Dizzy schreef:boulder schreef:Zoals iemand die als men hem naar zijn mening vraagt huwelijkse trouw belangrijk vindt, maar er ondertussen wel 3 maitresses op nahoudt, en in het weekend naar de meisjes van plezier gaat, zeker? De stem die iemand uitbrengt is wat telt, de rest is blabla.
Neen, dat is boem boem
Ik zou de mensen die trouw belangrijk vinden maar toch op een ander gaan niet willen tellen. Dit kan ook oprecht hun mening zijn maar, zoals velen, vinden ze het belangrijk dat een ander het toepast
Dat is toch krak hetzelfde met iemand die zegt dat er niets aan de staatsstructuur moet veranderen, maar dan doodleuk N-VA of VB stemt.
Dizzy schreef:Als mensen de neiging hebben om maatschappelijk wenselijke antwoorden te geven dan is het feit dat zowel Walen als Vlamingen DEZELFDE dingen maatschappelijk wenselijk achten een perfect teken van mijn punt.
Neen, dat wil zeggen dat de maatschappelijk gewenste antwoorden (zij die gedicteerd worden door een kleine linkse groep, die de media beheerst) aan beide kanten van de taalgrens links is.
Dizzy schreef:Neen, als men zaken wil oververeenvoudigen (zwart/wit denken) dan zitten "meerdere factoren" vervelend in de weg.
Ik heb niets versimpeld, ik zeg alleen dat mensen van alles kunnen beweren te willen of te bedoelen, maar dat het enige dat telt het verkiezingsresultaat is.
Democratie werkt niet op basis van enquêtes, maar op basis van verkiezingsresultaten.
Dizzy schreef:En die politieke tegenstanders zijn ook enkel links? Hij heeft bvb de dolk in de rug gekregen van BDW, ook een linkse zeker. Hij is buiten gesmeten bij OVLD. Zelfs in zijn eigen partijtje had hij al snel ruzie.
Van PVDA heb ik daar nog niet veel kritiek op gezien.
Open VLD daar lag hij buiten omdat hij bleef de partijlijn volgen (migrantenstemrecht), terwijl Verafstoot zijn eigen standpunten waar ze mee naar de kiezer gegaan zijn, verloochende.
Dat is voor veel mensen een keerpunt geweest, waarna ze geen VLD meer gestemd hebben.
Bij N-VA moest BDW kiezen tussen het kartel met CD&V behouden en Dedecker opofferen, of Dedecker laten zitten, maar het kartel kwijtraken.
Hij koos voor dat eerste, maar heeft zich nadien geëxcuseerd, en Dedecker is nu als onafhankelijke verkozen op een N-VA lijst.
Dat weet je toch allemaal?
Waarom vertel je dan die nonsens?
Dizzy schreef:De man is een ruziemaker die zelfs de zee sneller kan splitsen dan Moses.
Hij is gewoon consequent gebleven.
Dat woordje populist wordt zo vaak gebruikt dat het geen enkele betekenis meer heeft.
Dizzy schreef:Waar zeg ik dat verkiezingen of de uitslag niet belangrijk zijn? Ik zeg dat mensen een degelijk beleid wensen, Waal of Vlaming. Wat ik ook zeg dat mensen veel en diverse redenen kunnen hebben om op een partij te stemmen.
Welk beleid mensen willen, blijkt uit de verkiezingsuitslag, al de rest zijn pogingen om een ongewenste verkiezingsuitslag af te doen als niet belangrijk.
Dizzy schreef:Ik kom met een onderzoeksproject af dat een samenwerking van 5 universiteiten is, jij noemt dat nep, tja.
Draai en keer zoveel je wilt, dat onderzoek gaat alleen over intenties, verkiezingsuitslag gaat over hoe mensen werkelijk stemmen.
Als uit marktonderzoek blijkt dat 70% een auto op aardgas wil kopen, maar de verkoop geraakt niet van de grond, wat is jouw onderzoek dan waard?
Dan mogen er nog 100 universiteiten en ronkende namen achterstaan, het blijft waardeloos, want het komt niet overeen met de werkelijkheid van de acties die mensen nemen.
"Put your money where your mouth is!"
Dizzy schreef:Je blijft de fout maken door het onderzoek te linken aan de verkiezingsuitslag terwijl het daar niets mee te maken heeft.
Dat is geen fout, het gaat over logica.
Het interesseert mij geen zier wat mensen beweren te geloven, als ze in het stemhokje iets anders doen.
Dizzy schreef:Mocht men het einde van België echt zo massaal wensen dan had NVA het thema nooit in de frigo gestoken, dan was er vaker de vraag naar een referendum, dan was er makkelijk in elke partij een meerderheid (zelfs 50+1) voor te vinden, helaas pindakaas.
Dat zijn allemaal veronderstellingen die jij maakt.
Ik kijk naar de verkiezingsuitslag, dat is het enige dat telt in een democratie, en trouwens, als ze zo bang zijn dat België gaat splitsen, waarom stemmen ze dan VB?
Dizzy schreef:Ik ben blij dat je wel toegeeft dat nieuwkomers niet allemaal zo links zijn, daar komen we perfect overeen.
Ik heb dat al jaren geleden geschreven, niets 'toegeven' aan dus.
Dizzy schreef:Ik denk gewoon dat ook Walen en Vlamingen diverser in meningen zijn dan louter per regio bepaald.
Dat zal wel, maar toch vind je nauwelijks Franstaligen die de Vlaamse media volgen.
Dizzy schreef:IDe uitslag van de verkiezingen verdeelt enkel kaarten aan politici.
En dat is het enige dat telt in een representatieve democratie.
Al de rest is praat voor de vaak.
Dizzy schreef:Geen enkele partij krijgt alle kaarten.
Klopt, maar toch komen VB en N-VA samen steeds dichter bij de helft + 1.
Dizzy schreef:Ik heb niets tegen rijke mensen, ik ben er zelf eentje als ik me vergelijk met 90% van de wereldbevolking.
Dat was ook het punt niet. Het punt was dat alle partijen mensen tegen elkaar opzetten, ook PVDA, ook Groen.
Dizzy schreef:De splitsingslogica kan je perfect blijven doortrekken, dat is geen demagogie.
Opnieuw baseer ik mij op de realiteit en geen wacko redeneringen.
Na de splitsing van Tjechowslovakije is Tjechië niet opnieuw gesplitst.
Tot zover het verhaaltje van "we gaan blijven splitsen".
Dizzy schreef:Ik lees wel degelijk buitenlandse en zeker ook Waalse kranten
Er zijn altijd uitzonderingen.
Ik luister in mijn auto naar radio die ik opneem : afwisselend 1 uur BBC World Service, 1 uur France Inter, 1 uur WDR 5, 1 uur Radio Nacional de España, en 1 uur Antena 1 (Portugal).
Maar ik ben dan ook iemand die in talen geïnteresseerd is.
Het gaat over wat de grote meerderheid doet, niet een paar mensen.
En ook boeken lees ik vaak in die talen, op dit moment ben ik bezig met "El juego del ángel" (Carlos Ruís-Zafón).
Maar omgekeerd ken ik geen Franstaligen die dat doen.
Dizzy schreef:Veel Limburgers lezen HBVL, een reden om afscheid van hen te nemen vind ik dat echter niet.
Waarmee je mijn gelijk bewijst, dat men niet eindeloos wil splitsen.
Ik moet nog de eerste Limburger zien die Limburg onafhankelijk wil.
Dizzy schreef:In W-Vlaanderen houdt men vast aan een buitenaardse taal die zelfs met ondertiteling (Sorry Gerry Callewaert) moeilijk kan begrijpen.
Tja, geen respect voor de eigen taal is typisch aan belgicistische Vlamingen...
Dizzy schreef:Is dat nog Vlaams? Trouwens, Antwerpen behoorde niet tot Vlaanderen
Dat is nog zo'n demagogisch nepargument.
Elke Staat heeft zijn gebied zijn evolueren in de loop der tijden.
Met jouw redenering kun je geen enkel land nog "écht" noemen.
Dizzy schreef:Het schoonste voorbeeld is dat de Vlaming nog niet eens in staat is zijn eigen vlag te herkennen. Geef ze een geel vlak met een zwarte vlek en ze zijn ermee weg
Een linkse Vlaming herken je aan zijn zelfhaat tov het eigen volk, de eigen taal, de eigen identiteit.
Jij past perfect in dat plaatje.
Dizzy schreef:Uiteraard leven we naast elkaar
Dan moet je niet van samenlevingsproblemen spreken.
Als elk zijn eigen media heeft, en alleen zijn stuk van het land ziet, dan leeft men naast elkaar.
Dizzy schreef:Ik wou ook dat ik veel Vlaamse muziekgroepen niet kende maar helaas. Bazar dat komt bvb mijn oren uit. Van VTM krijg ik de kriebels. Blijkbaar mag dat niet in Vlaanderen. Wel, veel Vlamingen bedanken daarvoor en daarom zal het idee nooit iets worden. Het is niet iets dat mensen bij elkaar brengt maar het zet mensen tegen elkaar op.
Nog eens, zelfhaat is typisch voor linkse Vlamingen.
Alles is beter in het buitenland.
Dan ga je naar de Azoren en zie je dat men daar volksdansen heeft.
Dan hoor je mensen vertellen hoe autentiek dat wel was, maar in eigen land zouden ze daarop neerkijken.
Ik houd van meerdere talen, het verschil is dat ik de eigen taal en cultuur niet minacht...