RealDSL gaat meerdere malen in de fout kwa goede handelspraktijken.
even een quote uit het handelswetboek
="handelswetboek"14 JULI 1991. - Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en
bescherming van de consument.
[snip]
Art. 2. § 1. Behalve bij openbare verkopen, moet elke verkoper die aan de
consument produkten te koop aanbiedt, de prijs hiervan schriftelijk en
ondubbelzinnig aanduiden.
Indien de produkten te koop uitgestald zijn, moet de prijs bovendien
leesbaar en goed zichtbaar zijn aangeduid.
§ 2. Elke verkoper die aan de consument diensten aanbiedt, moet het tarief
hiervan schriftelijk, leesbaar, goed zichtbaar en ondubbelzinnig aanduiden.
Art. 3. De aangeduide prijs of het aangeduide tarief moet de door de
consument te betalen totale prijs of het totale tarief zijn, waaronder is
begrepen : de belasting over de toegevoegde waarde, alle overige taksen en
de kosten van alle diensten die door de consument verplicht moeten worden
bijbetaald.
Aangezien op hun website:
a) geen ondubbelzinnig prijzen staan vermeld
b) de meeste van hun klaten zijn particulieren wat met zich meebrengt dat art3 in rekening moet gehouden worden
dwz realDSL is verplicht een prijs te vermoemen incl. BTW alsook inclusief andere taxen zoals daar zijn recupel indien nodig.