Proximus Mobilus 5G Unlimited Premium-abonnement als vaste internetlijn
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
Al sinds een tijdje terug gebruik ik het Proximus 5G Unlimited abonnement ter vervanging van de vaste internet verbinding.
Ik haal daar voordeel uit omdat het "verplaatsbaar" is en ik het kan meenemen naar andere locaties.
Tot voorkort gebruikte ik het in een TP Link 4G mifi routertje maar had daarbij de kans vanwege het constant aan staan dat de batterij eens ging opzwellen of het begeven.
Dit toestelletje is niet gemaakt voor 24/24 internet verbruik ter vervanging van een vaste modem.
Ik verbond het door naar een wifi repeater van TP Link en zo naar een gigabit TP Link router die mijn bedraad netwerk aanstuurde.
Snelheid daarvan thuis meestal rond de 30 Megabit.
Daarom kocht ik mij de Huawei B818-263 modem. Best prijzig, vergelijkbaar met de Tadaam modem.
En daadwerkelijk de snelheid ging aanzienlijk omhoog!
En de prijs die blijft mooi 49,99 Euro.
Vorige maand 570GB op de factuur.
Ik haal daar voordeel uit omdat het "verplaatsbaar" is en ik het kan meenemen naar andere locaties.
Tot voorkort gebruikte ik het in een TP Link 4G mifi routertje maar had daarbij de kans vanwege het constant aan staan dat de batterij eens ging opzwellen of het begeven.
Dit toestelletje is niet gemaakt voor 24/24 internet verbruik ter vervanging van een vaste modem.
Ik verbond het door naar een wifi repeater van TP Link en zo naar een gigabit TP Link router die mijn bedraad netwerk aanstuurde.
Snelheid daarvan thuis meestal rond de 30 Megabit.
Daarom kocht ik mij de Huawei B818-263 modem. Best prijzig, vergelijkbaar met de Tadaam modem.
En daadwerkelijk de snelheid ging aanzienlijk omhoog!
En de prijs die blijft mooi 49,99 Euro.
Vorige maand 570GB op de factuur.
Laatst gewijzigd door streulma 16 sep 2020, 19:19, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Euh wow, da's beter dan m'n VDSL hier...
En dat unlimited geldt dus ook voor de 4G-netwerken, want zoals je aangeeft heb je niet eens een 5G-modem.Onbeperkte data:
In België je surft onbeperkt aan de hoogste snelheid via onze 4G, 4G+ en 5G netwerk. In de rest van de Europese Unie je beschikt over 50 GB. Boven 50 GB zal je aan aan maximale snelheid verder surfen maar een kleine toeslag betalen (€ 0,0042/MB).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ik blijf wantrouwig dat die limiet zal blijven die jij haalt. Proximus is niet gekend als liefdadigheidsinstelling.
Ik zou maar gerust zijn met 1 TB/maand.
En dan moet ik niet te zot doen (backups)
Krijg je dan 2 Sims? 1 voor router thuis en 1 voor gsm?
Jawadde, ook nie goedkoop
https://www.kpnwebshop.com/netgear-nigh ... rigin=1008
Ik zou maar gerust zijn met 1 TB/maand.
En dan moet ik niet te zot doen (backups)
Krijg je dan 2 Sims? 1 voor router thuis en 1 voor gsm?
Jawadde, ook nie goedkoop
https://www.kpnwebshop.com/netgear-nigh ... rigin=1008
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
Neen er is maar 1 sim maar evenwel Sim duo (+6 euro/maand); duo's zijn niet gelijktijdig bruikbaar (1 actief, 1 uit)
Op basis van bovenstaande berichten begrijp ik dat er (voorlopig ?) niet direct naar het verbruikte volume gekeken wordt maar destijds bij de bestelling had ik wel een waarschuwing " beperkt tot 100 GB voor persoonlijk gebruik" (zelf ben ik er nog niet overgegaan)
Op basis van bovenstaande berichten begrijp ik dat er (voorlopig ?) niet direct naar het verbruikte volume gekeken wordt maar destijds bij de bestelling had ik wel een waarschuwing " beperkt tot 100 GB voor persoonlijk gebruik" (zelf ben ik er nog niet overgegaan)
-
- Premium Member
EDIT: Bedankt M_016 voor de tip over ProxiDuo dual sim. Ben naar een Proximus shop geweest plots 17 Euro minder betalen!
Mag wel mijn 5G plan houden en gebruiken.
Dual sim nu op 2 modems, en eigen gsm abonnement verlaagd.
Blijkbaar maken ze er geen spel van, zoals je bij mij ver over de limiet gaat.
Net zoals FRDDP en iemand op Twitter over de 200GB.
Fin, ik probeer het maar uit om anderen een idee te geven en te kijken of het werkbaar is.
Blijkbaar maken ze er geen spel van, zoals je bij mij ver over de limiet gaat.
Net zoals FRDDP en iemand op Twitter over de 200GB.
Fin, ik probeer het maar uit om anderen een idee te geven en te kijken of het werkbaar is.
-
- Premium Member
Op de locatie waar ik nu zit op 4G+: maximum 200 Mbps down op 80 Mbps upbuthead schreef:Welke snelheden halen jullie gem?
Op een andere locatie is het trager.
Maar sinds mijn nieuwe modem (Huawei) sneller.
In mijn onderschrift zie je mijn gemiddelde speedtest.
Voor vragen mag je ook een PM sturen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Nuja, tot er meer volk bijkomt en je slots moet gaan delen natuurlijk.
Voor de prijs is het momenteel best leuk. De vraag is hoe lang het nog gaat duren natuurlijk.
Die ping & jitter is wel niet zo goed voor online gaming en eigenlijk ook - al dan niet iets minder hard - nefast voor dingen als voip/conference calls, maar als je dat allemaal niet doet is het voor z'n geld best mooi eigenlijk.
Vraag me alleen af of er niets in de clausules staat over het gebruiken als "vast internet" of als je echt stelselmatig meer dan 2-3TiB per maand erover stuwt ze nog zo gaan blijven pushen met hun "unlimited".
Het is nog altijd letterlijk het dubbele in snelheid dan max over hun huidige VDSL2 kan echter
Voor de prijs is het momenteel best leuk. De vraag is hoe lang het nog gaat duren natuurlijk.
Die ping & jitter is wel niet zo goed voor online gaming en eigenlijk ook - al dan niet iets minder hard - nefast voor dingen als voip/conference calls, maar als je dat allemaal niet doet is het voor z'n geld best mooi eigenlijk.
Vraag me alleen af of er niets in de clausules staat over het gebruiken als "vast internet" of als je echt stelselmatig meer dan 2-3TiB per maand erover stuwt ze nog zo gaan blijven pushen met hun "unlimited".
Het is nog altijd letterlijk het dubbele in snelheid dan max over hun huidige VDSL2 kan echter
-
- Premium Member
Ik test dit uit voor jullie bij userbase om jullie een idee te geven en of het doenbaar is.
Tot nu toe geen snelheidsvermindering gemerkt of problemen of uitval.
De enige uitval die ik had was met een oude Orange Flybox modem. Maar de uitval was aan de modem gelegen.
Als er nog vragen zijn stel ze gerust.
Ik had al de reactie van iemand bij Proximus gekregen dat ik er voorlopig mee mag door gaan.
Tot nu toe geen snelheidsvermindering gemerkt of problemen of uitval.
De enige uitval die ik had was met een oude Orange Flybox modem. Maar de uitval was aan de modem gelegen.
Als er nog vragen zijn stel ze gerust.
Ik had al de reactie van iemand bij Proximus gekregen dat ik er voorlopig mee mag door gaan.
-
- Premium Member
Mr Blue Sky, jij hebt het over verbruik in het buitenland boven de 50GB.
In België is het onbeperkt aan volle snelheid.
Zoals hier te zien vorige maand 570GB.
Anders was mijn verbinding al lang afgesloten...
In België is het onbeperkt aan volle snelheid.
Zoals hier te zien vorige maand 570GB.
Anders was mijn verbinding al lang afgesloten...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Don't entirely agree - het heeft niks te maken met de onderliggende technologie. Je kan perfect meerdere TB verzetten op telenet/orange zonder op smallband terecht te komen. Maar doet niks terzake aan dit topic natuurlijk.streulma schreef: Hier kunnen Telenet en Orange nog een puntje aan zuigen... En dit op volle snelheid...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Mijn excuses, dat had ik verkeerd gelezen.streulma schreef:Mr Blue Sky, jij hebt het over verbruik in het buitenland boven de 50GB.
Het is in alle geval een interessant experiment/set-up!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Maar waarschijnlijk krijg je wel een extern routeerbaar IPv4 adres als je de juiste persoon aan de telefoon krijgt, gezien dit ook voor normale GSM data abbo's telt.
Dat je geen IPv6 connectivity hebt vind ik dan weer raar. Op hun normale abbo's is er al tig jaar IPv6 connectivity. Misschien dat je maar 1 IPv6 adres/range krijgt gezien dit geen normaal thuisabbo is?
Dat je geen IPv6 connectivity hebt vind ik dan weer raar. Op hun normale abbo's is er al tig jaar IPv6 connectivity. Misschien dat je maar 1 IPv6 adres/range krijgt gezien dit geen normaal thuisabbo is?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Gezien wat er op het proximus forum staat zou ik ook denken dat er geen IPv6 connectivity komt op CGNAT connections. Geen idee of dat ook telt indien je niet van CGNAT gebruik maakt echter.
https://nl.forum.proximus.be/mobiele-te ... rnet-42257
https://nl.forum.proximus.be/mobiele-te ... rnet-42257
In communicatie en persmededelingen zegt Proximus dat het écht onbeperkt is ook op hun infofiche (dus ook geen FUP).
Infofiche:
https://www.proximus.be/dam/jcr:b4a4a06 ... ~cache.pdf
Toch vond ik dit document via Google search, nergens op de Proximus website is dit duidelijk terug te vinden:
https://www.proximus.be/dam/jcr:c157230 ... ~cache.pdf
Meer dan 100GB is volgens Proximus abnormaal, er staat ook niet bij dat ze zullen schorsen etc.
Onduidelijkheid troef 'à la Belgique'.
Infofiche:
https://www.proximus.be/dam/jcr:b4a4a06 ... ~cache.pdf
Toch vond ik dit document via Google search, nergens op de Proximus website is dit duidelijk terug te vinden:
https://www.proximus.be/dam/jcr:c157230 ... ~cache.pdf
Meer dan 100GB is volgens Proximus abnormaal, er staat ook niet bij dat ze zullen schorsen etc.
Onduidelijkheid troef 'à la Belgique'.
-
- Premium Member
En het blijft maar werken...
Snelheid daalt soms tijdens de dag, maar 's avonds (en 's nachts) gaat het alweer naar omhoog.
Heb het nu al op verschillende plaatsen getest (op 4G signaal) en op de ene plaats wat minder dan de andere.
Nog geen enkele keer smallband.
08/2020 - 570GB
09/2020 - 2200GB
Voor wie meer info wil mag een PM sturen of uw vraag hieronder schrijven.
Snelheid daalt soms tijdens de dag, maar 's avonds (en 's nachts) gaat het alweer naar omhoog.
Heb het nu al op verschillende plaatsen getest (op 4G signaal) en op de ene plaats wat minder dan de andere.
Nog geen enkele keer smallband.
08/2020 - 570GB
09/2020 - 2200GB
Voor wie meer info wil mag een PM sturen of uw vraag hieronder schrijven.
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
streulma schreef:EDIT: Bedankt M_016 voor de tip over ProxiDuo dual sim. Ben naar een Proximus shop geweest plots 17 Euro minder betalen!
Hoe werkt dit ivm. 2 sim kaarten?
Je kiest je abbo VB: 5G unlimited(49.99) + 2de sim 6eu/maand?
(als ik site goed doorlas)
Totaal: 55.99 + eenmalig 25euro
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
Handig om te weten
Ik denk dat ik tadaam of edpnet zal nemen later.
Ik zou uiteraard graag kunnen bellen en dan surfen via het andere toestel
Tv is tevens wel een must
Ik denk dat ik tadaam of edpnet zal nemen later.
Ik zou uiteraard graag kunnen bellen en dan surfen via het andere toestel
Tv is tevens wel een must
Internet = PX FLEX pack
- buthead
- Elite Poster
Voor de proxiduo je hoeft dus 1 sim of toestel zelf af te zetten of dit gaat zelf zien welke van de 2 sim kaarten actief hoeft te zijn?
Kwestie van je vriendin ligt thuis te surfen op de 4g/5g van sim1 en sim2 in je eigen tel werkt niet?
Of zie ik het verkeerd [emoji28]
Kwestie van je vriendin ligt thuis te surfen op de 4g/5g van sim1 en sim2 in je eigen tel werkt niet?
Of zie ik het verkeerd [emoji28]
Internet = PX FLEX pack
-
- Premium Member
Ondertussen heb ik nog een aantal zaken uitgetest.
Huawei modem wegens de prijs en het nog niet weten of dit abonnement het wel ging houden, weggedaan.
Zoals het werken via tethering en een smartphone.
Dit werkte wel goed voor 1 pc, maar was iedere keer weer een gedoe om dat over het hele netwerk te krijgen (met een iPhone).
Uiteindelijk is mij dit wel gelukt door een Raspberry Pi wifi te laten opvangen en zo verder te verdelen.
USB tethering op Linux werkt sinds iOS 14 niet meer (!).
Maar goed, dan maar terug een gewone modem.
Een ander equivalent, TPLink Archer MR600 gekocht met Gigabit LAN en 4G+.
Resultaten, zelfde behaalde snelheid als de Huawei.
Maar zoals ik zeg, 's nachts gaat het vaak de hoogte in en overdag moet ik het meestal stellen met 60-100 Mbps down en momenteel maar 20-50 Mbps up.
Ik kan jullie ook meedelen dat ik nog nooit smallband gehad heb of groot snelheidsverlies.
Huawei modem wegens de prijs en het nog niet weten of dit abonnement het wel ging houden, weggedaan.
Zoals het werken via tethering en een smartphone.
Dit werkte wel goed voor 1 pc, maar was iedere keer weer een gedoe om dat over het hele netwerk te krijgen (met een iPhone).
Uiteindelijk is mij dit wel gelukt door een Raspberry Pi wifi te laten opvangen en zo verder te verdelen.
USB tethering op Linux werkt sinds iOS 14 niet meer (!).
Maar goed, dan maar terug een gewone modem.
Een ander equivalent, TPLink Archer MR600 gekocht met Gigabit LAN en 4G+.
Resultaten, zelfde behaalde snelheid als de Huawei.
Maar zoals ik zeg, 's nachts gaat het vaak de hoogte in en overdag moet ik het meestal stellen met 60-100 Mbps down en momenteel maar 20-50 Mbps up.
Ik kan jullie ook meedelen dat ik nog nooit smallband gehad heb of groot snelheidsverlies.