hallo
op een Fritzbox 7590 kan je de bandbreedte voor het gastnetwerk niet instellen. Iemand een oplossing voor mijn babysits die 20Gb op een avond consumeren. Heb een abonnement van 150GB/maand en wil niet upgraden. Bedankt
ferb
limit speed guests
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
- eens met de babysit praten en zeggen dat je dat matig/niet apprecieert
- geen wificode geven
- de meerkost van een duurder/ruimer abonnement als "babysit" kost beschouwen
Limiting guest access bandwidth
https://en.avm.de/service/fritzbox/frit ... ITZ-Box#zd
Maar dat is de snelheid, niet het volume.
Al kan je mogelijks de snelheid zo hard toeknijpen dat het volume ook meevalt.
- geen wificode geven
- de meerkost van een duurder/ruimer abonnement als "babysit" kost beschouwen
Limiting guest access bandwidth
https://en.avm.de/service/fritzbox/frit ... ITZ-Box#zd
Maar dat is de snelheid, niet het volume.
Al kan je mogelijks de snelheid zo hard toeknijpen dat het volume ook meevalt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Volledig eens met de eerste oplossing...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
bedankt voor de reacties. ik zoek echter naar technische oplossingen. het instellen van het percentage werkt niet als er op het thuisnetwerk geen trafiek is. werkt alleen als er verzadiging optreedt...
een oplossing waarbij de bandbreedte geknepen wordt zou zeker ok zijn.
Ik dacht aan freetz of een soort proxy ofzo.
een oplossing waarbij de bandbreedte geknepen wordt zou zeker ok zijn.
Ik dacht aan freetz of een soort proxy ofzo.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dus wel tijd en moeite steken in het dichtknijpen van de internetverbinding maar niet in het praten met de babysit. Sorry, maar 20GB op een avond is niet abnormaal als men gaat streamen van Netflix of YouTube of Amazon op smart devices met goeie schermen.
Als het echt moet en je wel je geld wil geven aan babysit maar niet aan een Internet upgrade die vermoedelijk minder kost/maand ....
Met AdGuard kan je voor je vertrekt alle streaming diensten ben blokkeren en dan kunnen ze nog perfect internetten maar zijn de vermoedelijke grootverbruikers niet meer mogelijk.
Als het echt moet en je wel je geld wil geven aan babysit maar niet aan een Internet upgrade die vermoedelijk minder kost/maand ....
Met AdGuard kan je voor je vertrekt alle streaming diensten ben blokkeren en dan kunnen ze nog perfect internetten maar zijn de vermoedelijke grootverbruikers niet meer mogelijk.
Waarschijnlijk zitten die gewoon te netflixen op hun GSM in fullHD wat natuurlijk niet hoeft op een GSM. Ik kan ook wel vragen om hun afspeelkwakiteit wat aan te passen maar nog beter lijkt me gewoon de bandbreedte knijpen op dat gastnetwerk zodat de streamingkwaliteit automatisch aanpast. Op een GSM werk je dat wslk toch niet.
Ik vind het trouwens wel een gemis van de AVM om dat niet standaard te voorzien. Ik gebruik heel veel toeters en bellen op de Fritzbox en dit is nu echt eentje die ik mis. Zal eens een feature request indienen.
Heb nog een oude FB7390 liggen ook, misschien die eens flashen met Freetz. Schijnt dat het daar wel mee kan. Zou wel jammer zijn om alleen hiervoor (tijdelijk) een 2de fritxbox in mijn netwerk te moeten plaatsen. Andere tips nog zeker welkom.
Ik vind het trouwens wel een gemis van de AVM om dat niet standaard te voorzien. Ik gebruik heel veel toeters en bellen op de Fritzbox en dit is nu echt eentje die ik mis. Zal eens een feature request indienen.
Heb nog een oude FB7390 liggen ook, misschien die eens flashen met Freetz. Schijnt dat het daar wel mee kan. Zou wel jammer zijn om alleen hiervoor (tijdelijk) een 2de fritxbox in mijn netwerk te moeten plaatsen. Andere tips nog zeker welkom.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Is er Prime Video van Amazon? Die kan enorm veel verstoken en is heel moeilijk in te stellen om lagere beeldkwaliteit te gebruiken. Blijft toch wel heel veel 20gb op een paar uur. Moet je uw best voor doen.