Paardenworst recept

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

+1 voor ons kookboek subforum.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ordon schreef:Vertel.
Hoe kunnen UB leden het best hun tonic siroop maken? 8)
(En waar halen ze de ingrediënten.)
Ik gebruik dit recept

Alles, behalve de cinchona, koop ik in België. Reden is eenvoudig : ik koop stukjes schors en die vind je enkel in het buitenland. In België vind je alleen cinchona in poedervorm. Tja, wat draaien ze er nog allemaal onder? Meestal anti klonter middel en smaakversterker, zoals met alle gemalen kruiden het geval is. Daarom stukken cinchona in Nederland. Gewoon Google gebruiken voor winkels en prijs. De rest zoals citroengras en Jamaica peper koop ik hier gewoon in de winkel. Citroenzuur komt van bij Marokkaanse winkel die een vierde van de gangbare prijs vraagt. 7,50 per kilo als ik mij niet vergis. Ik koop dan meteen een kilo omdat ik het in andere recepten ook gebruik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Een recht toe recht aan recept waar niet veel kan mislopen. :thumbs:
Mits de juiste en kwalitatief goede ingrediënten.

Bedankt om dit te delen.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Jack Daniels schreef:
Ordon schreef:Vertel.
Hoe kunnen UB leden het best hun tonic siroop maken? 8)
(En waar halen ze de ingrediënten.)
Ik gebruik dit recept

Alles, behalve de cinchona, koop ik in België. Reden is eenvoudig : ik koop stukjes schors en die vind je enkel in het buitenland. In België vind je alleen cinchona in poedervorm. Tja, wat draaien ze er nog allemaal onder? Meestal anti klonter middel en smaakversterker, zoals met alle gemalen kruiden het geval is. Daarom stukken cinchona in Nederland. Gewoon Google gebruiken voor winkels en prijs. De rest zoals citroengras en Jamaica peper koop ik hier gewoon in de winkel. Citroenzuur komt van bij Marokkaanse winkel die een vierde van de gangbare prijs vraagt. 7,50 per kilo als ik mij niet vergis. Ik koop dan meteen een kilo omdat ik het in andere recepten ook gebruik.
Enorm interessant dit!
Over de kinebast: je zegt dat je die niet in poedervorm wilt gebruiken, voorlopig vind ik die echter vooral (alleen?) in poedervorm. Enig idee waar ik ze dan wel kan vinden in NL? (ja, ik heb Google gebruikt ;-))
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

NielsH schreef: Enorm interessant dit!
Over de kinebast: je zegt dat je die niet in poedervorm wilt gebruiken, voorlopig vind ik die echter vooral (alleen?) in poedervorm. Enig idee waar ik ze dan wel kan vinden in NL? (ja, ik heb Google gebruikt ;-))
puurenkracht.nl
Natuurproduct.com

let op het is kinAbast en niet kinEbast
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

@ Jack Daniëls

Uit dS Magazine van 19.09.2020, rubriek Restaurant, auteur / recensent Bruno Vanspauwen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200915_95667915 (betaalmuur)

". . . pronkstuk van de avond is de waanzinnig lekkere worst, propvol grof gehakt varkensvlees van prima kwaliteit, zonder één spoor van vet, . . ."

Toen ik dit las moest ik onwillekeurig aan jouw zoektocht naar het recept van paardenworst denken. Misschien leer je daar als liefhebber van lekkere worst wel iets bij.

Vanspauwen - die echt niet gul te noemen is in zijn kwoteringen - bedeelde het restaurant in Ukkel waar ze dit serveren zowaar met de max. kwotering van 4 bordjes.
Voor mij is dit te veraf, maar voor de personen die dichterbij wonen, is het lekkere eten aan zeer goedkope prijzen misschien wel als aan te raden te beschouwen.
NielsH
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 9 keer

Jack Daniels schreef: Ik gebruik dit recept

Heb vorige week me eraan gewaagd. Simpel recept en een fijn resultaat. :beerchug:
Is vooral aangenamer dan Schweppes (minder suiker, dus minder plakkerig) en zeker goedkoper dan Fever Tree :-)
Fijn dat ik het hier heb leren kennen.

Volgende opdracht: ik ga zelf m'n ginger beer maken.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

En voor je het goed en wel weet of beseft evolueert UB naar een kookforum. :-D
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik las de titel van het artikel en moest direct aan dit topic denken:

Geheime recept Lokerse paardenworst na tientallen jaren onthuld in kookboek:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/06 ... in-boekje/

Er staat in het artikel dat het boekje 7 € kost, maar wel niet waar je het kan kopen...

Hopelijk ben je er wat mee.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”