Nieuwe layout Facebook

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Iemand die zich nog stoort aan de nieuwe en opgedrongen layout van facebook? Iedereen in mijn omgeving zeurt er over hoe ongebruiksvriendelijk dat het geworden is.

Voor mij is het een peuter/kleuter website geworden en sinds vandaag kan ik ook geen 48 uur meer overschakelen naar de oude versie. Beheren van groepen gaat niet meer zoals voordien, en er zijn nog enkele functies die bij mij niet meer werken. Allemaal zo onoverzichtelijk geworden...

Raar maar waar, als ik naar een Facebook spel ga, heb ik de oude layout weer voor zolang dat spel open staat en ook de oude functionaliteit die af en toe mixt met de nieuwe.

Op mijn lijst staan ook wat oudere mensen die zelfs hun account stop gezet hebben omdat ze aan de nieuwe layout niet aan uit raken.

Verwarrend.

Ik snap dat je af en toe eens moet vernieuwen, maar zo'n ommezwaai in één keer en functies die gewoon verdwijnen. Nu goed, één positief iets, de app op Android is nog niet aangepast en lijkt op de oude Facebook dus nu gewoon alles via de app.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

App op android kan je vervangen door alternatieven welke niet zo hongerig naar data zijn, of de mobile website gebruiken.

Op Chrome/FF kan je https://www.fbpurity.com/ installeren als addon, daarin kan je (voorlopig?) de oude layout nog forceren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Haha, hier ook telkens 48 uur weggeduwd met als mededeling "ik ben geen kleuter" :-D
Nu, ik ben wel blij dat ze actief meewerken om mij van facebook weg te halen. Met die nieuwe layout blijf ik er letterlijk geen 2 minuten meer doorscrollen. Het oogt niet, het leest niet en het is verwarrend.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

En het is vooral log eenmaal je lang surft naar de site ga je opeens merken dat scrollen tergend traag wordt. Heb ik niet gehad bij de vorige versie.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

woutervh schreef:Haha, hier ook telkens 48 uur weggeduwd met als mededeling "ik ben geen kleuter" :-D
Geweldig, ik heb dat ook effectief elke keer ingevuld maar dan: "Layout voor kleuters" en "ik ben niet slechtziend".

Kan niet baten, vandaag geen optie meer om terug 48u over te schakelen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Er is wel 1 voordeel.
De knop om alles chronologisch te sorteren zit nu maar 1 klik weg in plaats van 2. :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”