Ik heb nadat mijn zwarte modem van internet naar een wit modem vervangen is, alleen maar miserie met mijn wifi. Modem is al een keer vervangen( wit modem nu zonder wifi), en om in het hele huis wifi te hebben adviseerden ze mij powerlines. Nou ja die powerlines van telenet zelf vallen ook om de haverklap uit of amper bereik. Dus toen heb ik 2 netgears routers genomen, op advies van derden een boven bedraad en een direct onder naast modem bedraad. Deze fungeren als ap.en ook zo ingesteld.
Nu als ik buiten in veranda zit heb ik maar net bereik met die netgear, en valt vaak bijvoorbeeld met videobellen de verbinding weg. de powerlines steken ook nog in. Deze met name daar ik een diepe tuin heb en ongeveer 30 meter van het huis af een mancave heb waar ik een tv met chromecast heb staan. Deze heeft wifi nodig
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Nu zit ik te denken om een mesh systeem te gaan aanschaffen. Wel zonde van de twee netgears die ik pas een half heb maar soit. irritatie dat wifi niet goed fungeert is erger( voor 2 puberkids) .
Is het mogelijk om naast het mesh systeem nog de powerline te gebruiken, want de mesh zal zeker niet geraken tot bij de mancave neem ik aan?