support mail adres

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Hi

Ik doe even beroep op jullie creativiteit, maar ik wil ze ook inperken :-)

Ik zoek een email adres voor support, computerproblemen.

- support@ is al in gebruik voor andere toepassing
- het moet bruikbaar zijn in de 2 landstalen, OF
- voor elke landstaal 1 afzonderlijk (maar voorkeur gaat uit naar 1 voor beide talen)
- het mag niet te lang zijn (moet ook aan de telefoon makkelijk kunnen worden doorgegeven)

Wat gebruiken jullie ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

contact@, help@, ITsupport@ ?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Helpme@

En als de frankofoontjes moeilijk doen over de verangelisering, geef ze dan een aide-mois@...
(en steek dat dan natuurlijk als alias op de reeds bestaande helpme@ mailbox...)


Offtopic: Waarom overigens een mailbox, dat is zoooo 1990's voor support.
Doe dat eens via een self-service portal en forceer je gebruikers om zelf moeite te doen, en presenteer ze eerst wat KB's op basis van keywords?
Zo kan je al heel wat nutteloze/simpele mails vermijden, door wat barrieres op te werpen...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Daar is het systeem (Connectwise Manage) ook op voorzien, maar je moet er sowieso een mail adres aan hangen.
Een volgende stap zou idd kunnen zijn om de portal van Manage te gebruiken.

Gebruikers aan de telefoon zeggen om in te loggen impliceert dat je dan weer moet doorverwijzen naar die portal. In eerdere communicatie kan je uiteraard al wel de link naar die portal voorzien.
Wil je dat niet, dan moet de medewerker aan de telefoon een ticket maken, op naam van de klant; of de medewerker heeft geen toegang tot dat specifieke ticketsysteem (wat nu het geval is) en dan moet die een mail sturen, maar dan kom het ticket op zijn/haar naam, en niet op naam van de klant.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Het klassieke helpdesk@ is er ook nog.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Recent eens deze tegengekomen : priority@

Heeft niets te maken met ‘voorrang’, maar doet de klant wel vermoeden dat deze snel zal geholpen worden.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

help@
helpdesk@
tech@
it@

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Sos@
Ineedsomebody@
Halp@
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ygeffens schreef:Daar is het systeem (Connectwise Manage) ook op voorzien, maar je moet er sowieso een mail adres aan hangen.
Een volgende stap zou idd kunnen zijn om de portal van Manage te gebruiken.

Gebruikers aan de telefoon zeggen om in te loggen impliceert dat je dan weer moet doorverwijzen naar die portal. In eerdere communicatie kan je uiteraard al wel de link naar die portal voorzien.
Wil je dat niet, dan moet de medewerker aan de telefoon een ticket maken, op naam van de klant; of de medewerker heeft geen toegang tot dat specifieke ticketsysteem (wat nu het geval is) en dan moet die een mail sturen, maar dan kom het ticket op zijn/haar naam, en niet op naam van de klant.
Redelijk Offtopic, maar soit ...

Telefoon is de volgende stap waar je eigenlijk zoveel mogelijk vanaf wilt...
IVR ertussensmijten met een permanente boodschap dat voor alle niet-business-kritische problemen ze de support self service portal moeten gebruiken, bereikbaar via de alias "help.bedrijf.tld". en om button-bashing te vermijden, liefst om de paar weken de numeriek optie voor "ik heb wel een business kritisch probleem" veranderen.

Zo kan je direct het aantal phone agents verminderen en die inzetten voor incoming tickets af te handelen in volgorde van prioriteit, ipv marie-jeanne uit te leggen dat ze toch echt zelf het papier in de printer moet vervangen en niet IT bellen daarvoor.

Niet elke organisatie evolueert even vlot richting zo een setup, maar met wat pushen lukt het wel, zeker als je het uiteindelijk met minder staff afkan omdat het aantal timewasting telefoons daalt.

Maar dan moeten natuurlijk wel je support medewerkers eerst in het ticket systeem kunnen, dat is nogal een basic vereiste.....
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Waar ik werk komen veel e-mails binnen maar is er geen ticketsysteem. Zeer irritant maar degene die dat beslissen willen dat niet.

Gevolg is dat als de eerste mail bepaalde noodzakelijk informatie niet bevat dan vraag je bijkomende informatie. Maar de volgende mail in de wachtrij kan diezelfde zijn met de extra informatie omdat die dat zelf bedacht had maar dat wist je niet. Afhandeling is puur chronologisch.

Of dan krijg je de extra informatie van de klant maar die heeft geen volledige reply gedaan. En dan heb niet meer de oorspronkelijke vraag en weet je ook niet meer waarover het gaat. En als je e-mails moet duursturen naar een collega en die gaat bij het behandelen van die e-mail u niet in CC zetten dan weet je niet of die deze effectief behandelende. Dan moet je follow-up mails gaan sturen om te vragen of die wel zijn werk gedaan heeft ....

Ook zullen veel vragen al eigenlijk opgelost zijn tegen dat je die e-mail gaan beantwoorden maar de klant heeft geen optie om zelf die e-mail in te trekken.

... een ticketsysteem is toch zo gemakkelijk. Waarschijnlijk de reden waarom men niet wil invoeren.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”