Colruyt doekt Collishop op

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Wat is het verschil tussen metro en Makro?

Ik denk dat Costco hier niet zo goed zou werken. In Europa wordt overconsumptie zo niet aangemoedigd. Die hebben 125 000 abonnees per vestigen(100 000 000). Dat is enorm veel. Ik vermoed dat er veel abonnees tussen zitten die via op elke credit card een abonnement hebben.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Voor Costco moet je een SUV hebben om te beginnen. In de VS geen probleem, maar hier?

Dat gezegd zijnde, in het VK is Costco actief, en ze hebben ook enkele vestigingen in Frankrijk en Spanje, en daar slaat het concept ook goed aan. Als ik het goed begrijp zijn de Europese vestigingen ook geen "watered down"-versies van de Amerikaanse evenknie zoals je zo vaak ziet, maar is het echt wel goed vergelijkbaar. Hier vrees ik dat Colruyt (helaas) nog te veel een Costco zal tegenhouden, supermarkten zijn al zowat de meest competitieve markt in ons land.

En dan is er nog de taalkwestie, want Spaans en Frans vind je sowieso al terug op de Amerikaanse verpakkingen (Spaans wegens de onofficiele tweede taal in de VS, Frans omdat producten voor zowel de Amerikaanse+Canadese markt gemaakt worden), hier is het Nederlands een grote barrier to entry voor multinationals en vaak loont het gewoon niet voor de kleine markt die we maar zijn.

Metro is de eigenaar van Makro. Afh van het land worden de winkels onder de Metro of Makro merknaam uitgebaat maar het concept is hetzelfde.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Blijkbaar heeft niemand het artikel in de tijd gelezen vorige week.
Boeiend artikel.
Nu eens hoe het daar werkt.
Mijn heeft recht op een korting bij Dreamland.
Nu om deze korting te genieten moet men met factuur naar een Colruyt.
Behoren tot zelfde groep , maar dreamland kan korting niet toekennen.

Als heden tussen 2 winkels van de groep zoiets niet mogelijk is om te regelen anno 2020.
Of zou het bedoeling zijn dat korting opgesoupeerd wordt in andere winkel van de groep.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Veel hebben ze eigenlijk precies al niet meer. Ik kan me herinneren dat ze daar fitness zaken ook hadden vroeger. Gezien ik een loopband zocht voor thuis dacht ik misschien een met korting te vinden maar dat is er totaal niet meer.
Eigenlijk al jaren geleden dat ik daar nog iets gekocht heb. Toen was de site nog oranje en antiek qua interface.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Vandaag weer iets vreemds/inefficients meegemaakt:

Het is niet gelukt om mijn Collect & Go bestelling van donderdagavond die geannuleerd werd op woensdagochtend te annuleren. Waardoor ik nu gecontacteerd wordt door Collect & Go dat me bestelling klaar ligt.

Blijkbaar kunnen ze dit niet annuleren, alleen met memo's werken en hopen dat die worden gelezen door de betreffende(?) persoon.

1990 style again.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200930_97911083
Jef Colruyt, voorzitter van Colruyt, zei dat zijn bedrijf honderden miljoenen investeert in digitalisering. De uitgebreide waardeketen van Colruyt wordt gedigitaliseerd.
Iets met "remmende voorsprong" :)
Lang geleden waren ze best sterk in hun IT, maar als je niet investeert, dan loop je - na verloop van tijd - hopeloos achterop.
Als uw operationele diensten er last van beginnen te hebben, is het eigenlijk al te laat.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200928_97157475
Jef Colruyt wil grootste boer van het land worden: “Dit is teruggaan naar de middeleeuwen”
Nieuwe strategie om niet onder te gaan?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het is bij Colruyt geen kwestie van al dan niet onder gaan, eerder om hun royale marge te kunnen behouden.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

heist_175 schreef:Het is bij Colruyt geen kwestie van al dan niet onder gaan, eerder om hun royale marge te kunnen behouden.
In neo liberaal systeem wordt eigenlijk marges niet behouden gezien als ondergaan :lol:

Pure gok, maar ik zie Colruyt nog fuseren met Jumbo. Pure gok e mensen!
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”