Onze ervaring met edpnet mobile_één normale en één schabouwelijke

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Dag forumleden,
Ik heb getracht een korte samenvatting te maken van onze recente ervaring met edpnet. Misschien kan ze sommigen helpen:

"Wij hadden twee mobile abbo’s (à 8 euro/maand), mijn echtgenote sinds 30/4/2020 en ik sinds 14/10/2019. Wij hebben beiden een Huawei P30 smartfoon. Voorheen hadden we beiden een abbo bij Scarlet (Red). Recent had edpnet besloten nieuwe simkaarten uit te geven die beter aansloten bij het Orange netwerk. Wij hebben die simkaarten per post toegekregen op 9 september en ze de volgende dag geïnstalleerd. De activatie gebeurde on line zonder problemen. Bij mij was het gebruik onmiddellijk normaal, bij mijn echtgenote werd de nieuwe simkaart niet gedetecteerd en kon er dus niet worden getelefoneerd of berichtjes verzonden. De helpdesk heeft ons dan de (te verwachten) handelingen laten doen zoals: start het toestel opnieuw op, steek uw simkaart in een andere telefoon enz. Maar niets hielp, het leek er op dat de simkaart defect was. Na enkele dagen werd er dan besloten een nieuwe simkaart op te sturen. Die kwam toe zonder aanwijzingen om ze te activeren. Opnieuw telefoneren, edpnet zou de nieuwe simkaart dan zelf activeren. Helaas gaf ook deze simkaart geen kik, ze werd (opnieuw) niet gedetecteerd. Herhaalde telefoontjes met de helpdesk van edpnet. Die hadden het probleem opgenomen met de leverancier (in casu Orange) maar een antwoord kwam er niet. Intussen had mijn echtgenote al ca. 14 dagen geen telefoon. Wij kregen echt de indruk dat we aan het lijntje werden gehouden. Ik had ook de juridische dienst van Testaankoop ingeschakeld om wat meer druk uit te oefenen maar een oplossing kwam er niet. Op 30 september waren we edpnet kotsbeu en zijn we beiden (terug) overgegaan naar Scarlet Mobile. Deze overgang gaf een probleem voor de simkaart van mijn echtgenote en slechts wanneer ik het simkaartnummer van de eerste kaart inbracht (die van 9 september) ging alles vlot.
Na ontvangst werden de simkaarten van Scarlet ingebracht en konden we beiden normaal telefoneren en sms’en."

U kan zich indenken wat we intussen over edpnet denken.

Alver2
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Die van scarlet zijn wat anders gewoon :-D
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

@Alver2: wat wil/hoop je hiermee bereiken?
- uw gal spuwen: hoop voor u dat het heeft geholpen
- EDPnet in een slecht daglicht zetten: denk je nu écht dat je bij andere providers gespaard blijft van problemen

Je had beter uw verhaal eerder gedaan, dan was er een grote kans dat je tips had gekregen om dit op te lossen, maar nu....
En neen, ik werk niet voor EDPnet, wil hiermee hun 'fout' niet goedpraten en ik begrijp dat je gefrustreerd kan geraken dat je mobiel niet kan bellen.

Ik heb in het verleden wel al meermaals met EDPnet gecommuniceerd, en ook klant geweest, en veel providers kunnen nog wat leren van hun.
Gelukkig & gezond 2022!
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Gegroet, ieder doet met de info wat hij/zij wil. Ik heb getracht het relaas zo neutraal mogelijk te houden. Dat er iets misloopt bij technische materie kan ik begrijpen, dat het drie weken duurt zonder ook maar een begin van oplossing gaat er bij ons niet in.

Alver2
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Uiteraard!
Als je begrijpt dat er iets mis kan lopen, weet je toch ook dit complexer is als je een product/dienst afneemt waar meerdere partijen mee gemoeid zijn...

Ik ben gewoon nieuwsgierig wat je hiermee wilt bereiken vermits je bent overgestapt.
Gelukkig & gezond 2022!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik ben heel tevreden van edpnet vdsl, maar iets gelijkaardigs jaren terug met voip gehad. (pas nieuw in hun aanbod)

Lag aan mijn installatie volgens hen (delay, echo,...). Ze vonden niks.
Een swap nr Weepee en problem onmiddellijk solved. (zelfde lijn, zelfde hardware). Hebben toen ook nooit toegegeven dat er probleem was en struisvogelpolitiek. (Russische mentaliteit van 'fouten onder de mat schuiven' nooit bekennen?, who knows)

Maar ik herhaal....voor vdsl topproduct en topprijs/service, en maak reclame bij iedereen. (geen reseller ik)

@Ernie: Alver2 vertelt wat hem overkomen is. niet meer/niet minder. Zou handig geweest zijn om hier mss vraag te stellen. Maar dat is toch gn voorwaarde om uw product werkend te krijgen? Is ook gn nieuwe userbaser. Als je 3 weken in het ongewisse gelaten wordt...tja...dan kan userbase ook weinig doen. Potentiële klanten maken zelf de afweging dan of ze edp mobile kiezen of niet.
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Zoals u uw wedervaren neerpent is men bij Edp toch echt wel in de fout gegaan.
Een halve maand gepalaver met iets wat zo simpel kan zijn hoeft echt niet.

Hier kan niemand echter nog iets betekenen voor jou, bij Edp ook niet aangezien je hen de rug toegekeerd hebt. Ze hebben trouwens tijd genoeg gehad om de zaak te regelen.
Maar toch . . . toch is alles oplosbaar denk ik. Immers, dikwijls draait de boel in het honderd door het ondermaats presteren van één persoon, b.v.b. (ik zeg maar iets) een dossierverantwoordelijke die niet echt begaan is met z'n job en niet bovenop de zaak gaat zitten. Zet daar iemand die z'n werk wel goed doet en alles functioneert veel beter.

Persoonlijk zou ik echter noch Testaankoop ingeschakeld noch de abonnementen opgezegd hebben, want geef toe, eens alles goed werkt en je trouw je rekening betaalt is er echt geen administratieve of andere tussenkomst van hen meer nodig. Bovendien mis je nu een eventuele compensatie voor het geleden leed want die ging zeker volgen, daar ben ik van overtuigd.

Maar inderdaad, dit is een nare ervaring en je hebt ze naar mijn mening toch wel objectief weergegeven.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

sandbert schreef:Bovendien mis je nu een eventuele compensatie voor het geleden leed want die ging zeker volgen, daar ben ik van overtuigd.
van Edpnet :-D Keep on dreaming.
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Het spijt me dit te moeten lezen :( Het is effectief zo dat we de voorbije maand begonnen zijn met onze klanten om te schakelen naar een nieuw platform bij Orange genaamd Transatel 2, het oude transatel platform was blijkbaar end of life. Dit nieuw platform geeft ons een pak meer controle over de mobiele opleveringen, en heeft een pak meer mogelijkheden. Deze omschakeling, nochtans stevig getest, had/heeft toch nog wel wat kinderziektes :( Het zal sowieso niet iets simpels geweest zijn, we hebben echt de vreemdste dingen meegemaakt. Ondertussen zijn er wel behoorlijk wat stappen in de goede richting gezet, en zouden de meest urgente bugs van de baan moeten zijn.

Sowieso mijn excuses voor het ongemak, en aarzel niet me te contacteren indien er iets fout loopt.
Alver2
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

@Joachim
Goede morgen,
Bedankt voor uw commentaar. Wat uiteindelijk voor ons de doorslag heeft gegeven was het gebrek aan perspectief. We hadden zelfs vrede kunnen hebben met een nog langere wachttijd indien iemand ons had gezegd bijv."we schatten nog een week nodig te hebben om het euvel op te lossen". Nu was het leven van dag tot dag en dat is een zwak punt in uw klachtenbehandeling.

mvg

Alver2
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Alver2 schreef:Wat uiteindelijk voor ons de doorslag heeft gegeven was het gebrek aan perspectief.
Volledig te begrijpen, ik vermoed dat we zelf niet al teveel perspectief hadden, maar ik neem je constructieve opmerking zeker mee!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is dat niet dezelfde 'migratie' die MV heeft doorgemaakt ? ook met de nodige problemen van niet-werkende kaarten.
Dan zit er toch wat scheef bij het Orange stuk lijkt mij, maar dat maakt de eindklant niks uit natuurlijk.

Veel helpdesken snappen nog steeds niet / niet meer dat een klant liever slecht dan geen nieuws heeft. en dat is in deze nog maar eens bewezen.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Weer die transatel, waarom blijven providers dit bedrijf gebruiken? Vanwege de prijs wss...
Ligt niet aan Orange, maar aan transatel die de software verzorgt etc...
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Converted schreef:waarom blijven providers dit bedrijf gebruiken?
Het is niet dat wij hierin een keuze hebben, Orange heeft hierin ooit beslist, en omdat dit zo'n nauwe integratie is met hun platform is het ook niet evident om hierin te veranderen. Langs de andere kant hebben we met het nieuwe platform een goed gevoel, alleen zitten er nog wat hiaten in hun systeem, maar ze werken hier hard aan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://www.effortel.com/
en dit bedrijf uit St-Pieters Woluwe werkt niet samen met Orange? :eek:

Als je weet dat uw concullega's zo'n lijdensweg hadden.

P.S. probeer de contractvoorwaarden qua data opnieuw te onderhandelen om concurrentieel te zijn.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

't Is dat een virtuele operator zoveel keuze heft in dit land he :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

moet dit topic niet onder mobiele telefonie? :eek:
https://userbase.be/forum/viewforum.php?f=81
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”