Keyplan beheren

Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik weet dat er hier wel veel Keytrade klanten zitten, en wellicht ook wel klanten met Keyplan ?

Hoeveel tijd steken jullie in het beheren hiervan ? En dan bedoel ik: het aanpassen van je korf ? Ik ben hier een jaar of 3 geleden in gestapt meer met de bedoeling van weinig tot geen tijd te moeten in steken, maar dit lijkt allesbehalve een goed idee. Ik zie dat Keytrade zelf regelmatig de korf aanpast, maar dat gaat niet automatisch door naar jouw Keyplan. Als je niets doet, blijft het gewoon de samenstelling zoals die oorspronkelijk vastgelegd is. En ik zie dat ik op 4 van de 5 componenten gewoon verlies boek, voor een totale jaarlijkse return van -4.5%. Nu, misschien is dat nog zo slecht niet, want ik zie dat de BEL20 bvb ook nog altijd significant lager staat dan in de periode 2017-2019. Maar die lage koersen kunnen misschien wel eens aanleiding zijn om mijn samenstelling te herbekijken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Als ik al iets aanpas dan was het omdat ik het risicoprofiel wou aanpassen, niet de achterliggende investeringen.

Nu met de COIVD-crisis heb ik wat extra investeringen in mijn keyplannen gedaan omdat de koersen gezakt waren. En eentje verschoven naar een voorzichter profiel met herbalancering. Maar verder kijk ik niet naar de samenstelling. Enkel naar de prestaties.

Ben globaal wel tevreden van die Keyplannen. De winst is redelijk. Ik heb 5 keyplannen lopen (was iets te enthousiast ) en daarvan staan er 4 op winst en eentje op een klein beetje verlies momenteel. Het enigste wat ik graag zou hebben is dat er een knop zou zijn om een Keyplan stop te zetten. Bij Keytrade moet een formulier invullen en terugsturen. Maar kom, uiteindelijk is het niet de bedoeling van die keyplannen om die steeds maar op te starten en te stoppen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Tomby schreef:Ik weet dat er hier wel veel Keytrade klanten zitten, en wellicht ook wel klanten met Keyplan ?

Hoeveel tijd steken jullie in het beheren hiervan ? En dan bedoel ik: het aanpassen van je korf ? Ik ben hier een jaar of 3 geleden in gestapt meer met de bedoeling van weinig tot geen tijd te moeten in steken, maar dit lijkt allesbehalve een goed idee. Ik zie dat Keytrade zelf regelmatig de korf aanpast, maar dat gaat niet automatisch door naar jouw Keyplan. Als je niets doet, blijft het gewoon de samenstelling zoals die oorspronkelijk vastgelegd is. En ik zie dat ik op 4 van de 5 componenten gewoon verlies boek, voor een totale jaarlijkse return van -4.5%. Nu, misschien is dat nog zo slecht niet, want ik zie dat de BEL20 bvb ook nog altijd significant lager staat dan in de periode 2017-2019. Maar die lage koersen kunnen misschien wel eens aanleiding zijn om mijn samenstelling te herbekijken.
Vorig jaar heeft Keytrade zonder boe of ba 35 van de 40 fondsen vervangen.
En nu staat ge op verlies , ja beleggen is tijd spenderen af en toe. ( hopelijk geen al te grote bedragen )
Voor dat keyplan zijn er vervang formules mogelijk bvb de Dynamic van mijn portefeuille.
Wel zelf aan te kopen bij bvb Me Direct dit zonder kosten.
En deze staan heden wel nog mooi positief.
Post eens de isins is dan simpeler om info te geven. ( nu 4 van de 5 ?)
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het is sowieso moeilijk om "de markt" te kloppen.
Waarom pak je geen ETF van een markt die u interesseert: Wereld, Europa, US, Azië, groeilanden, ...
Lage kosten, brede spreiding (zo breed als jij het wil hebben) en volgt de index.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”