kan ik een decoder v7 achter mijn eigen router zetten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Hoi,

Is het mogelijk om de decoder v7 na mijn eigen router in te stellen.

Huidige opstelling is dat mijn router als DHCP server staat ingesteld.

Als ik probeer de decoder achter de router te zetten kan ik geen zenders meer bekijken (foutmelding) Nu heb ik de decoder v7 op de proximus bboxv3+ aangesloten en kan ik tv kijken maar mijn chromecast werkt dan niet omdat dit op het netwerk zit van mijn router. :bang:

Kan dit ergens aanpassen zodat ik ook de chromecast van de decoder v7 kan gebruiken in mijn netwerk.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

simontwp
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 sep 2020, 15:51
Bedankt: 1 keer

Ik zit dus met identiek hetzelfde probleem. De enige oplossing die ik hier op user base kan terug vinden is dat er gewerkt wordt met trunks. In feite dus gebruik blijven maken van b-box. En een verbinding leggen tussen b-box en switch. Met andere woorden, compleet aan eigen router/firewall voorbij gaan. Dan liever geen chromecast.

Wat ik mij afvraag is wat nu de eigenlijke vereiste is voor en werkende decoder. Het wan-zijdig verkeer moet getagged worden met vlan 30. Is dat het enige? Zijn er andere vereisten?
Er wordt hier en daar geschreven over MAC address whitelisting. Maar is dat écht een vereiste? Kan ik me bijna niet inbeelden.

Op zich heb ik wel de mogelijkheid om 2 WAN poorten te gebruiken, die ik kan taggen. En op basis van static routes kan ik instellen welke WAN poort gebruikt moet worden.

Zou onderstaande opzet werken?
- glazvezel modem (dus zonder b-box) naar WAN1 - vlan 10
- glazvezel modem (dus zonder b-box) naar WAN2 - vlan 30 (indien nodig MAC address van decoder gebruiken als MAC address van WAN2 NIC)
- static rules voor IPTV routing via WAN2.

-decoder v7 gewoon op 1 van de switches aangesloten.
Proximus Bizz Fiber (+boost + fixed ip)
USG Pro
UniFi Switches: 48 POE-500W + 24
UniFi AP HD (3)
media: Nvidia shield, Apple TV, proximus v7 decoders
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”