Mijn gsm is nog een oude Nokia baksteen, ik wil daarbij blijven.
Ik heb thuis een smartphone voor Whatsapp enz. Die wil ik nu ook voor Itsme gebruiken.
Die smartphone is een Moto G5plus. Hij is geroot geweest, maar dat mocht blijkbaar niet voor Itsme.
Ik heb de originele, laatste firmware er terug op gezet en ook de bootloader gerelocked. USB foutopsporing staat uit.
Een simkaartje ingestoken want Itsme zegt dat ze daar informatie afhalen.
Itsme werkt niet:
Eerst probeerde ik met opgave van mijn echt gsm-nummer (van de Nokia) in de app en op de pc.
Dat werkte niet.
Daarna met het nummer van de simkaart in de Moto G5plus, dat werkt evengoed niet.
Vraagje: kan het werken met het nummer van de Nokia ?
Moet de simkaart in de MotoG5plus over belkrediet beschikken ? Ik denk het niet. Ik kan er oproepen mee ontvangen, dat werkt.
Itsme op 2de gsm
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Op de smartphone gaat alles goed. Ik krijg de melding dat ik een account via de pc moet aanmaken.
Daar moet ik hetzelfde gsmnr ingeven en mijn email-adres.
Ik denk dat er vervolgens een connectie met de gsm opgebouwd wordt.
Enfin, op de pc krijg ik terugmelding:
Daar moet ik hetzelfde gsmnr ingeven en mijn email-adres.
Ik denk dat er vervolgens een connectie met de gsm opgebouwd wordt.
Enfin, op de pc krijg ik terugmelding:
Er ging iets mis tijdens het afhandelen van de aanvraag.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Voor zover ik begrepen heb is Itsme gekoppeld aan zowel sim als aan EMEI nummer van gsm. Kaartje na activatie in andere gsm stoppen kan dus niet. Als je bij een grote bank zit kan je Itsme activeren met behulp van de bank app.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb geprobeerd met KBC mobile, dat is gelukt.
Met het gsmnummer uit mijn oude Nokia. Het nummer heeft dus geen belang, ze gebruiken het alleen maar om een sms te sturen.
Via een bank-app moet je op de pc geen Itsme-account aanmaken. De bank geeft de nodige data door.
Dat is veel eenvoudiger.
Probleem opgelost. Bedankt.
Met het gsmnummer uit mijn oude Nokia. Het nummer heeft dus geen belang, ze gebruiken het alleen maar om een sms te sturen.
Via een bank-app moet je op de pc geen Itsme-account aanmaken. De bank geeft de nodige data door.
Dat is veel eenvoudiger.
Probleem opgelost. Bedankt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ai, dan ga ik ook tegen die miserie aanlopen... Ik ben bewindvoerder van mijn grootmoeder, dus een 2e Itsme account is wel zo handig want haar ID kaart wordt verplicht bijgehouden in het WZC... Waarom het allemaal zo moeilijk maken.
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
@Slafes: heb je Itsme echt nodig voor hetgeen je wil doen? Ik weet dat Doccle eentje is die enkel maar de fysieke kaart OF Itsme toelaat om in te loggen, maar bij al de rest ben ik er ook altijd gekomen met de eID inlog optie "Aanmelden met beveiligingscode via mobiele app".
Dit zijn het soort van opties dat je meestal krijgt (dit zijn ze allemaal denk ik zelfs):
En daar is die "Aanmelden met beveiligingscode via mobiele app" er dus een van. Die kan je niet meteen gebruiken die optie maar je kan digitale sleutels van de overheid hier beheren: https://iamapps.belgium.be/
1e stap: Log daar de eerste keer in met de eID reader en met de eID van je grootmoeder. Ga eerst naar "Mijn digitale sleutel met gebruikersnaam+wachtwoord" en kliik daar op "gebruikersnaam en wachtwoord". Volg de procedure daar om deze aan te maken. Dit is een vereiste voor je met mobiele app authenticator wil gebruiken. Dit is het laagste niveau van veiligheid dat ze bij de overheid met CSAM ondersteunen. Dus hier kan je op ERG weinig sites mee inloggen en enkel maar voor niet cruciale zaken.
2e stap om de authenticator toe te voegen:
Je ziet maar, misschien is het nuttig, misschien niet, maar dacht het maar even te delen.
Dit zijn het soort van opties dat je meestal krijgt (dit zijn ze allemaal denk ik zelfs):
En daar is die "Aanmelden met beveiligingscode via mobiele app" er dus een van. Die kan je niet meteen gebruiken die optie maar je kan digitale sleutels van de overheid hier beheren: https://iamapps.belgium.be/
1e stap: Log daar de eerste keer in met de eID reader en met de eID van je grootmoeder. Ga eerst naar "Mijn digitale sleutel met gebruikersnaam+wachtwoord" en kliik daar op "gebruikersnaam en wachtwoord". Volg de procedure daar om deze aan te maken. Dit is een vereiste voor je met mobiele app authenticator wil gebruiken. Dit is het laagste niveau van veiligheid dat ze bij de overheid met CSAM ondersteunen. Dus hier kan je op ERG weinig sites mee inloggen en enkel maar voor niet cruciale zaken.
2e stap om de authenticator toe te voegen:
- Ga naar "Mijn digitale sleutels met beveiligingscode en gebruikersnaam+wachtwoord".
- Klik daar op "Nieuwe mobiele app activeren".
- Open op je smartphone je favoriete authenticator app (Authy, Google Authenticator, Microsoft Authenticator, 1Password, LastPass
- Authenticator, etc ...).
- Scan de QR code en vul de gegenereerde code in op de site en klik volgende
Je ziet maar, misschien is het nuttig, misschien niet, maar dacht het maar even te delen.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Als men tijdelijk toegang heeft tot de eID kan men via de website https://iamapps.belgium.be/sma/generalinfo andere digitale sleutels activeren.
Maar eigenlijk is het niet de bedoeling om met een andere persoons digitale sleutel bezig te zijn. Men zou dan moeten kunnen handelen via een volmacht. Dat moet natuurlijk wel voorzien zijn. Zover ik weet is er nog geen globaal rechtenbeheer op federaal niveau om zoiets te regelen. Je zal het dan per ding, per dienst individueel moeten regelen. Voor de dienstencheques is er een procedure om via volmacht het account van een ander te regelen.
Maar eigenlijk is het niet de bedoeling om met een andere persoons digitale sleutel bezig te zijn. Men zou dan moeten kunnen handelen via een volmacht. Dat moet natuurlijk wel voorzien zijn. Zover ik weet is er nog geen globaal rechtenbeheer op federaal niveau om zoiets te regelen. Je zal het dan per ding, per dienst individueel moeten regelen. Voor de dienstencheques is er een procedure om via volmacht het account van een ander te regelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Blijft toch een kluwen. Ben officieel bewindvoerder maar meer dan toegang tot de bank zit daar niet in. Helaas moet je ook op overheidsinstellingen EID gebruiken voor documenten, zelfs bij CM en om nu elke keer op het wzc langs te gaan met de huidige maatregelen... Bij kbc komt mijn grootmoeder gewoon bij de andere rekeningen te staat, bij de overheid echter...
Och ja, het lukt wel, en de volgende keer eens de tips van bollewolle proberen.
Och ja, het lukt wel, en de volgende keer eens de tips van bollewolle proberen.