Ja maar hoeveel leerlingen zitten er on de radar die ze niet weten omdat ze geen symptomen hebben dat is het probleem waar ze niet aan denken.CCatalyst schreef:Ze doen dat, en het CLB publiceert cijfers van positieve gevallen, maar zegt er niet bij hoeveel testen ze in totaal gedaan hebben, waardoor je er eigenlijk niets aan hebt. Ze zeggen bv dat 0,14% van de leerlingen positief getest heeft, maar dat percentage is dan wel tov de ganse leerlingpopulatie berekend, inclusief de leerlingen die niet getest zijn. Dus ja, 0,14% van de leerlingen heeft positief getest, maar hoeveel leerlingen het virus hebben dat weten we daarmee gewoon niet, enkel dat het er minstens 0,14% zijn.Data technicus schreef:Ze moeten nu gewoon eens proef gewijs in een groot aantal scholen een deel leerlingen testen en kijken hoeveel besmettingen er in school zijn en zo kan de groei gestopt worden want volgens mij gaat het virus in de scholen rond waardoor het dan thuis overgedragen wordt op de volwassen.
We weten dat scholen sluiten en in quarantaine gaan omwille van uitbraken, maar het departement wil geen cijfers publiceren inzake hoeveel scholen dat zijn, je moet het van de media krijgen. Het CLB geeft enkel dit: 1 op 100 leerlingen zit in quarantaine, ofwel 11250 leerlingen. Dat is al 3 keer meer dan twee weken geleden.
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
- Data technicus
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Klopt, het CLB vermeldt ook niet hoe ze leerlingen selecteren om te testen. Is het random, gewoon klas per klas (vermoedelijk dit want dat is hoe het CLB anders werkt), obv symptomen, etc.Data technicus schreef: Ja maar hoeveel leerlingen zitten er on de radar die ze niet weten omdat ze geen symptomen hebben dat is het probleem waar ze niet aan denken.
Om nog niet te beginnen over de leerachterstand die nu enkel maar verder toeneemt voor de leerlingen die in quarantaine moeten.heist_175 schreef:De economie laten slabakken, zoals nu, kost op termijn ook een godsvermogen.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200930_97913514CCatalyst schreef:Om nog niet te beginnen over de leerachterstand die nu enkel maar verder toeneemt voor de leerlingen die in quarantaine moeten.heist_175 schreef:De economie laten slabakken, zoals nu, kost op termijn ook een godsvermogen.
De aantallen doen wel schrikken, maar qua % valt dat reuze mee.
Dus (nipt) minder dan 1%.Tussen 14 en 27 september raakten 1.620 leerlingen besmet, blijkt uit cijfers van de Centra voor Leerlingenbegeleiding (CLB’s), die instaan voor het contactonderzoek op scholen. Daarnaast moesten 11.259 leerlingen de voorbije twee weken in quarantaine.
En het remediëren van 11K leerlingen die 2 weken thuis zaten is gemakkelijker dan het 100voudige aantal leerlingen die 2 maanden thuis zitten.
-
- Elite Poster
Dat het een verdriedubbeling is in twee weken tijd ook. Doe dat nog eens over en het zijn er volgende week al 30.000, en wanneer de herfstvakantie begint en men naar Spanje trekt voor wat zon zit 10% al thuis.heist_175 schreef: De aantallen doen wel schrikken, maar qua % valt dat reuze mee.
En het zou wel eens kunnen, selectie van de laatste 24 uur:
https://www.hln.be/in-de-buurt/kortrijk ... ~ab979520/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/05 ... mettingen/
https://www.hln.be/in-de-buurt/mechelen ... ~ae503c32/
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... a19d29205/
...
Gelukkig maar dat het CLB slechts om de 14 dagen een update geeft.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 okt 2020, 20:24, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
Dat cumuleert niet hé , na 2 weken mogen die 11K uit quarantaine.
Uw suggestie is overigens dat de stijging van besmette leerlingen of leerlingen in quarantaine sneller gaat dan bij de rest van de bevolking. We zullen het zien eens het CLB nieuwe cijfers bekendmaakt.
Uw suggestie is overigens dat de stijging van besmette leerlingen of leerlingen in quarantaine sneller gaat dan bij de rest van de bevolking. We zullen het zien eens het CLB nieuwe cijfers bekendmaakt.
-
- Elite Poster
Maar gezien het aantal gevallen exponentieel gaat, is er ook een kans dat het sneller zal gaan dan x3.heist_175 schreef:Dat cumuleert niet hé , na 2 weken mogen die 11K uit quarantaine.
En dat allemaal omdat we niet willen dat kinderen een mondmasker dragen. Tegen de wetenschap in.
Neen, de x3 betreft qurantaine, en kan je niet vergelijken met aantal besmettingen. Dat zijn twee totaal verschillende zaken. Er is afaik geen telling van volwassenen in quarantaine.heist_175 schreef:Uw suggestie is overigens dat de stijging van besmette leerlingen of leerlingen in quarantaine sneller gaat dan bij de rest van de bevolking.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Laat ik nu net met 2 snotters van 't einde van het jaar in huis zitten.
De ene is nu 11 (net), de andere is 13 (sinds december 2019).
er wordt dus gepleit om een harde leeftijdsgrens van 12 te nemen.
Dan moest mijn oudste vorig jaar als enige in haar klas geen mondmasker dragen...
Ik ben kritisch tegen vele regels, maar deze regel kan ik wel goed volgen.
De ene is nu 11 (net), de andere is 13 (sinds december 2019).
er wordt dus gepleit om een harde leeftijdsgrens van 12 te nemen.
Dan moest mijn oudste vorig jaar als enige in haar klas geen mondmasker dragen...
Ik ben kritisch tegen vele regels, maar deze regel kan ik wel goed volgen.
-
- Elite Poster
? Ik pleit voor dezelfde leeftijdsgrens als de leerplicht, de leeftijd waarop de sociale contacten buiten het gezin sterk toenemen. Oud genoeg voor school = oud genoeg voor mondmasker.cadsite schreef: er wordt dus gepleit om een harde leeftijdsgrens van 12 te nemen.
Vergeet niet dat, in de huidige regels, als zij de bus van het openbaar vervoer neemt samen met klasgenoten, zij als enige geen mondmasker moet dragen. En wanneer ze in de klas komen moet het dan aan, omdat ze dan plots veel besmettelijker zou kunnen zijn dan in de bus? Vind je dat goed?cadsite schreef:Ik ben kritisch tegen vele regels, maar deze regel kan ik wel goed volgen.
- heist_175
- Elite Poster
Het staat op de VRT, dus is het links geneuzel .
Corona is fake en ik ga er toch niet aan dood .
>>> Ondertussen in de echte wereld
Besmettingen
Ziekenhuis + ICU
Overlijdens
Waar zijn de sceptici nu?
Franstalige artsen die het allemaal zo erg niet vonden, heel Franstalig België - toch een lagere bevolkingsdichtheid - kleurt 50tinten rood.
En Lieven Annemans, die geen stijging zag ("ziende blind" heet dat dan).
Misschien kunnen BDW en het VB weer beginnen lullen over 2 democratiën
Ahja, en de scholen blijven in code geel werken.
Terwijl er UB'ers zijn die pleiten om scholen toe te doen, in tegenstelling tot wat de cijfers siggereren (zekerheden zijn er niet),
houd Ben Weyts, naar goede incompetente gewoonte, alle scholen in code geel. Terwijl het ganse land ondertussen in de realiteit al code rood is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik heb medelijden met zij die een hele dag mondmaskers moeten dragen.
Het gaat dan o.a. om toxische levels CO2:
Rond 08:00 zien we de PPM boven de 7000 gaan, vanaf 1000 is de luchtkwaliteit slecht te noemen!
En ondertussen blijven de fact checkers op Facebook maar volhouden dat er geen enkel risico is.
Rond 08:00 zien we de PPM boven de 7000 gaan, vanaf 1000 is de luchtkwaliteit slecht te noemen!
En ondertussen blijven de fact checkers op Facebook maar volhouden dat er geen enkel risico is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
5728 bevestigde besmettingen erbij in België.
Nu mag de cijfermachine aan de slag om deze te verdelen...
En ons een "lager" gemiddeld cijfer voorhouden, in uitgesteld relais. Uiteraard.
Nu mag de cijfermachine aan de slag om deze te verdelen...
En ons een "lager" gemiddeld cijfer voorhouden, in uitgesteld relais. Uiteraard.
- heist_175
- Elite Poster
In de eerste minuten is ie al onzin aan het verkondigen.ub4b schreef:Ik heb medelijden met zij die een hele dag mondmaskers moeten dragen.
Hij confronteert een verdedigbare maatregel (mondmaskers dragen) tegenover een realiteit waarin sommigen die richtlijn niet volgen (max 4u dragen). Daar hebben we een spreekwoord voor "spijkers op laag water".
Het zal van uw bubbel op facebook afhangen zeker?
Er is al meermaals gewezen, oa door huisartsenverenigingen, dat mondmaskers ook kwaad kunnen doen als je ze niet regelmatig ververst.
Ik neem elke dag een "vers" mondmasker en draag het overdag zelden (telewerk enkel als ik de kinderen ga halen), mijn vrouw draagt het uren per week en gebruikt op een doorsnee schooldag 2-3 maskers.
Maar medelijden met de mondmaskerdragers heb ik ook: supermarktpersoneel, leerkrachten, ...
Laatst gewijzigd door heist_175 09 okt 2020, 08:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
En dit is echt een goede wetenschappelijke studie...
Jongen heeft het 1 seconde op "oh it's itchy! i can't breath!".
Dan gaan ze meten, je moet zijn borstkas eens zien op en neer bewegen om zo hard mogelijk te ademen.
Honderden miljoenen mensen dragen al maanden dagelijks mondmaskers, volgens deze "studie" zou je nog amper kunnen functioneren van de bijwerkingen.
Wordt ook weer gedeeld door een anti-vaccer page... Nog een beetje verder en we kunnen de alu hoedjes weer boven halen.
Jongen heeft het 1 seconde op "oh it's itchy! i can't breath!".
Dan gaan ze meten, je moet zijn borstkas eens zien op en neer bewegen om zo hard mogelijk te ademen.
Honderden miljoenen mensen dragen al maanden dagelijks mondmaskers, volgens deze "studie" zou je nog amper kunnen functioneren van de bijwerkingen.
Wordt ook weer gedeeld door een anti-vaccer page... Nog een beetje verder en we kunnen de alu hoedjes weer boven halen.
- heist_175
- Elite Poster
Of hoe de horeca, waar niemand ooit echt de maatregelen in realiteit om heeft gezet, (mee) het eigen graf gegraven heeft.honda4life schreef:Het tegenwerken van alle maatrelen die kunnen helpen (hoe vreemd ze soms ook klinken) zorgt er net voor dat het nog véél langer zal duren / zwaarder worden.
De personen die het het meeste beu zijn, beseffen niet dat zij de drijvende motor zijn en het net extra in leven houden.
Digitale privacy in tijden van Facebook, smartphones etc. is een veel grotere illusie dan een Corona app!
En maar stoer doen op café en zoveel mogelijk volk in een café/restaurant proppen en nu zijn die zaken als eerste opnieuw (zwaar) getroffen.
Het is als de boeren die klagen over de lage grondwaterstand, maar tegelijk een paar duizend kuub per jaar oppompen.
Het is makkelijk om af te geven op Cathy Berx, die overigens geen van haar maatregelen heeft moeten opgeven na de verschillende rechtszaken, maar zij kreeg de cijfers in Antwerpen wel terug naar beneden. In Brussel en veel Franstalige artsen deden het allemaal af als overdreven, en nu zitten ze daar wel met de gebakken peren.
De Antwerpen-lockdown toont aan dat je in een context van stijgende cijfers en zonder algemene lockdown toch de cijfers naar beneden kan krijgen.
Waarom gaan er nog mensen naar Brussel, waarom is telewerk niet opnieuw terug volledig verplicht?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Goede vraag inderdaad. Gisteren daagde bus niet op waardoor volgende zo vol zat als een sardienenblik, op de metro hetzelfde.heist_175 schreef:Waarom gaan er nog mensen naar Brussel, waarom is telewerk niet opnieuw terug volledig verplicht?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
Er is en blijft nu eenmaal weerstand daartegen, dat zien wij ook in onze sector. En voor de duidelijkheid: dan heb ik het niet over sectoren waar telewerk niet kan. Ik heb het over sectoren waar telewerk wel kan.heist_175 schreef: Waarom gaan er nog mensen naar Brussel, waarom is telewerk niet opnieuw terug volledig verplicht?
Bazen, veelal van het authoritaire/controlerende type, die er gewoon niet van willen horen. Vaak omdat ze zich in het verleden, pre-corona, hier sterk tegen uitgesproken hebben als in "bij ons gaat dat niet - punt", en geen gezichtsverlies willen lijden als zou blijken dat het toch gaat. Emoties he. Die bazen zijn ook de mensen die niet alleen mede verantwoordelijk zijn voor de stijging van de cijfers, maar ook voor onze files en de vervuiling + het aantal premature sterfgevallen door die vervuiling + het aantal extra Coronadoden dat vervuiling met zich mebrengt. Mogen we dan spreken van criminelen?
Maar het is niet alleen dat: een Minister van Gezondheid die op de persconferentie afkomt met zaken als dat de werkvloer niet onveilig is en cafes wel onveilig zijn (ok, niet in die woorden, kwam er wel op neer), toont aan dat er geen politieke wil is daarvoor. Ondanks dat hij dan de volgende dag moest toegeven dat hij geen enkel bewijs voor die uitspraken had. Waarna Sciensano zei dat er meer gevallen naar de werkvloer te traceren waren dan op cafe (wat ook weer niet alles zegt, maar goed). Waarna De Tijd een artikel publiceerde over hoe in vele kantoren slechte ventilering COVID-positieve druppeltjes transporteert naar mensen die de afstandsregels perfect respecteren.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 09 okt 2020, 10:58, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Er gaan dan ook veel meer mensen werken dan er op café gaan (gelukkig ). Ze proberen gewoon chirurgisch in te grijpen om toch een beetje impact te hebben. Maar wees maar zeker dat, wanneer de cijfers niet dalen, er met de grovere borstel zal doorgegaan worden.
-
- Elite Poster
Hij geeft in het parlement gisteren de waarheid gezegd: ze moesten "iets" doen en cafés zijn gewoon de gemakkelijkste slachtoffers omdat ze zwak staan en het tot weinig protest leidt (wat in casu ook lijkt te kloppen). De publieke druk voor strengere maatregelen is zo weer voor even de kop ingedrukt.woutervh schreef:Er gaan dan ook veel meer mensen werken dan er op café gaan (gelukkig ). Ze proberen gewoon chirurgisch in te grijpen om toch een beetje impact te hebben. Maar wees maar zeker dat, wanneer de cijfers niet dalen, er met de grovere borstel zal doorgegaan worden.
Als de cijfers blijven stijgen - en die kans is er - kan men dan straks andere zaken beginnen sluiten met (hopelijk) wat meer draagvlak obv "we hebben het geprobeerd met enkel cafes maar jammer genoeg is het niet gelukt en moeten we meer doen".
De Minister van Gezondheid sloot gisteren niet uit dat de scholen/universiteiten er gaan bijzitten. Merkwaardig genoeg ontweek ook Ben Weyts tijdens een interview op VTM plots weer de vraag of hij nog steeds garandeert dat de scholen zullen openblijven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik pleit voor corona boetes. Veel is niet genoeg. Ik wil de miljoenen zien binnen stromen in de staatskas. De echte criminaliteit moet maar even een rustpauze inlassen. En de binnen geharkte miljoenen moeten gespendeerd worden aan allerlei nutteloze projecten, sectoren, personen zoals daar zijn de horeca, de nieuw opgerichte of nog op te richten commissies, consumptie cheques, de coronamagistraten, extra toeslag voor kinderen, contacttracers, medische professionals, tegemoetkoming in de electriciteitsfactuur,...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Dat de CO2 toxische concentraties in no time bereikt, is geen onzin voor mij.heist_175 schreef: In de eerste minuten is ie al onzin aan het verkondigen.
Hij confronteert een verdedigbare maatregel (mondmaskers dragen) tegenover een realiteit waarin sommigen die richtlijn niet volgen (max 4u dragen). Daar hebben we een spreekwoord voor "spijkers op laag water".
Hoeveel mensen gaan er longproblemen en andere problemen ontwikkelen door de mondmaskerplicht?
Ze kunnen dan nog wat meer gevallen mappen op covid om hun cijfers op te krikken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Het is wel onzin.
De lucht/volume in dat masker is niet voldoende om te ademen. Als je inademt, komt er misschien 5% van de lucht dat zich in jouw masker bevindt. Al de rest is verse lucht.
De lucht/volume in dat masker is niet voldoende om te ademen. Als je inademt, komt er misschien 5% van de lucht dat zich in jouw masker bevindt. Al de rest is verse lucht.
-
- Elite Poster
Het vreemde is dat zelfs waar telewerk al kon en waar een algemeen telewerkregime destijds was ingevoerd er nu ook terug meer op locatie wordt gewerkt terwijl dit dus niet noodzakelijk is. Het enige noodzakelijk dat ik gisteren gedaan heb was wat brieven afdrukken en eigenlijk had iemand anders dat ook perfect kunnen doen/behandelen.
Ik denk dat men ook niet wil dat teveel mensen het te gewoon beginnen worden om minder naar kantoor te komen.
Ik denk dat men ook niet wil dat teveel mensen het te gewoon beginnen worden om minder naar kantoor te komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
- Bedankt: 39 keer
idd in Oost-Azië zijn er miljoenen mensen met longproblemen en andere problemen door de mondmaskers die ze daar al jaren dragenub4b schreef:Dat de CO2 toxische concentraties in no time bereikt, is geen onzin voor mij.heist_175 schreef: In de eerste minuten is ie al onzin aan het verkondigen.
Hoeveel mensen gaan er longproblemen en andere problemen ontwikkelen door de mondmaskerplicht?
Ze kunnen dan nog wat meer gevallen mappen op covid om hun cijfers op te krikken.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
De gigantische luchtvervuiling in Azie zal er voor niks tussenzitten natuurlijk....?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Een filmpje "Going Herd", gepost door "Stichting Vaccinvrij". En dat moet neutraal zijn?ub4b schreef:Ik heb medelijden met zij die een hele dag mondmaskers moeten dragen.
Da's zoals de tabaksindustrie die gaat verkondigen hoeveel schadelijke stoffen er in de buitenlucht zitten...
Terwijl anderen in de rij staan om toiletpapier te hamsteren doen jullie hetzelfde voor aluminiumfolie?
-
- Elite Poster
Is de mainstream media neutraal?woutervh schreef: Een filmpje "Going Herd", gepost door "Stichting Vaccinvrij". En dat moet neutraal zijn?
Da's zoals de tabaksindustrie die gaat verkondigen hoeveel schadelijke stoffen er in de buitenlucht zitten...
Terwijl anderen in de rij staan om toiletpapier te hamsteren doen jullie hetzelfde voor aluminiumfolie?
De overheid en MSM die volhouden dat vaccins veilig zijn, en dat dat de enige oplossing voor corona is?
De overheid die via lobbywerk / influencers / campagnes enkel de voordelen van vaccins gaan promoten, en zo veel mogelijk zwijgt over mogelijke bijwerkingen, of deze net zoals Van Ranst downplayed?
Is dat allemaal neutraal?
- heist_175
- Elite Poster
Dat zegt meer over de media die jij consumeert, dan over de media zelf.ub4b schreef:De overheid en MSM die volhouden dat vaccins veilig zijn, en dat dat de enige oplossing voor corona is?
De overheid die via lobbywerk / influencers / campagnes enkel de voordelen van vaccins gaan promoten, en zo veel mogelijk zwijgt over mogelijke bijwerkingen, of deze net zoals Van Ranst downplayed?
In de reguliere media (DeStandaard, DeTijd) vind je wel degelijk woord en wederwoord, ook over vaccins en de farma-industrie (al kan je DeTijd niet verdenken van al te kritisch te zijn voor bedrijven).
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik denk dat hij dan ook enkel de kleuterscholen en lagere scholen bedoelt zoals ook in het verleden al eens gezegd is.CCatalyst schreef: De Minister van Gezondheid sloot gisteren niet uit dat de scholen/universiteiten er gaan bijzitten. Merkwaardig genoeg ontweek ook Ben Weyts tijdens een interview op VTM plots weer de vraag of hij nog steeds garandeert dat de scholen zullen openblijven.
Werkgevers die terug van het Telewerken afstappen of verminderen terwijl die perfect mogelijk is, hebben gewoon 0 vertrouwen in het personeel.
Meer is dat niet.
Er zullen bedrijven overblijven waar het een blijvertje is of het uitgebreid zal worden.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Persoonlijk vind ik dit een heel moeilijke om thuiswerk vol te houden.svermassen schreef:Werkgevers die terug van het Telewerken afstappen of verminderen terwijl die perfect mogelijk is, hebben gewoon 0 vertrouwen in het personeel.
Meer is dat niet.
Er zullen bedrijven overblijven waar het een blijvertje is of het uitgebreid zal worden.
Omdat er nog veel documentatie niet gedigitaliseerd is, een simpele controle ten velde vaak noodzakelijk is om verder te kunnen, ...
M'n collega's zijn niet m'n vrienden (maar zeker geen vijanden), maar toch mis ik het sociaal contact en de omgang.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Wij mochten vanaf halverwege mei vrijwillig terug naar kantoor. Resultaat: De ene helft kon niet rap genoeg terug op kantoor zijn. De andere helft heeft nu zeer lang thuisgewerkt. De afbouw is dus zeker niet alleen het gevolg van druk van de bazen.
Maar zoals ik in het begin van de coronacrisis reeds gezegd heb, de constante verstrengingen of het jojo'en zijn niet vol te houden.
Nu gaan dreigen met een 2de lockdown is totaal contraproductief en onwenselijk.
Vergelijk het met Zweden, die hebben nog niet verstrengd of verspoepeld, de mensen houden het daar wel vol, hebben geen 2de golf. Terwijl er(muv. mondkapjes) momenten waren dat zij strenger waren dan bij ons.
Ik heb die app net geinstalleerd om wat meer versoepelingen te kunnen krijgen. Als die er niet komen, kan ik die app net zo goed verwijderen.
Maar zoals ik in het begin van de coronacrisis reeds gezegd heb, de constante verstrengingen of het jojo'en zijn niet vol te houden.
Nu gaan dreigen met een 2de lockdown is totaal contraproductief en onwenselijk.
Vergelijk het met Zweden, die hebben nog niet verstrengd of verspoepeld, de mensen houden het daar wel vol, hebben geen 2de golf. Terwijl er(muv. mondkapjes) momenten waren dat zij strenger waren dan bij ons.
Ik heb die app net geinstalleerd om wat meer versoepelingen te kunnen krijgen. Als die er niet komen, kan ik die app net zo goed verwijderen.
-
- Elite Poster
Alsof de alternatieven neutraal, laat staan juist, zijnub4b schreef:Is de mainstream media neutraal?
De overheid en MSM die volhouden dat vaccins veilig zijn, en dat dat de enige oplossing voor corona is?
Wat is dan het alternatief voor een vaccin? Alles op bleekwater inzetten?
Vaccins worden uitvoerig getest en daarna pas als veilig beschouwd. Een vaccin kan, net als elk geneesmiddel, bijwerkingen hebben maar deze staan in de bijsluiter en zijn meestal enkel op een beperkte groep mogelijk van toepassing. Voor de meeste mensen is het vaccin dus veilig en de beste manier om het virus te bestrijden.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik bedoel natuurlijk geen 100% thuiswerk, dat zou ik ook niet willen.honda4life schreef:Persoonlijk vind ik dit een heel moeilijke om thuiswerk vol te houden.
Omdat er nog veel documentatie niet gedigitaliseerd is, een simpele controle ten velde vaak noodzakelijk is om verder te kunnen, ...
M'n collega's zijn niet m'n vrienden (maar zeker geen vijanden), maar toch mis ik het sociaal contact en de omgang.
Er zijn bedrijven die dit moesten invoeren daar alles anders plat gaat.
De combi vind ik nog altijd het beste.
Voor de corona werkte ik 2 dagen van thuis uit.
Als IT-er kan je dan effe zeggen, geen gezaag aan mijne bureau
Langs de andere kant, nu is iedereen het gewoon en zagen ze aan den telefoon
Maar serieus, de meeste collega's bij ons geven wel aan dat full-time thuiswerken geen optie is.
Wel zou een flexibelere combinatie beter zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Maar die bazen waren toch verplicht om het wel te doen tijdens de lockdown?CCatalyst schreef:Bazen, veelal van het authoritaire/controlerende type, die er gewoon niet van willen horen. Vaak omdat ze zich in het verleden, pre-corona, hier sterk tegen uitgesproken hebben als in "bij ons gaat dat niet - punt", en geen gezichtsverlies willen lijden als zou blijken dat het toch gaat.
Of hebben ze daar gewoon de wet overtreden?
Zoals gisteren in de Afspraak vermeld:CCatalyst schreef:Hij geeft in het parlement gisteren de waarheid gezegd: ze moesten "iets" doen en cafés zijn gewoon de gemakkelijkste slachtoffers omdat ze zwak staan en het tot weinig protest leidt (wat in casu ook lijkt te kloppen). De publieke druk voor strengere maatregelen is zo weer voor even de kop ingedrukt.woutervh schreef:Er gaan dan ook veel meer mensen werken dan er op café gaan (gelukkig ). Ze proberen gewoon chirurgisch in te grijpen om toch een beetje impact te hebben. Maar wees maar zeker dat, wanneer de cijfers niet dalen, er met de grovere borstel zal doorgegaan worden.
Als de cijfers blijven stijgen - en die kans is er - kan men dan straks andere zaken beginnen sluiten met (hopelijk) wat meer draagvlak obv "we hebben het geprobeerd met enkel cafes maar jammer genoeg is het niet gelukt en moeten we meer doen".
Er zijn geen sluitende bewijzen dat cafes sluiten werkt, maar "bewijzen zijn voor de meetkunde", hier werken we via kansberekening .
En er zijn genoeg indicaties dat cafes sluiten beter is dan cafes niet sluiten.
Diezelfde risico analyse toont ook aan dat niks doen onhoudbaar is, en een volledige lockdown ook niet.
Dan moet je ergens ingrijpen, en dat is dan per definitie in de vrijetijdsbesteding omdat dat het minste zeer doet.
Maarten Boudry heeft daar heel heldere uitleg over gegeven.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Waarom zou ik me in hemelsnaam laten vaccineren met een middel dat gerushed wordt ?
Loop ik als gezonde 40ger dan zoveel kans dat ik ernstig ziek wordt ? Ik dacht het niet, dus voor mij geen spuit deze keer.
Loop ik als gezonde 40ger dan zoveel kans dat ik ernstig ziek wordt ? Ik dacht het niet, dus voor mij geen spuit deze keer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Yep, een vaccin ontwikkelen is vaak een kwestie van jaren. Maar soms werken we in België aan lichtsnelheid. Er werd jaren geleden namelijk een bank verkocht op een weekend tijd. Als het écht moet...iceke schreef:Waarom zou ik me in hemelsnaam laten vaccineren met een middel dat gerushed wordt ?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP