgen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Kan zijn dat ik het mis heb maar winbox is toch de tool voor mikrotik devices enkel en vziw deelt telenet toch geen RB's uit?Splitter schreef: kan je ook de configuratie via een progamma (winbox) aanpassen zodat het een volledige switch is.
Nuja voor de prijs zijn ze wel goed maar inderdaad niet voor mensen zonder kennis van zaken.
- Splitter
- Elite Poster
klopt.... ik heb het dan ook over de hap van mikrotik, waarnaar ik gelinkt had....GuntherDW schreef: Kan zijn dat ik het mis heb maar winbox is toch de tool voor mikrotik devices enkel en vziw deelt telenet toch geen RB's uit?
maar what philippe zegt klopt wel idd, als je telenet klant bent kan je misschien beter gewoon zo een ding van hen aanvragen,
moet je helemaal niets configuratie doen.
-
- Starter
Dank aan ieder. Ik ga in eerste instantie voor het Telenetverhaal, ben niet echt van plan daar de eerste jaren weg te gaan.