BBOX3: mogelijk om telefoon of wan-poort als LAN te configureren?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
deepee
Starter
Starter

Hallo

N.a.v. thuiswerk i.f.v. carano heb ik thuis wat extra LAN-verbindingen moeten leggen.

De LAN-poorten van mijn BBOX3 zitten nu vol.
Ik heb echter nog 1 ethernetkabel die ik moet aansluiten.
Ik zou het zonde vinden hiervoor een switch te moeten plaatsen.
Is het mogelijk om de config van de BBOX te tweaken en de WAN- of telefoonpoorten als LAN in te zetten, gezien ik die toch niet gebruik?

(Mijn ISP is eigenlijk Scarlet)

Bedankt voor tips.

Groeten

Tom
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Die telefoonpoorten op je bbox3 zijn RJ11, en je hebt RJ45 nodig om een LAN kabel aan te sluiten. Dus dit zal niet werken.
De WAN poort dient om een glasvezelmodem aan te sluiten.
Je kan best een switch aansluiten als je poorten te kort hebt.
danchrista
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Kleine switch van de action lost dit probleem voor een zacht prijsje op. https://www.action.com/nl-be/p/tp-link- ... h-ls1005g/
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

de WAN poort hangt rechtstreeks aan de BCM63168; de 4 LAN poorten aan een interne BCM53124s switch, die zelf ook met de 5GHz radio verbonden is, om de processor zoveel mogelijk te ontlasten van lokale traffiek. Dus om de WAN poort mee in de LAN te brengen zou je die al helemaal door de 63168 moeten krijgen. Zoals de anderen hier zeggen, koop een kleine switch. Per slot van rekening heb je morgen nog een extra e-net apparaat en kom je dan opnieuw een poort te kort.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Zoals ik al in bepaalde topics gelezen heb, neem je best een switch die IGMP snooping ondersteunt en zijn er ook switches waarmee er toch problemen zijn zelfs al bieden ze ondersteuning, dit zal dan tot uiting komen als je ook een decoder op deze switch aansluit.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”