Twee dagen geleden (vrijdag) nare ervaring gehad met VAB en ik ben blijkbaar niet de enige.
Korte schets: na het winkelen start ik de wagen (Peugeot 2008 van jaar 2017 en 56.000 km). Motor draait zeer onregelmatig en schokt en valt direct stil. Dagen voordien niets gemerkt tijdens het rijden qua sputterende motor, startproblemen, problemen bij optrekken, stationair draaien etc.
Tijdsverloop:
- omstreeks 20 u: tel. naar VAB en na meer dan 5 minuten gestresseerde operator aan de lijn. Heb tot 3x nummerplaat moeten herhalen tot ze mijn "dossier" vond waarin een verkeerd gsm nr vermeld stond, ondanks correcte gegevens op mijn VAB. Meegedeelde wachttijd: minimaal 2 uur
- na anderhalf uur, sms dat ik zou geholpen worden door een pechverhelpingsdienst met vermelding van naam die tot mijn verbazing niets met VAB te maken had.
- een kwartier later: tel. van pechverhelper in het Frans die nog eens vroeg wat het probleem was met de wagen. Nogmaals uitleg gedaan met nadien vraag of ik enig idee had wat de oorzaak kon zijn . Antwoord: tja, daarvoor had ik net op u gerekend.
- na 2 uur, opnieuw tel. in het Frans van pech verhelper die meedeelde dat hij zou vertrekken richting locatie van mijn wagen. Vermoedelijke du duur: 30 minuten.
- Na 2u30 minuten, pech verhelper ter plaatse die probleem constateerde met brandstoftoevoer. Wagen naar garage gesleept door betrokkene die me ook thuis afgezet heeft. Totale duur van de operatie 3 u.
- Heb bij VAB reisbijstandsverzekering met vervangwagen bij pech in heel Europa. Bij laatste verlenging enkel voor pechverhelping overschrijvingsformulier met verleningsmogelijkheid voor pechverhelping. Bij vraag naar formule met vervangwagen, antwoord van vAB dat ik recht had op een vervangwagen in België uit hoofde van eerder vermelde verzekering. Vond dit raar maar dacht dat ze het bij VAB zelf wel beter zouden weten. Dus gewoon lidmaatschap verlengd. Ook pech verhelper belde VAB zonder mij iets te vragen voor vervangwagen. Uiteindelijk gaf hij me zijn smartphone door (corona-proof uiteraard) omdat een dispatcher/supervisor me wou spreken nav. zijn vraag waar de vervangwagen moest opgehaald worden. De supervisor deelde me jolig mee dat ik er enkel recht op had in het buitenland. Discussie over tel. contact met hun helpdesk bij verlenging van mijn lidmaatschap, leverde natuurlijk niets op (had geen bewijs).
Dus wat mij betreft, adieu VAB bij vervallen lidmaatschap volgend jaar.
Ga mogelijkheden onderzoeken inzake DVV assistance (wegens omnium bij DVV) of Peugeot Assistance. Toevallig iemand ervaring met deze twee of andere aan te raden opties voor pechverhelping in mnimaal Benelux met garantie op vervangwagen?
Dank voor de reacties
Pechverhelping met vervangwagen: iemand tips / ervaringen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik ben een gelukkige gebruiker van Europa Assistance: vervangwagen binnen Europa (en dus ook België) en snelle service bij pech. Goede wereldwijde, medische dekking ook voor een sterke prijs.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Er zijn zoveel bijstandsverleners. VAB, Touring, AG, Belfius, Europe assistance, zowat elk automerk,... Uiteraard elk met zijn eigen contract en prijs. Bekijk eens wat je precies nodig hebt en maak een afweging van de contracten. Als je binnen België blijft heeft het uiteraard geen zin om een contract aan te gaan voor het buitenland.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Hier Touring First Europe, nu verkopen ze dit product niet meer maar destijds werd dit verkocht met het feit dat je prioritair geholpen werd.
Ik heb het eind augustus nodig gehad toen er een boom op mijn rijdende auto viel.
Via de app bijstand gevraagd, nog geen 5min nadien belde er een operator om nog eens alles te overlopen.
Adres en dergelijke wisten ze al middels locatiegegevens van mijn smartphone.
Ondertussen samen met politie en eigenaar van de boom de papieren ingevuld, toen dat wij klaar waren kwam de takelwagen toe.
Direct vervangwagen geregeld ook, die stond al klaar in het depot en kon ik voor 10 dagen gebruiken.
Hun huidige formules geven wel minder lang vervangwagens zie ik.
Van hun service ben ik zeker tevreden.
Een jaar of 5 geleden heb ik ze ook nodig gehad toen iemand mijn geparkeerde auto aanreed en dat verliep ook allemaal zo vlot.
Ik heb het eind augustus nodig gehad toen er een boom op mijn rijdende auto viel.
Via de app bijstand gevraagd, nog geen 5min nadien belde er een operator om nog eens alles te overlopen.
Adres en dergelijke wisten ze al middels locatiegegevens van mijn smartphone.
Ondertussen samen met politie en eigenaar van de boom de papieren ingevuld, toen dat wij klaar waren kwam de takelwagen toe.
Direct vervangwagen geregeld ook, die stond al klaar in het depot en kon ik voor 10 dagen gebruiken.
Hun huidige formules geven wel minder lang vervangwagens zie ik.
Van hun service ben ik zeker tevreden.
Een jaar of 5 geleden heb ik ze ook nodig gehad toen iemand mijn geparkeerde auto aanreed en dat verliep ook allemaal zo vlot.
Laatst gewijzigd door jack the ripper 20 sep 2020, 11:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ga alvast Europe Assistance eens bekijken ... Ook al een voorstel gevraagd bij Peugeot en DVV Assistance.
Dank voor de reacties. Hopelijk volgen er nog enkele.
Dank voor de reacties. Hopelijk volgen er nog enkele.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Interessant topic om te volgen.
Ook hier pechverhelping van eigen merk zolang je op onderhoud blijft gaan in officiële garage...
Wat ik daar meer betaal ben ik anders ook ruim kwijt aan externe pechverhelping.
Wat ik van die pechverhelping mag verwachten wil ik nog wel eens zien... Tot als je midden in de nacht belt waarschijnlijk.
Nu ja... Platte band vervangen moet iedereen maar kunnen is toch mijn mening, ook de vrouwtjes
En uiteraard zal ik zelf steeds stoppen om te helpen, maar niet voor een man. Die moet dat zeker zelf maar kunnen en vind ik toch wat verdachter.
En ja... Zelf een set in de koffer om een prop te steken, heeft al meer van pas gekomen voor anderen/vreemden dan mezelf.
Ook hier pechverhelping van eigen merk zolang je op onderhoud blijft gaan in officiële garage...
Wat ik daar meer betaal ben ik anders ook ruim kwijt aan externe pechverhelping.
Wat ik van die pechverhelping mag verwachten wil ik nog wel eens zien... Tot als je midden in de nacht belt waarschijnlijk.
Nu ja... Platte band vervangen moet iedereen maar kunnen is toch mijn mening, ook de vrouwtjes
En uiteraard zal ik zelf steeds stoppen om te helpen, maar niet voor een man. Die moet dat zeker zelf maar kunnen en vind ik toch wat verdachter.
En ja... Zelf een set in de koffer om een prop te steken, heeft al meer van pas gekomen voor anderen/vreemden dan mezelf.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Assistance is 24/7 bereikbaar. Dépannage diensten werken ook de klok rond maar met een kleinere bezetting midden in de nacht.honda4life schreef:.Wat ik van die pechverhelping mag verwachten wil ik nog wel eens zien... Tot als je midden in de nacht belt waarschijnlijk.
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb een bijstandsformule met dekking op Europees grondgebied bij Ethias en door de jaren heen heb ik daar toch al enkele keren beroep moeten op doen.
Ethias heeft over het ganse land contracten met garagisten die bijstand kunnen verlenen bij pech of ongeval.
Een vervangwagen toegewezen krijgen gebeurt onder bepaalde voorwaarden, o.a. de geschatte immobiliseringstijd van je wagen speelt daar in mee (heb ik nog niet nodig gehad trouwens).
Altijd goed, snel en correct geholpen geweest door die mensen, ook bij een ongeval (zonder immobilisatie) in Italië.
I.v.m. de wachttijd begrijp ik je frustratie, iedereen wordt graag vlug geholpen, pech komt immers altijd ongelegen je plannen doorkruisen.
Misschien belde je vrijdag echter op een druk moment? Veel pechhebbers op het zelfde moment, of een pas aangeworven operator, of . . . ja, dat blijft gissen natuurlijk.
Ethias heeft over het ganse land contracten met garagisten die bijstand kunnen verlenen bij pech of ongeval.
Een vervangwagen toegewezen krijgen gebeurt onder bepaalde voorwaarden, o.a. de geschatte immobiliseringstijd van je wagen speelt daar in mee (heb ik nog niet nodig gehad trouwens).
Altijd goed, snel en correct geholpen geweest door die mensen, ook bij een ongeval (zonder immobilisatie) in Italië.
I.v.m. de wachttijd begrijp ik je frustratie, iedereen wordt graag vlug geholpen, pech komt immers altijd ongelegen je plannen doorkruisen.
Misschien belde je vrijdag echter op een druk moment? Veel pechhebbers op het zelfde moment, of een pas aangeworven operator, of . . . ja, dat blijft gissen natuurlijk.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Hier Belfius Assistance, tevreden over, voordelig. Dienstverlening wordt door Touring uitgevoerd.
Ik ga er van uit dat je altijd wat altijd wat geluk moet hebben qua tijdsduur en hersteller, of het nu Touring, VAB of een lokale garage (Europe Assistance) is.
Assistance begin 2020 met een ski-ongeluk nodig gehad, super service en veel meedenkender dan die van de mutualiteiten!
Ik ga er van uit dat je altijd wat altijd wat geluk moet hebben qua tijdsduur en hersteller, of het nu Touring, VAB of een lokale garage (Europe Assistance) is.
Assistance begin 2020 met een ski-ongeluk nodig gehad, super service en veel meedenkender dan die van de mutualiteiten!
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
In mijn ervaring komt er altijd dezelfde pechverhelpingsdienst, in mijn geval (thuis) is dat CMS uit Lier.
Eender welke leasewagen ik gehad heb (4 verschillende leaseproviders), was het telkens CMS die kwam. Aanrijtijden variëren sterk.
In het buitenland lang geleden Europe Assistance nodig gehad, voor dat bedrag kan je gewoon niet sukkelen. En de service kan volgens mij niet beter: zij hebben letterlijk alles voor ons geregeld toen: taxi's, garage, herstelling, ...
Eender welke leasewagen ik gehad heb (4 verschillende leaseproviders), was het telkens CMS die kwam. Aanrijtijden variëren sterk.
In het buitenland lang geleden Europe Assistance nodig gehad, voor dat bedrag kan je gewoon niet sukkelen. En de service kan volgens mij niet beter: zij hebben letterlijk alles voor ons geregeld toen: taxi's, garage, herstelling, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Kan enkel garanderen dat als je in maart je rijbewijs haalt en op 1 april de thuisgarage belt voor assistentie bij ongeval, die garageassistance toch niet zo ideaal is
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik heb meestal geen assistance. Als ik toch platte batterij ofzo heb en niet direct jumper in de buurt bel ik naar Touring om dan een jaar aangesloten te zijn. Kleine meerprijs uiteraard en dan zeg ik terug op. Persoonlijk komt dat goedkoper uit. Auto is verbazingwekkend "reliable". Gaat nu naar zijn 12e jaar. (Prius gen3).
-
- Elite Poster
Er zijn verzekeringsmaatschappijen die je een jaar bijstand geven als je een autoverzekering bij hen afsluit.
-
- Elite Poster
Wat ik zoek blijkt niet zo makkelijk te zijn, nl.:
- pechverhelping en bij onmogelijkheid tot depannage een vervangwagen gedurende 5 dagen (meestal worden herstellingen toch binnen die termijn uitgevoerd)
- zeker van vervangwagen indien depannage onmogelijk is.
- regio: buurlanden van België (vakantiebestemmingen die we kiezen zijn meestal max. 5 à 600 km ver).
Mijn huidige verzekeraar biedt een pakket als uitbreiding van mijn omnium verzekering voor 99 euro per jaar > inbegrepen: pechverhelping in België en vervangwagen 5 d. in België.
Buiten België wordt naar een geschikte mobiliteitsoplossing gezocht waarbij je terug naar de plaats van verblijf gebracht wordt (bv. een hotel) in afwachting van herstelling van de wagen die naar een geschikte hersteller gesleept wordt. Extra verblijfsdagen in het hotel worden ook vergoed indien de wagen niet voor de voorziene datum van vertrek bij boeking van de reis, kan hersteld worden. Dit geldt voor heel Europa. Ook diefstal van goederen e.d.m. inbegrepen. Ook kleine pechgevallen zoals platte band, batterij defect zijn inbegrepen.
Een beetje analoge oplossing mogelijk bij Europ Assistance maar kostprijs merkelijk hoger: 175 euro / j.
Peugeot Assistance lijkt totaal onbetrouwbaar. De optie wordt geregistreerd door de Peugeot-garage bij onderhoud en je krijgt enkel een tel. nummer zonder enig document, zonder enige zekerheid omtrent vervangwagen etc. Weer typisch Franse oplossing.
Ga nog even verder zoeken naar alternatieven.
Nog iemand suggesties / formules waarbij je in de buurlanden (dus ruimer dan BENELUX) naast pechverhelping ook zeker bent van vervangwagen of moet je dan echt richting reisbijstand gaan?
- pechverhelping en bij onmogelijkheid tot depannage een vervangwagen gedurende 5 dagen (meestal worden herstellingen toch binnen die termijn uitgevoerd)
- zeker van vervangwagen indien depannage onmogelijk is.
- regio: buurlanden van België (vakantiebestemmingen die we kiezen zijn meestal max. 5 à 600 km ver).
Mijn huidige verzekeraar biedt een pakket als uitbreiding van mijn omnium verzekering voor 99 euro per jaar > inbegrepen: pechverhelping in België en vervangwagen 5 d. in België.
Buiten België wordt naar een geschikte mobiliteitsoplossing gezocht waarbij je terug naar de plaats van verblijf gebracht wordt (bv. een hotel) in afwachting van herstelling van de wagen die naar een geschikte hersteller gesleept wordt. Extra verblijfsdagen in het hotel worden ook vergoed indien de wagen niet voor de voorziene datum van vertrek bij boeking van de reis, kan hersteld worden. Dit geldt voor heel Europa. Ook diefstal van goederen e.d.m. inbegrepen. Ook kleine pechgevallen zoals platte band, batterij defect zijn inbegrepen.
Een beetje analoge oplossing mogelijk bij Europ Assistance maar kostprijs merkelijk hoger: 175 euro / j.
Peugeot Assistance lijkt totaal onbetrouwbaar. De optie wordt geregistreerd door de Peugeot-garage bij onderhoud en je krijgt enkel een tel. nummer zonder enig document, zonder enige zekerheid omtrent vervangwagen etc. Weer typisch Franse oplossing.
Ga nog even verder zoeken naar alternatieven.
Nog iemand suggesties / formules waarbij je in de buurlanden (dus ruimer dan BENELUX) naast pechverhelping ook zeker bent van vervangwagen of moet je dan echt richting reisbijstand gaan?
-
- Elite Poster
Afhankelijk van bijstandscontract en van de panne krijg je 1, 5, 10, 20 dagen vervang auto. AG geeft 1 dag voor hun basiscontract en 15 dagen voor hun topcontract. Corona geeft 10 dagen met een max van 20 dagen bij total loss. Belfius geeft 5 dagen. Vervangauto in buitenland is mogelijk bij de meeste contracten maar de klant moet verplicht kredietkaart, rijbewijs en ID bij zich hebben. 1 van de 3 documenten ontbreekt en je kan fluiten naar de Vervangauto. Meestal, binnen België, wordt Vervangauto ter beschikking gesteld door de firma die de auto komt takelen. Er zijn ook contracten tot 30 dagen bij autodiefstal en als de auto terug gevonden werd. Bepaalde contracten voorzien ook in levering van Vervangauto op een door de klant gewenst adres.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb DVV Assistance en eigenlijk nog nooit echt problemen ervaren. Afgezien van die ene keer dat er iets fout ging bij het ophalen van de vervangwagen maar dat werd uiteindelijk volledig vergoed.
Voordeel van DVV Assistance is dat het ook een reisbijstandsverzekering is. Voor die prijs bijna onklopbaar, naast het feit dat DVV, wat mij betreft, een "gemakkelijke" verzekeringsmaatschappij is.
Voordeel van DVV Assistance is dat het ook een reisbijstandsverzekering is. Voor die prijs bijna onklopbaar, naast het feit dat DVV, wat mij betreft, een "gemakkelijke" verzekeringsmaatschappij is.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
+1Loeki schreef:naast het feit dat DVV, wat mij betreft, een "gemakkelijke" verzekeringsmaatschappij is.
Dat kunnen we ook met heel de familie beamen, ze zijn wel iets duurder maar het zit hem ergens natuurlijk.
Mogen we weten wat een jaar bijstand ongeveer kost?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Dan is het beperkter ja, logisch toch? Alles is dicht, veel snappen niet dat er om 3h geen nieuwe band om de hoek klaarligt.honda4life schreef:Tot als je midden in de nacht belt waarschijnlijk.
CNS, levert goed werk ja. Doet ook veel voor de Nederlanders (ANWB).heist_175 schreef:In mijn ervaring komt er altijd dezelfde pechverhelpingsdienst, in mijn geval (thuis) is dat CMS uit Lier.
Peugeot Assistance komt altijd tussen wanneer zijn jaarlijks onderhoud heeft gehad. Zelfs als hij geen onderhoud heeft gehad komen ze tussen. Wel enkel een lokale sleping (max 30 km) en max 4d vervangwagen dacht ik. Vanuit het buitenland wordt de wagen NOOIT gerepatrieerd. Eens hersteld kunt ge die terug gaan ophalen.koenraaddeconinck schreef:
De beste naar mijn mening is AG Top Assistance, zeer uitgebreide bijstand voor +- 100 EUR, binnen èn buitenland. Zowel medisch als technisch.
Welke ge ook kiest, er zijn altijd situaties waarin ze jullie niet perfect kunnen helpen. Kleine lettertjes ook lezen, vooral die van buitenland.
Dikwijls sluit een bepaalde prestatie de andere uit. Wilt ge op hotel? Geen vervangwagen meer en indien wagen niet snel hersteld geraakt geen repatriëring van wagen noch inzittenden. Neemt ge de vervangwagen, dan geen hotel, noch repatriëring inzittenden noch voertuig.
Touring Move On contract is Belgie + 100km. Elk prive voertuig waarmee dat ge rijdt is gedekt.
Zijt ge met die van de buur aan het rijden = gedekt. Valt ge met die van uw vader in panne = gedekt. Fietsen zijn ook ingebrepen.
-
- Elite Poster
In mijn geval, 99 euro/j. als uitbreiding van mijn omnium verzekering. Voor een vervangwagen kan wel een waarborg gevraagd worden maar de gedekte risico's zijn m.i. ruim toch in vergelijking met de prijs. Dus al een kanshebber ...honda4life schreef:+1Loeki schreef:naast het feit dat DVV, wat mij betreft, een "gemakkelijke" verzekeringsmaatschappij is.
Dat kunnen we ook met heel de familie beamen, ze zijn wel iets duurder maar het zit hem ergens natuurlijk.
-
- Elite Poster
Ook iets om bij stil staan: rijd ik elektrisch of denk ik eraan om het te gaan doen? Bepaalde bijstandscontracten voorzien ook in bijstand aan de laadpaal thuis mocht die defect zijn. Wie dat alvast niet doet is Audi assistance.
-
- Elite Poster
Inderdaad, zeer terechte opmerking maar - helaas - zie ik me nog niet direct elektrisch rijden. Naarmate dit meer ingeburgerd geraakt, zullen pechverhelpers hier uiteraard ook meer moeten op inzetten.
Voorlopig lijken DVV Assistance en Europ Assistance me de meest interessante aanbieders van formules met een vervang alternatief in Europa. Het prijsverschil voor mij is 76 euro (DVV 99 en Europ Assistance 175€). Dat komt omdat ik al omnium verzekerd ben bij DVV en zelfs als mijn wagen ouder wordt, met een beperkte omnium hetzelfde voordeel blijf genieten.
Verder over DVV Assistance zeer positieve commentaren op het werk. Blijkbaar accurate dienstverlening en als je kan aantonen dat je in een omgeving zit met weinig alternatieven qua openbaar vervoer in de onmiddellijke omgeving, wordt er ook in het buitenland voor een vervangwagen gezorgd of voor een mobiliteitsbudget waarmee je zelf bij DVV- partners een wagen kan huren.
Blijkbaar wanneer je maar tot op een 50 km over de grens zit, zijn ze ook geneigd je voertuig tot in België te slepen bij de eerste hersteller over de grens en dan in een vervangwagen te voorzien.
Formules waarbij je in Europa zonder meer een vervangwagen krijgt voor de duur van herstelling met een max van een 5-tal dagen, vind ik niet direct. Meestal gaat het dan - bij niet directe depannage - om een mobiliteitsbudget dat je krijgt en dat je naar eigen goeddunken kan besteden.
Ik ga voor 8 euro en een beetje per maand aansluiten bij DVV. Optie is direct opzegbaar. Voorzie met de corona niet direct reizen in het buitenland en heb bij eventuele pech dan toch al een vervangwagen indien het ding niet ter plaatse kan gedepanneerd worden.
Voorlopig lijken DVV Assistance en Europ Assistance me de meest interessante aanbieders van formules met een vervang alternatief in Europa. Het prijsverschil voor mij is 76 euro (DVV 99 en Europ Assistance 175€). Dat komt omdat ik al omnium verzekerd ben bij DVV en zelfs als mijn wagen ouder wordt, met een beperkte omnium hetzelfde voordeel blijf genieten.
Verder over DVV Assistance zeer positieve commentaren op het werk. Blijkbaar accurate dienstverlening en als je kan aantonen dat je in een omgeving zit met weinig alternatieven qua openbaar vervoer in de onmiddellijke omgeving, wordt er ook in het buitenland voor een vervangwagen gezorgd of voor een mobiliteitsbudget waarmee je zelf bij DVV- partners een wagen kan huren.
Blijkbaar wanneer je maar tot op een 50 km over de grens zit, zijn ze ook geneigd je voertuig tot in België te slepen bij de eerste hersteller over de grens en dan in een vervangwagen te voorzien.
Formules waarbij je in Europa zonder meer een vervangwagen krijgt voor de duur van herstelling met een max van een 5-tal dagen, vind ik niet direct. Meestal gaat het dan - bij niet directe depannage - om een mobiliteitsbudget dat je krijgt en dat je naar eigen goeddunken kan besteden.
Ik ga voor 8 euro en een beetje per maand aansluiten bij DVV. Optie is direct opzegbaar. Voorzie met de corona niet direct reizen in het buitenland en heb bij eventuele pech dan toch al een vervangwagen indien het ding niet ter plaatse kan gedepanneerd worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik heb Ford assistance... Zit 'gratis' in mijn jaarlijkse onderhoud in. Op zich betaal je dat bij natuurlijk en als je dan vraagt wie je komt helpen bij pech, ja, dat is één van de grote spelers... Uiteindelijk komt dat ook weer terug bij VAB of Touring. Via mijn omnium bij KBC zit ik dan nog bij VAB. Ik kan dus kiezen wie het snelst ter plaatse komt.
Nu, het is kiezen tussen de pest of de cholera. Ooit touring nodig gehad en kwam uit bij een Franstalige operator die absoluut geen woord Nederlands kon en vooral wilde spreken en zelfs al is mijn Frans behoorlijk... Onverstaanbaar snel pratend kan ik een echte Waal ook niet niet volgen. Achteraf na klacht via Renault een waardebon van 250 euro verzilverd voor het ongemak.
Voor de motor heb ik recent wel een verzekering afgesloten bij VAB via samenaankoop. Scheelde behoorlijk wat geld tegenover Touring en de voorwaarden zijn net iets beter. Bij de motor heb ik toch minstens 1x om de 2 jaar een platte batterij en dan haal je dat bedrag er vlot terug uit als ze u kunnen starten ergens.
Nu, het is kiezen tussen de pest of de cholera. Ooit touring nodig gehad en kwam uit bij een Franstalige operator die absoluut geen woord Nederlands kon en vooral wilde spreken en zelfs al is mijn Frans behoorlijk... Onverstaanbaar snel pratend kan ik een echte Waal ook niet niet volgen. Achteraf na klacht via Renault een waardebon van 250 euro verzilverd voor het ongemak.
Voor de motor heb ik recent wel een verzekering afgesloten bij VAB via samenaankoop. Scheelde behoorlijk wat geld tegenover Touring en de voorwaarden zijn net iets beter. Bij de motor heb ik toch minstens 1x om de 2 jaar een platte batterij en dan haal je dat bedrag er vlot terug uit als ze u kunnen starten ergens.
-
- Elite Poster
Alle merken hebben blijkbaar een Assistance formule gekoppeld aan onderhoud. Alleen, bij CIAC hebben ze daar nooit reclame voor gemaakt.Slafes schreef:Ik heb Ford assistance... Zit 'gratis' in mijn jaarlijkse onderhoud in. Op zich betaal je dat bij natuurlijk en als je dan vraagt wie je komt helpen bij pech, ja, dat is één van de grote spelers... Uiteindelijk komt dat ook weer terug bij VAB of Touring. Via mijn omnium bij KBC zit ik dan nog bij VAB. Ik kan dus kiezen wie het snelst ter plaatse komt.
Deze middag ook een collega met een KIA in panne; kon ook beroep doen op KIA-Assistance maar belandde bij ... VAB.
Ik heb dit topic gestart vanuit nare ervaringen met VAB die ook een Franstalig pechverhelper inschakelde na 2u30 uur wachttijd en die niet veel moeite deed om - in tegenstelling tot VAB depanneurs - de wagen aan de praat te krijgen. De garage stelt zelfs dat mits enige goodwill de wagen zonder de minste twijfel gestart worden. Bij het demarreren enkele keren pompen met de gaspedaal zou de benzinetoevoer zeker hersteld hebben aldus mijn garage.
De depanneur die in onder aanneming van VAB werkt ook voor Touring. Hij keek eens onder de motorkap en besloot tot geen benzinetoevoer na enkele minuten met als gevolg wegslepen naar garage. In de garage startte de wagen direct en wees diagnose uit dat er geen defect was. Men heeft mei enkel een benzine-additief geadviseerd om de motor en benzine-aanverwanten te reinigen en heeft de injectie elektronisch afgesteld. Wagen bolt als nieuw maar bij de garage was men formeel: mits wat goodwill had men mij 65 euro aan kosten kunnen besparen los van het feit - dat ik evenzeer door verkeerde info van de VAB- klantendienst - zonder vervangwagen zat het hele weekend.
Verder: veel klachten over Peugeot Assistance en vooral het systematisch gebrek aan een vervangwagen.
Het is inderdaad kiezen tussen pest en cholera.
DVV Assitance en Europ Assistance kunnen me nog altijd meest bekoren ...[
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Je mag het gerust weten maar ik moet dat even opzoeken. Ik meen me nog vaag te herinneren dat het vooral interessant wordt als je 2 of meerdere auto's verzekert. Ik kom er nog op terug.honda4life schreef: Dat kunnen we ook met heel de familie beamen, ze zijn wel iets duurder maar het zit hem ergens natuurlijk.
-
- Elite Poster
Ik ben voor mijn auto verzekerd bij yuzzu. Groot was mijn verbazing toen bleek dat yuzzu een jaar gratis bijstand biedt bij het afsluiten van een autoverzekering. Ik betaal net geen 300 euro voor mijn VW Touran. En neen, ik heb geen aandelen bij die firma, wou het gewoon delen met jullie.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik lig daar eerlijk gezegd niet echt van wakker. Onze Volvo's (365 000 km en 225 000 km) krijgen 'gratis' bijstand indien jaarlijks een onderhoud gebeurt of bij 30 000 km. En ja, ik heb het al een paar keer nodig gehad en heb daar geen klagen over. Eigenlijk is fork van Europe Assistance als ik mij niet vergis.