Digitale Televisie (IN-DI)

Nieuws omtrent telecom
digiboy
Starter
Starter

Hoi allemaal, voor mij is digitale kabel tv niets nieuws, ik ontvang al
8 jaar digitale tv via satelliet: 6000 tv en radiokanalen in dvd kwaliteit!
Ik beschik over een schotelantenne, en een digitale sat decoder.
Tevens ontvang je digitaal via satelliet wel de nederlandse commerciele
tv kanalen dus Veronica,RTL4,RTL5,SBS 6,Yorin,NET5, enz enz... die nooit op de kabel zullen komen (of mogen hihi).Totaal dus een 4000 vrij te ontvangen kanalen.Op de digitale kabel zal dit aanbod nooit hoger kunnen
zijn dan 300 aangezien hun bandbreedte.Tegelijk is satelliet altijd gratis:
voor geen enkel kanaal moet je betalen! Trouwens Canal+ is ook gratis
via digitale satelliet ontvangt! Ik heb dus ook een Nokia gekocht voor op de kabel aan te sluiten,zal maar tijdelijk zijn want ook de vlaamse commerciele zenders gaan binnenkort op satelliet komen,via Belgacom dus het worden spannende tijden voor de kabel! In ieder geval; via satelliet zie je veel veel meer, en zonder 1 euro te betalen!
chrismir

Maar je moet je wel een lelijke schotel plaatsen :cry:
En alles gratis op sateliet das nieuw??
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En Canal+ zonder te betalen :???:
Ben jij zo iemand die regelmatig zijn card moet updaten om "gratis" te kunnen kijken :|
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een lelijke schotel is idd een nadeel.
Het is niet nieuw dat er op satelliet gratis wordt uitgezonden. Veel is gratis (BBC enzo) maar lang niet alles.
Verwacht geen hoop nederlandstalige posten.. voor Ned1-3 moet je al nederlander zijn en een kaartje gaan aanvragen.
De meeste posten op satelliet zijn voor mij persoonlijk echter waardeloos (onbegrijpelijke talen) of als er iets interessant is moet je ervoor betalen :(
Daarom zie ik af van een satelliet installatie.
NuKeM
Gast

digiboy schreef:Tevens ontvang je digitaal via satelliet wel de nederlandse commerciele
tv kanalen dus Veronica,RTL4,RTL5,SBS 6,Yorin,NET5, enz enz... die nooit op de kabel zullen komen (of mogen hihi).Totaal dus een 4000 vrij te ontvangen kanalen.Op de digitale kabel zal dit aanbod nooit hoger kunnen
zijn dan 300 aangezien hun bandbreedte.Tegelijk is satelliet altijd gratis:
voor geen enkel kanaal moet je betalen! Trouwens Canal+ is ook gratis
Helemaal gelijk heb je toch niet. Alle kanalen die jij hier opsomt zijn helemaal niet FTA (= Free to Air ) De opgesomde Nederlandse zenders zijn ge-encrypteerd opdat ze geen auteursrechten zouden moeten betalen voor kijkers uit andere landen dan Nederland. (sommige eigen producties zijn wel vrij te bekijken). Je hebt een smartcard nodig om die te kunnen bekijken, maar ze zijn geen betaalTV, en je moet dus ook geen maandelijks abonnementsgeld te betalen.
Canal+ is ook op satelliet een betaalzender, waarvoor je maandelijks moet betalen.

Dus om helemaal correct te zijn, zou je er bij moeten vermelden dat je gebruik maakt van "gehackte" smartcards om canal+ te bekijken.
En dat je of via een Nederlandse kennis, of op een andere - minder legale - manier naar alle hogervernoemde Nederlandse zenders kijkt.
Jowan
Starter
Starter

digiboy schreef:Trouwens Canal+ is ook gratis
via digitale satelliet ontvangt!

Lang geleden dat je nog gekeken hebt zeker ?
C+ is reeds maanden overgeschakeld op Mediaguard2 en is dus
zwart voor de zwartkijkers :wink:
En de commerciële zenders (RTL4-5, SBS6...) gaan vanaf maart
er ook heel zwart uitzien voor mensen zonder officiële kaart.

digiboy schreef:Ik heb dus ook een Nokia gekocht voor op de kabel aan te sluiten,zal maar tijdelijk zijn want ook de vlaamse commerciele zenders gaan binnenkort op satelliet komen,via Belgacom dus het worden spannende tijden voor de kabel! In ieder geval; via satelliet zie je veel veel meer, en zonder 1 euro te betalen!

Uit welke bron haal je de info dat Belgacom de Vlaamse commeriële
zenders via sateliet gaat uitzenden ?
Op de site van Belgacom staat dat ze in 2005 met digitale tv starten via de telefoonlijn (met soort telefoondecoder) maar nergens wordt geschreven dat ze satelietuitzendingen gaan geven.

BTW, ik kijk al sinds 91 naar satelietbeelden en als ik overschakel van bv ZDF op sateliet naar ZDF op de kabel dan weet je het wel.
Daarom dat ik zo lastig ben dat de kabelmaatschappij mij geen kaart wil verkopen zonder de kabeldecoder (die ik niet nodig heb).
Is dit geen koppelverkoop ?
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kijk hier ook al een tijdje schotel en ik heb ook een heleboel kanalen waar normaal voor betaald moet worden. Je moet er wel bijzeggen dat die kanalen de eigenschap hebben op zwart te gaan net als je iets wil zien.
Feit is wel dat het kanalen aanbod en de kwaliteit via de schotel beter zijn.
Belgacom heeft overigens ooit wel eens een proefballonnetje opgelaten ivm satelliet tv maar Door de sterke kabellobby hier in belgië kan je dat vergeten.
Het is ook wel zo dat je meer en meer schoteltjes ziet hangen wat op lange termijn alleen maar interessant kan zijn.
Wat ik mij afvraag is wat er zo interessant is aan die digitale kabel.
Je betaald al een abbo en nu moet je ook nog eens een kastje gaan kopen met een kaart. Ook gebruikt iedereen zijn eigen systeem zodat van een standaard de eerste jaren geen sprake zal zijn. Leuk zo'n zwarte kast tussen je zilveren AV setje.
Simpelweg is mijn vraag dus: Wat is de meerwaarde???
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

alfadude schreef:Simpelweg is mijn vraag dus: Wat is de meerwaarde???

Betere kwaliteit, meer mogelijkheden.

Dit is nog maar het begin van digitale TV via de kabel, maar de bedoeling is dat er waarschijnlijk extra zenders komen waarvoor je wel zal moeten betalen (vandaar de kaart reeds), de mogelijkheid zal hebben mee te spelen (interactief dus), ...

Wat de kastjes betreft... ik zie dit persoonlijk ook nog als een obstakel, en het zou dus beter zijn moest dit standaard in je TV zitten (TV en video dus met eigen DVB-C ontvanger), maar zover zijn we duidelijk nog niet vanwege allerlei omstandigheden.
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

C+ is reeds maanden overgeschakeld op Mediaguard2 en is dus
zwart voor de zwartkijkers.

Mediaguard2 is toch al een tijdje hacked .. D+ (spain) & sky italy zijn toch al een terug open met titancard. En cyfra+ zit eraan te komen, dus vroeg of laat zal C+ digitaal wel terug opengaan. :wink:
PHO
Pro Member
Pro Member

Los van het feit dat ik grondige twijfels heb of de vlaamse zenders grote intresse hebben om uit te zenden via satelliet,vraag ik me trouwens af wat de commerciële meerwaarde zou betekenen voor de vlaamse commerciële zenders om op satelliet uit te zenden. Veel meer kijkers zullen ze er niet bij winnen, en ik kan me moeilijk voorstellen dat vlaamse adverteerders meer willen betalen voor hun commercial, juist omdat die bijv over een groter gebied dan vlaanderen wordt uitgezonden. Als je als vlaming in het buitenland verblijft, zal je toch geen meubelen bij Meubelen Gaverzicht kopen, of een lotje kopen bij de (belgische) Nationale Loterij. In het buitenland kan je uberhaupt al niet meespelen, of SMS-en met de taboeloze huisvrouwen uit vlaanderen.

In een klein en dichtbevolkt gebied als Vlaanderen, waar meer dan 95% van de TV-kijkers een kabelaansluiting heeft, is het trouwens ook niet intressant om via satelliet uit te zenden. Je bereikt nu al omzeggens iedereen. In uitgestrekte landen daarentegen is uitzenden via satelliet veel nuttiger.

Daarbij komt nog dat, omdat we in Vlaanderen gewend zijn om films en series in originele versie uit te zenden en die Nederlands te ondertitelen, de commerciële omroepen zich blauw zullen moeten betalen aan auteursrechten, tenzij ze de content gaan encrypteren.

Dan is het veel verantwoorder dat ze hun signaal rechtstreeks aan de kabelmaatschappijen aanbieden. Het is niet alleen een stuk goedkoper, maar je bent tenminste zeker dat je TV signaal ALLEEN in je doelgebied te ontvangen zijn, wat voor elke partij de meest economische oplossing is.

Ik denk ook dat die zenders meer intresse hebben aan interactieve digitale TV (en dus daarin zullen investeren) omdat ze dan "nieuwe" dingen kunnen aanbieden. (Bijv. meespelen met een aantal quizspellekes, of televoting). Althans, zo promoten ze de interactieve Digitale TV bij de diversie testprojecten.

Persoonlijk heb ik geen behoefte aan dergelijke interactiviteit, maar anderen misschien wel. En wie weet worden er ook wel intelligentere toepassingen aan het interactieve gedeelte toegevoegd, die een echte meerwaarde met zich meedragen.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gast

commerciele zenders mogen trouwens hun uitzendingen niet versleutelen van Europa...

Ofwel coderen, ofwel reclame uitzenden, maar niet beide
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Ofwel coderen, ofwel reclame uitzenden, maar niet beide

En wat doen alle Nederlandse commerciele stations op satelliet dan ?

Coderen is een noodzaak om geen rechten te moeten betalen voor gans Europa.
Gast

Anonymous schreef:commerciele zenders mogen trouwens hun uitzendingen niet versleutelen van Europa...

Ofwel coderen, ofwel reclame uitzenden, maar niet beide

Ze moeten zelfs coderen om te zorgen dat ze niet ontvangen worden in regio's waar ze geen auteursrechten voor betalen...

Filip
Gast

Ik ben ook ge-abonneerd op IN-DI, maar de laatste weken worden er een 10-tal zenders niet meer doorgestraald, oa; vt4, vijftv, vitaya, bbc1, bbc2... zelfs de epg werkt niet meer!

heeft iemand een soortgelijk probleem?
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

( Ik ben ook ge-abonneerd op IN-DI, maar de laatste weken worden er een 10-tal zenders niet meer doorgestraald, oa; vt4, vijftv, vitaya, bbc1, bbc2... zelfs de epg werkt niet meer!
Heeft iemand een soortgelijk probleem? ).....

Yep...Kan volgende zenders niet meer ontvangen : vijfTV, Vitaya, FR2, BBC 1, BBC 2, WDR, JIM TV en TMF!
Bijkomend wordt NGC niet ondertiteld!
Oorzaak van deze tekortkomingen zijn me volstrekt onbekend!
:evil:
amj2005
Member
Member

silence
Laatst gewijzigd door amj2005 19 jul 2005, 00:15, in totaal 1 gewijzigd.
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.

-Sadi, "Gulistan"
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

amj2005 schreef:De SP heeft kamervragen gesteld over digitale televisie. Aanleiding is het handelen van CaiWay. Deze Westlandse kabelmaatschappij gaat het analoge pakket sterk uithollen. 19 zenders verdwijnen uit het pakket tenzij de abonnee overstapt naar digitale televisie. Het abonnement voor digitale televisie is niet duurder dan analoge televisie en caiway geeft de ontvanger tijdelijk gratis weg. De kosten voor de overstap blijven zodoende beperkt tot een bijdrage van 10 euro in de verzendkosten van de ontvanger
CaiWay ... dat moet dan over Nederland gaan eh?
Gast

[quote="r2504"][quote="r2504"]Welk merk/model verkoopt men ?[/quote]

Blijkt een Nokia Mediamaster 119C te zijn.[/quote]
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hebben er nog mensen problemen met de SDPIF (digitale audio) uitgang van de Nokia 119c in combinatie met INDI? Het geluid loopt nl. iets voor op het beeld, wat gewoon erg irritant is. Collega van me heeft ook dit probleem, software update heeft nog niet veel uitgehaald.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”