Streamzzz, downloaden van

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

5
Laatst gewijzigd door Fentimento 21 sep 2020, 15:04, in totaal 1 gewijzigd.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Velen lijken ook te vergeten dat streamingdiensten enorm veel kosten hebben aan architectuur, storage, traffic, development, ... Die moeten natuurlijk ook gerecupereerd worden via de kostprijs van je abonnement.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:Technisch gezien is streamen ook downloaden, dus waar gaat het over :).
Voor alle duidelijkheid, ik heb (nog) geen streamz.
Ik ben ook fan van downloaden, en dat gaat wat mij betreft er niet over om dat dan op een warez site te zetten.
Het gaat voor mij over vrijheid.
Vrijheid om het niet door een door de leverancier opgedrongen termijn te moeten bekijken bijv.
En ook kijkkwaliteit.
Streaming kan voor hapering zorgen, als je het eerst kunt downloaden en het dus locaal staat, ben je (quasi) zeker dat je het zonder haperingen kunt bekijken.
Dat is een van de redenen waarom ik graag zaken locaal opneem.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Fentimento schreef:Gaan jullie ook met videocamera naar de cinema?
Wandelen jullie ook boekenwinkel binnen en beginnen daar foto's te maken van het hele boek dat jullie zouden willen?
Zelfde voor cd's en films in de winkel, laptop open cd/dvd/bluray er in en gaan.
Volgens mij, ik kan me vergissen, is er geen pagina van een FOD dat je in een boekenwinkel of een filmzaal opnames mag maken. Er is wel een pagina die uitlegt wat de privékopie juist inhoudt en wanneer je u erop kan beroepen.
Er zijn wel meer mensen, zelfs ministers, die rechtbanken maar "vijanden van het volk" vinden, maar laten we het er hier toch op houden dat er een GIGANTISCH verschil is tussen iets wat mag van de wet en iets wat niet mag.
butskristof schreef:Velen lijken ook te vergeten dat streamingdiensten enorm veel kosten hebben aan architectuur, storage, traffic, development, ... Die moeten natuurlijk ook gerecupereerd worden via de kostprijs van je abonnement.
Straks ga ik nog uit medelijden een abonnement moeten pakken ofzo? Steun de arme DPG en het Amerikaanse Telenet, doneer hier €5 voor hun overleven.
Kom op zeg. Als ze teveel kosten hebben, dat ze het dan laten hé? Ze verdienen hier een dikke, vette boterham aan. Het aanbod is verniet, want al betaald door anderen (VRT, "Investeringsplicht" in het mediadecreet, betaald met VTM reclame, ...). Licentiekosten zal ook reuze meevallen op dat aanbod, want een belletje naar de CDV (kies zelf maar uit het menu: mediaminister Dalle of de voorzitter van de raad van bestuur). Enkel wat storage, een internetlijntje en klaar. Ze hebben streaming niet uitgevonden hé.
boulder schreef:
heist_175 schreef:Technisch gezien is streamen ook downloaden, dus waar gaat het over :).
Ik ben ook fan van downloaden, en dat gaat wat mij betreft er niet over om dat dan op een warez site te zetten. Het gaat voor mij over vrijheid. Vrijheid om het niet door een door de leverancier opgedrongen termijn te moeten bekijken bijv.
En ook kijkkwaliteit. Streaming kan voor hapering zorgen, als je het eerst kunt downloaden en het dus locaal staat, ben je (quasi) zeker dat je het zonder haperingen kunt bekijken. Dat is een van de redenen waarom ik graag zaken locaal opneem.
Geloof maar niet dat er iemand is die zich dat aantrekt (noch de vrijheid, noch de kwaliteit).
Als niemand klaagt over 720p, waarom dan full-HD aanbieden? Dat kost meer en StreamZ ademt "boekhouderij" (= geen risico nemen, of het risico bij een ander leggen en vooral geen kosten maken) en niet "investering" of "visie".
Op de bühne ontwaar je soms nog een discours over vrijheid (meningsuiting, persgaring, beslissingsneming, ...), maar eigenlijk wil de politiek maar al te graag, als het ff kan onder de noemer "innovatie", de bedrijfswereld vrijelijk (pun intended) de bevolking onder vendor lockin zetten.
- OS/Office in het onderwijs: Microsoft all the way,
- opnemen, reclame doorspoelen: zenders mochten het ei-zo-na allemaal kiezen en wensen
- modem: niemand maakt zich druk over vrije keuze
Maar we zijn wel een liberale democratie hoor, ja ja.

Ik download cache de afleveringen dan DIW van de VRT (compleet met username + password), zodat ik het zelf kan afspelen in mijn eigen mediaspeler én handige controls heb voor de bediening. Noch de politiek, noch Telenet/SBS/VTM/DPG ligt echter wakker van wat ik of de klant/cosnsument wilt, zolang ze die klant maar genoeg euro's per maand kunnen aftroggelen.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

@ heist_175

Volledig akkoord.

Mensen vergeten zo vlug, Wie praat er nog over de talrijke omkoopschandalen van politici door Telenet? Waarom moest plots dvb-t verdwijnen
en vervangen zogezegd door vrt-nu? Waarom heb ik nu Streamzz nodig om "in de gloria" nog eens te herbekijken, waarom staat dit
niet beschikbaar voor iedereen op vrtnu. Kritisch blijven, mensen !!!!!
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:[
Als niemand klaagt over 720p, waarom dan full-HD aanbieden?
Mensen zijn daar wel vaak heel onlogisch in.
Kijk, ze moeten het grootste TV scherm hebben, 8K is nét goed genoeg.
Daarna kan het hen niet schelen of het 480p is of 1080i of 4K, en bekijken ze het op hun laptop of tablet of op een piepklein schermpje van de smartphone, en omdat ze streamen hebben ze dan soms nog haperingen ook.

Zelf neem ik liever op in de originele kwaliteit van bijv. Canvas HD vanop de kabel.
Mocht ik het vergeten zijn, zou ik het via VRTNu downloaden (TVDownloader), en dan vanop mijn satellietdecoder op TV bekijken.
Dus altijd eerst in de best mogelijke kwaliteit.
Het gaat er bij mij niet in dat je de best mogelijke TV wilt, om daarna op een euro te besparen om in lage kwaliteit op die TV te bekijken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

boulder schreef: Het gaat er bij mij niet in dat je de best mogelijke TV wilt, om daarna op een euro te besparen om in lage kwaliteit op die TV te bekijken.
Wat ik wel persoonlijk vind is dat niet de resolutie maar de kwaliteit van het paneel veelbepalend is voor je kijkervaring. Ik merk toch dat ik liever een film kijk op een OLED dan op een lcd(maar ben dan ook voornamelijk film kijker) maar als je eerder sport ziet is een goede lcd nog altijd het beste.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

boonpwnz schreef:
boulder schreef: Het gaat er bij mij niet in dat je de best mogelijke TV wilt, om daarna op een euro te besparen om in lage kwaliteit op die TV te bekijken.
als je eerder sport ziet is een goede lcd nog altijd het beste.
Veel van die opmerkingen zijn imago: imago van de kijker en image/branding-PR van de TV bouwer.
Een zelfverklaarde audiofiel roemde mijn muziekinstallatie op kot, hoewel het Akai speakers waren, aangesloten op de jack van een laptop met computerboxen die als signaalversterker dienden. Hij heeft nu dure BW boxen staan en een duzend kanaalsversterker van €1K. Mij geen probleem, ik lig er niet wakker van, maar wij noemen dat "een windbroek": veel wind, meer niet :).
Je kan sport prima op een OLED kijken, hoeveel mensen liggen wakker van lag? Ach kom, niemand dat het merkt.

De logica "dure TV en belabberd signaal" kan je ook doortrekken naar andere thema's: Telenet met ultra giga speedboost aan 400Mbps en dan wel een Wifi repaeter van den Aldi. Ach kom nou :).

Overigens: 720p is een prima beeldresolutie, op mijn fullHD monitor of TV zie ik het verschil niet tussen fullHD en 4K of 8K.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

cadsite schreef:Je maakt 1 grote fout in mijn ogen.
Het verheerlijken van een totaal onbelangrijke en hoogst tijdelijke subcultuur en dat gelijkstellen met Cultuur.

Die quotes, ik heb ze niet eens gelezen. I couldn't care less.

Als het echt zoveel waard is voor jou, betaal er dan voor en stop met jammeren...
Klopt, want echte cultuur bereikt je wel, ook al heb je ze niet gelezen of gezien.

Ik heb Shakespeare niet gelezen maar we kennen allemaal de story van Romeo en Julia. Ik heb de bijbel niet gelezen maar de Ark van Noah, de ongelovige Thomas, de zilverlingen van Judas, ...
Dat kan niet gezegd worden van de vergankelijke content die jij consumeert in je subcultuur.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef:
Wat ik wel persoonlijk vind is dat niet de resolutie maar de kwaliteit van het paneel veelbepalend is voor je kijkervaring. Ik merk toch dat ik liever een film kijk op een OLED dan op een lcd(maar ben dan ook voornamelijk film kijker) maar als je eerder sport ziet is een goede lcd nog altijd het beste.
Dat is één factor, maar er zijn er veel.
Ook de beste TV zal van een zeer lage kwaliteits inputsignaal geen hoge kwaliteit kunnen maken.
En waarom een 70" TV zetten, om daarna op een 3" smartphone schermpje te bekijken?
Heist_175 schreef:Overigens: 720p is een prima beeldresolutie, op mijn fullHD monitor of TV zie ik het verschil niet tussen fullHD en 4K of 8K.
Als het gewoon Full HD is, dan lijkt het mij al logisch dat je niet veel verschil ziet met 4K en 8K, hij moet het toch downscalen naar HD resolutie.
En 720p tov 1080i, die discussie is hier al vaak gepasseerd, beiden hebben voor- en nadelen.
Maar dan nog, de grootte van die TV speelt ook een rol, en ook gewoon je ogen.
Sommige mensen zien gewoon weinig verschil waar anderen een wazig beeld zien tov. een scherp beeld.
Mocht ik het verschil niet zien, zou ik ook niet meer uitgeven om iets te hebben dat beter is.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

R2D2 schreef: Klopt, want echte cultuur bereikt je wel, ook al heb je ze niet gelezen of gezien.

Ik heb Shakespeare niet gelezen maar we kennen allemaal de story van Romeo en Julia. Ik heb de bijbel niet gelezen maar de Ark van Noah, de ongelovige Thomas, de zilverlingen van Judas, ...
Dat kan niet gezegd worden van de vergankelijke content die jij consumeert in je subcultuur.
Iedereen heeft wel eens van Romeo & Julia gehoord en zeker al veel alternatieven op hetzelfde verhaal gezien of gehoord maar bitter weinig kennen het (ik zelf overigens ook niet, niet echt vlot leesbaar). Lord of the rings misschien beter (populairder) voorbeeld, kent praktisch iedereen maar zelfs veel van de jongere fans hebben nooit de verhalen gelezen (fan van lotr, niet van Tolkien want dan vrij snel hetzelfde probleem als vorige). De hardcore fans gaan hier heel ver maar zonder verhaal mis je toch wel veel en gaat hier niet enkel om details. Voor wie nu al vindt dat er in de films eigenlijk bitter weinig gebeurd raad ik af om aan de boeken te beginnen :lol:
Harry Potter... De lerares die de jeugd terug leerde lezen. En alles verkocht aan Warner waardoor zelfs de terug boekenlezende jeugd de laatste (ook meer zo bijzondere) verhalen gewoon op film zien. (daar iets speciaal dat de wereld ook buiten de originele papieren verhalen verder gaat).
Als je wacht op de cultuur die toch naar je komt krijg je enkel marketing nest. De Biebers, de influencers en door leger advokaten en politiek correcte censuur voorgekouwde pop. Of 30 jaar wachten op de golden oldies...
Daar gaat echter alles willen en kunnen zien dat er ooit op tv komt echter niks aan veranderen maar dat is allemaal al door 23 organisaties gefilterd en goedgekeurd voor massaconsumptie. (nootje, ik kom ook mijn zetel maar heel zelden uit en redelijk pop fan...).
Eigenlijk in muziek toch voorbeeld van wat ik eigenlijk wil zeggen... Ik 'snap' techno bijvoorbeeld niet (nogthans de daarvoor populaire periode wel gehad) maar gewoon op radio ga je heel de rondliggende atmosfeer/cultuur niet meemaken (is dan ook iets waar ik besef dat ik er niet thuishoor :lol: ). De voorbeelden die ik in dat genre goed vind zijn dan ook de overblijvende 'opgelopen' cultuur die de fans waarschijnlijk te commercieel vinden :angel: Of dat daarmee het beste uit het genre is en of mijn kleinkinderen er op school over gaan leren betwijfel ik maar het is cultuur...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Tien

Over lotr heb ik idd nauwelijks de boeken gelezen enkel het 2de boek maar dat is omdat ik daar veel interesse had(hou van de rohirrim)

Harry potter heb ik de boeken niet gelezen maar wel haast alle afleveringen op youtube van folklore en theories.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

boonpwnz schreef: maar als je eerder sport ziet is een goede lcd nog altijd het beste.

Oh is dat zo?

Ik loop mijzelf al een aantal jaar te verlekkeren op een nieuw toestel, maar het zou alleszins geen verbetering worden mocht ik tot een aanschaf overgaan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

9livesuni schreef:

Oh is dat zo?

.
Dat is gewoon vanwege de hogere helderheid die mogelijk is en de wit waarden die veel feller kunnen dan op een oled. Dat verschil wordt met de jaren kleiner maar zeker bij HDR weergave is dit nog duidelijk merkbaar. Als je dan veel naar sneeuwsporten of heldere sporten bv de koers kijkt dan is een LCD met heel hoge helderheid wel fijner naar te kijken dan een OLED.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”