Ik heb die ook gelezen, maar ik werd ongemakkelijk van zinnen als "naar verluid", "mogelijks", "misschien", "de kans bestaat" etc. Ik kan nu (nuja, als het niet zou regenen) alvast wat oefenen en kan daarna, als die drone effectief uitkomt, nog kijken om die ook aan te kopen. We zien wel? Want goed, die kan filmen in 4K maar is dat nodig? De filmpjes hierboven zijn zelfs gemaakt op HD niveau, en zelfs niet op 2.7K, wat de drone aan kan.
ub4b schreef:krisken schreef:Sinds woensdag is er hier een DJI Mavic Mini toegekomen. Gezien het regenweer nog niet veel kunnen vliegen maar damn, wat een verbetering tegenover mijn 8 jaar oude Parrot AR.Drone!
Ik heb nog stukken van de AR Drone, ligt hier niks te doen - hebben?
Overweeg ook om zo'n mini te kopen, dit hebben ze op een RS meeting geshoot:
Zeer vriendelijk, maar de AR.Drone ligt hier ook al een tijdje in de doos. Niet omdat ik niet wil vliegen, maar gewoon omdat ik het beu was om na 8 a 10 minuten vliegen te moeten landen, batterij er uit halen, nieuwe batterij er in steken, etc. Ook de filmpjes die ik er mee maakte waren niet zoals ik het wou : zeer schokkerig en wegens geen gimball deed de camera letterlijk wat de drone deed. wou je horizontaal van links naar rechts gaan, dan zag je ook de tilt in je beeld. Net wat je niet wilt.
En ja, je kon daar extra batterijen voor kopen (in China, uiteraard, want hier wouden ze die niet verkopen) maar die zijn nu in een staat dat ik ze zelfs niet meer durf opladen (noch ontladen). Grote kans dat het "plof" zegt, met alle gevolgen van dien.
PhilB schreef:Zou me ook al lang een drone aangeschaft hebben maar het is de Belgische wetgeving die mij tegenhoudt. Meer bepaald het behalen van een vliegbewijs.
Dien je voor bovenstaand vliegwerk geen brevet te hebben? De maximumhoogte van 10m wordt hier duidelijk overschreden.
Of vergis ik mij?
Neen neen, ik ga in beide filmpjes absoluut niet hoger dan 10 meter! *kuch*.
@lacer : dat is exact wat ik bedoel. Pas op, ik snap de privacy redenen wel hoor, maar naar mijn idee is de Belgische wetgeving wel wat te streng wat dit betreft. Er zijn een aantal algemene regels waar ik dan weer wel akkoord mee ben. Bijvoorbeeld niet boven festiviteiten of mensen vliegen. Of mensen niet doelbewust filmen/foto's nemen. Noch van hun eigendommen.
Ja, ik geef toe, ik ga hoger dan 10 meter. Mag dat? Neen, ik verfoei mezelf. Maar goed, als de mensen uit de appartementsgebouwen hier wat verder kunnen ook los in mijn tuin zien (en vele andere tuinen). Mijn buur kan zelfs een 24/7 zicht hebben in mn tuin. En als ik persé wil gluren bij de buren dan neem ik wel mn spiegelreflex even. Die heeft een zoom en de kwaliteit van de foto's zal ook beter zijn.
Bovenstaande is zeker geen excuus om de wet te overtreden, maar soms wil je gewoon eens "spelen". Niet om mensen kwaad te krijgen, niet om te kijken of de buurvrouw topless van de zon geniet, niet om te zien de hoe overbuur zijn slaapkamer er uit ziet, maar gewoon om je eens te amuseren.